Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
23:21 18 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Pe şest, bani publici în contul Harborside Bălan şi Mazăre pun la cale repararea străzii Traian

ro

04 Nov, 2010 01:35 2790 Marime text
deschidere.jpgIoan Bălan: „S-a discutat despre refacerea unui studiu de fezabilitate făcut în 2006 sau 2007 de Search Corporation. Acum, s-au mai modificat condiţiile"

Balan_-_Ioan_Balan.jpgIoan Bălan, directorul Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime SA, s-a strecurat ieri după-amiază din clădirea Primăriei cu ceata de aghiotanţi şi cu teancul de dosare după el, sperând că nu va fi observat.

Şeful CN APMC fusese la primarul Radu Mazăre pentru a discuta o problemă răsdiscutată: cea a malului care se surpă. Şi, din câte se pare, un punct foarte discutat de pe „ordinea de zi" a fost chiar strada Traian. În fapt, autorităţile au reluat o problematică veche de câţiva ani, cea a proiectului privind „sistematizarea şi consolidarea falezei, cu stabilirea categoriilor de lucrări în zona Poarta 1 - Poarta 6". Studiul de fezabilitate a fost făcut în urmă cu multă vreme de Search Corporation, banii au fost luaţi, însă taluzul nu a fost stabilizat. Şi, iată cum, prăbuşirea străzii Traian a adus din nou în atenţia celor de la Primărie şi de la Administraţia Porturilor faptul că de proiectul de acum câţiva ani s-a ales praful. Din păcate pentru locuitorii străzii Traian... la propriu. Ioan Bălan, şeful CN APMC, spune că, într-adevăr, s-a discutat ieri despre un proiect comun de reabilitare. De fapt, se pare că Mazăre şi Bălan pun la cale o reparare a malului de la Poarta 3, acolo unde trebuia să se construiască Trident Plaza, din bani publici. Sau, dacă nu, europeni. Poate ar fi şi mai bine, nu?!

„Vedem noi cum vom face ceva"

Dar cum se doreşte a se rezolva problema? „Vorbim despre zona dintre Poarta 3 şi Poarta 6, că la Poarta 1 este stradă, nu? S-a discutat despre refacerea unui studiu de fezabilitate făcut în 2006 sau 2007 de Search Corporation. Acum, s-au mai modificat condiţiile. Oricum, să vedem de unde facem rost de bani. Ori pe un program operaţional... bani europeni, vedem noi cum vom face ceva", explică Bălan de la CN APMC. Acesta a mai spus că s-a discutat şi despre „zona de la Poarta 3". „Adică şantierul de pe strada Traian?". „Da, şantierul de pe strada Traian. Trebuie să se facă ceva acolo, la mall-ul acela, acolo. Este o problemă pentru toţi şi, în măsura în care vom avea bani, vom remedia, pe cât posibil, situaţia. Asta, în măsura în care vom avea bani. Există numai două soluţii. Unu, să recupereze Primăria banii de la beneficiar şi doi, să ne implicăm şi să facem ceva. Că beneficiarul nu are acum de unde să dea banii şi eu i-am zis primarului că nu este treaba mea ce legătură are cu beneficiarul", a mai spus Ioan Bălan. Directorul Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa a mai spus că, în mod normal, responsabilitatea pentru acea zonă ar trebui să revină beneficiarului lucrării, adică Harborside Imobiliara. Dar, cum Primăria doar a autorizat şi nu a mai avut grijă şi de ce s-a întâmplat în continuare, strada Traian stă să cadă din cauza lucrărilor la ceea ce se anunţa a fi una dintre cele mai mari investiţii de pe pământ constănţean. Doar că... pământul s-a surpat. Iar stricăciunile vor fi reparate din bani publici.

Povestea unui... succes

Lucrările la Trident Plaza au început în 2007, iar în primele zile ale lunii decembrie a acelui an Radu Mazăre a ţinut să inspecteze şantierul. Nu de alta, dar mereu a dat investiţia ca exemplu, printre câteva altele, de „bună practică". Cu alte cuvinte, edilul a pus Trident Plaza pe lista lucrărilor după care a plâns atunci când criza a lovit investitorii, iar construcţiile au fost stopate. Un an mai târziu, strada Traian a început să se surpe şi s-a pus problema că, din cauza lucrărilor, a fost obturată o galerie de aducţiune a apelor către Port, construită pe la 1912. Apa care surpa malul era dură, nu ca cea din conducte. Au fost aduşi specialişti din Bucureşti, însă starea străzii s-a deteriorat cu fiecare zi ce a trecut, până s-a ajuns la situaţia actuală. Lansat cu surle şi trâmbiţe, Trident Plaza era prezentat a fi o investiţie de peste o sută de milioane de euro. Chiar dacă la un moment dat s-a zvonit că i s-au schimbat proprietarii, Trident Plaza este o investiţie a fondului austriac Immoeast prin Harborside Imobiliara, care, anul acesta, a fuzionat prin absorbţie cu Harborside Hotel. Situaţia nu s-a schimbat în bine de-a lungul celor trei ani, ci dimpotrivă. Starea străzii Traian s-a degradat pe zi ce a trecut şi nu se ştie ce va rezerva viitorul. Numai că, asociaţii SC Harborside Imobiliara SRL plănuiesc deja cum să împartă banii proveniţi din vânzarea „proiectului Constanţa". O firmă cu niciun angajat, dar cu trei asociaţi străini, offshore-uri din Grecia şi Cipru. Aşa poate fi descrisă SC Harborside Imobiliara SRL. Liantul dintre firmele Harborside şi prietenii primarului Mazăre este societatea cipriotă Master Job Limited, care mai este implicată şi în SC Sisteme Internaţionale de Afaceri SA, firmă care este administrată de Gheorghe Valentin Ionescu, inculpat, alături de primarul Constanţei, în dosarul retrocedărilor. Prin firma Habitat şi Ambient SA, alături de Giorgică Giurgiucanu, Mihai Camboianu şi Cristian Borcea, Ionescu a reuşit să intre în posesia unor terenuri din zone foarte bune ale Constanţei, majoritatea făcând parte din averea familiei Movilă. Numele lui Valentin Gheorghe Ionescu apare în SC Euro Antreprenor SRL, Jacobs, Hendrix & Partners SRL, Societatea Naţională de Distribuţie SA, Dusep SA, Compania de Servicii şi Consultanţă SA, Compania de Tutun şi Ziare SA, Habitat şi Ambient SA, Rezident Com SA.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii