Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
12:52 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

O școală și o grădiniță din Constanța, arondate Colegiului Pedagogic „Constantin Brătescu“ Sorin Mihai – „Sunt convins că cele două unități vor intra într-o competiție reală“

ro

13 Feb, 2024 17:00 5937 Marime text
  • Colegiul Național Pedagogic „Constantin Brătescu“, Școala Gimnazială nr.11 „Dr. Constantin Angelescu“ și Grădinița cu Program Normal nr. 23 Constanța vor fi supuse procesului de reorganizare.
  • Unitățile de învățămât preuniversitare de stat cu personalitate juridică pot fi supuse procesului de reorganizare, în cazuri justificate, în vederea asigurării accesului egal la educație și formare profesională, a eficientizării menținerii standardelor ridicate în furnizarea de servcii educaționale pentru beneficiaii sistemului de învățământ.
 
În ședința Consiliului de administrație din data de 08.02.2024, Inspectoratul Școlar Județean Constanța a luat în considerare și a aprobat propunerea privind reorganizarea unităților de învățământ cu personalitate juridică de la nivelul municipiului Constanța.
 
Astfel, vor fi supuse procesului de reorganizare următoarele  unități de învățământ: Colegiul Național Pedagogic „Constantin Brătescu“, cu 59 de clase și 1.384 de elevi, Școala Gimnazială nr.11 „Dr. Constantin Angelescu“, cu 9 clase și 149 de elevi, dar  și Grădinița cu Program Normal nr. 23 Constanța, cu 9 grupe și 38 de copii.
 
Unitatea de învățământ cu personalitate juridică Colegiul Național Pedagogic „Constantin Brătescu“ va prelua ca locație unitățile de învățământ: Școala Gimnazială nr.11 „Dr. Constantin Angelescu“ și Grădinița cu Program Normal nr. 23 Constanța.
 
„Anul trecut, Școala Gimnazială nr.11 «Dr. Constantin Angelescu» și Grădinița cu Program Normal nr. 23 Constanța au fost arondate Liceului Teoretic «Emil Palade». Acum vor fi arondate Colegiului Național Pedagogic «Constantin Brătescu». Mă bucur că există manageri care înțeleg că este important să ai mai mult spațiu și mai mulți elevi. Mă bucur că există manageri care înțeleg să-și dovedească calitățile și în alte colective. Anii trecuți, Școala nr.11 «Dr. Constantin Angelescu» a avut un management performant și mulți elevi. Sunt covins că școala va fi mai dezirabilă, deoarece asta își propune un director de școală. Omul sfințește locul, de aceea sunt convins că, prin efortul managerului, cele două unități vor intra într-o competiție reală pentru binele elevilor“, a declarat, pentru ZIUA de Constanța, Sorin Mihai, inspector șcloar general al ISJ Constanța.
 
 
Anamaria Ciobotaru, directorul Colegiul Pedagogic: „Avem tradiție în gestionarea tuturor aspectelor care privesc aceste niveluri de învățământ“
 
 
„Colegiul Național Pedagogic «Constantin Brătescu» din Constanța este o instituție de învățământ preuniversitar pedagogic care cuprinde 4 niveluri de învățământ: preșcolar, primar, gimnazial și liceal, aspect reglementat prin Regulamentul-cadru pentru organizarea și funcționarea învățământului pedagogic în sistemul preuniversitar. Avem tradiție în gestionarea tuturor aspectelor care privesc aceste niveluri de învățământ. Educația este pentru noi o prioritate. În contextul dat, am convingerea că orice director de școală care și ar fi asumat responsabilitatea unui astfel de pas, în vedere schimbării în bine a mediului educațional, ar fi avut feed back pozitiv atât din partea Inspectoratului Școlar, cât și din partea Consiliului Local care aprobă organizarea/ reorganizarea rețelei școlare. În ultimii ani, numărul de solicitări pe care le-am avut, la toate cele 4 niveluri de învățământ, a depăsțit cu mult numărul de locuri alocat. În Consiliul de Administrație al unității de învățământ, în contextul validării/ aprobării planului de școlarizare pentru anul școlar viitor, am luat în considerare două aspecte: să reducem nr. de clase din lipsa spațiului – programul unității de învățământ este 7.30-20.30, în două schimburi, cu un număr de 1386 de elevi sau să-l păstrăm și chiar extinde, în beneficiul comunității din care ne considerăm parte integrantă. Prin asumare, am optat pentru a doua variantă, cum este firesc, în speranța dezvotării mediului educațional constănțean“, a punctat Anamaria Ciobotaru, directorul Colegiul Național Pedagogic Constantin Brătescu.



 
Unitățile de învățămât preuniversitare de stat cu personalitate juridică pot fi supuse procesului de reorganizare, în cazuri justificate, în vederea asigurării accesului egal la educație și formare profesională, a eficientizării menținerii standardelor ridicate în furnizarea de servcii educaționale pentru beneficiaii sistemului de învățământ.
 
În conformitate cu Ordinul nr. 6799/2023 pentur aprobarea Metodologiei privind reorganizarea unităților de învățământ peuniversitar cu personalitate juridică pentru aprobarea Calendarului activității privind reorganizarea unităților de învățământ preuniversitar 2024-2025, articolul 7 privind Reorganizarea prin operaţiunea de divizare urmată de absorbţie se poate realiza prin absorbţia de către o unitate de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică, în cadrul căreia toate nivelurile de învăţământ, programele de studii şi toate calificările profesionale/specializările sunt acreditate, de la una sau de la mai multe unităţi de învăţământ cu personalitate juridică în cadrul cărora se şcolarizează cel puţin un nivel acreditat, program de studiu acreditat sau o calificare profesională/specializare acreditată, de componente organizatorice de tipul nivel de învăţământ, program de studiu, respectiv calificare profesională/specializare, după cum urmează:
 
a)nivel de învăţământ acreditat/autorizat să funcţioneze provizoriu, pe limbă de predare, pe formă de învăţământ şi/sau locaţie;
b)calificare profesională/specializare acreditată/autorizată să funcţioneze provizoriu, pe limbă de predare, pe formă de învăţământ şi/sau locaţie;
c)program de studii acreditat/autorizat să funcţioneze provizoriu, pe limbă de predare, pe formă de învăţământ şi/sau locaţie.

(2)Unitatea de învăţământ absorbantă trebuie să aibă cel puţin nivelul de învăţământ egal cu al unităţii/unităţilor de învăţământ de la care se divid componente organizatorice.
 
(3)Finalizarea operaţiunii de divizare urmate de absorbţie se realizează prin ordin al ministrului educaţiei, iniţiat de către ARACIP.
 
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menționează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare și protecția datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește:
 
Noua reţea şcolară a municipiului Constanţa 73 de unităţi de învăţământ cu personalitate juridică, alte 37 - arondate (DOCUMENT)

 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii