Petre Costel, in caruta puterii
Petre Costel, in caruta puteriiNu e loc pentru toti oportunistii
Liderul sindicalistilor portuari, Petre Costel, se muta dupa cum bate vantul Puterii * In ultima perioada a inceput sa faca aproape permanent anticamera pe la Partidul National Liberal, incercand sa le spuna si celor de aici celebrele sale snoave de adormit copiii cu munca la negru din port * Spunem celebre, pentru ca aceasta este lozinca pe care o flutura ori de cate ori are ocazia, fara sa indice concret, ca un bun lider sindical, unde au loc astfel de fapte care se petrec cu incalcarea legii * Om de casa al lui Miron Mitrea in port, acum Petre Costel sare din barca PSD-ului in cea liberala fara nici un fel de scrupule * Fata de intentia acestuia de a trece la PNL, deputatul Gheorghe Dragomir a declarat ca dezavueaza faptul ca anumiti lideri de sindicat incearca sa-si rezolve problemele personale, antrenand numele unei formatiuni politice respectabile in acest gen de actiuni * In acest sens, liberalii vor verifica toate initiativele care vor veni catre PNL de la liderii sindicali, pentru a se evita prejudicierea imaginii partidului * PNL filiala Constanta isi exprima ingrijorarea vizavi de escaladarea unui conflict de munca pe platforma portuara cauzat de amploarea muncii fara forme legale * In luna februarie anul trecut, Petre Costel a fost scos din Consiliul de Administratie al Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime Constanta, dupa ce a fost impus aici ca om al ministrului transporturilor Miron Mitrea * Marea lui suparare de aici a inceput, simtindu-se marginalizat * Odata dat afara, desigur nu mai avea acces la informatii, la indemnizatie de membru in CA, reprezentand un procent din salariul directorului general, care oricum nu era mic, si desigur cota de benzina, masina si altele asemenea
De cand a ramas de caruta, odata cu schimbarea conducerii Administratiei Porturilor Maritime Constanta, liderul sindicalistilor portuari, Petre Costel nu-si gaseste linistea.Agitator de spirite, Costel incearca sa se repozitioneze pe frontul de lupta sindicala transformandu-se in portavocea nemultumirilor portuarilor taman la poarta noii puteri. Cunoscut ca un apropiat al fostului ministru al transporturilor, Miron Mitrea, Petre Costel incearca acum sa se delimiteze de fosta putere. Vrea sa demonstreze ca nici usturoi nu a mancat, nici gura nu-i miroase, desi au ramas pentru posteritate prieteniile inchegate cu fostii sefi ai portului, cu carnet de membru PSD, acum cazuti in patima vizitelor lungi si dese la Departamentul National Anticoruptie.Pentru ca nimeni nu-l mai baga in seama, a reusit sa se bage singur, facand anticamera la usa liberalilor, partid aflat la guvernare care are responsabilitatea sa-si aplece ureche catre probleme tuturor categoriilor sociale.Departamentul de relatii cu sindicatele din cadrul organizatiei municipale a PNL, condus de Gabi Popescu, a dat curs doleantele sindicalistilor din port in mai multe randuri. Vazand ca-i merge cochetaria cu puterea, Petre Costel a inceput sa faca o adevarata pasiune in a se plange la PNL de tot ce misca in Portul Constanta. De buna credinta, liderii liberali i-au promis sprijin in rezolvarea conflictelor de munca ale sindicalistilor, insa gestul acestora este strict legat de programul de guvernare care trebuie aplicat si in acest sector de activitate, cu pondere mare in judetul Constanta si nu are legatura cu persoane sau tertipuri folosite de liderii sindicali care incearca in permanenta sa se reorienteze dupa cum bate vantul, in interes personal.Presedintele PNL Constanta, deputatul Gheorghe Dragomir, a declarat ca personal dezavueaza faptul ca anumiti lideri de sindicat incearca sa-si rezolve problemele personale, antrenand numele unei formatiuni politice respectabile in acest gen de actiuni. In acest sens, liberalii vor verifica toate initiativele care vor veni catre PNL de la liderii sindicali, pentru a se evita prejudicierea imaginii partidului.Dragomir a mai spus ca liderul Federatiei Nationale a Sindicatelor Portuare, Petre Costel, nu are calitatea de membru al formatiunii liberale.Sprijin pentru docheriPartidul National Liberal filiala Constanta isi exprima ingrijorarea vizavi de escaladarea unui conflict de munca pe platforma portuara cauzat de amploarea muncii fara forme legale si lipsa unui sistem coerent de acordare a autorizatiilor si licentelor catre operatorii portuari.Conducerea PNL Constanta si-a exprimat deja, in urma discutiilor purtate cu liderii Federatiei Nationale a Sindicatelor Portuare, disponibilitatea de a se implica in rezolvarea cat mai grabnica a conflictului de munca de pe platforma portuara.In opinia reprezentantilor Partidului National Liberal filiala Constanta, aceasta situatie conflictuala poate fi dezamorsata numai prin implicarea autoritatilor abilitate. "Consideram ca una dintre institutiile locale care este obligata sa ia masurile necesare este Inspectoratul Teritorial de Munca Constanta, deoarece parte din sesizarile sindicalistilor de pe platforma portuara se refera si la munca fara forme legale".Un trecut glorios cu PSD-ulAnul trecut, in luna februarie, Petre Costel a fost scos din Consiliul de Administratie al Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime Constanta, dupa ce a fost impus aici ca om al ministrului transporturilor Miron Mitrea. Marea lui suparare de aici a inceput, simtindu-se marginalizat. Odata dat afara, desigur nu mai avea acces la informatii, la indemnizatie de membru in CA, reprezentand un procent din salariul directorului general, care oricum nu era mic, si desigur cota de benzina, masina si altele asemenea. De atunci, inversunarea lui a fost din ce in ce mai puternica, si alaturi de ceilalti lideri din port, au organizat tot felul de actiuni, denumite sindicale. Principalul pretext a fost cel al muncii la negru care ar exista pe platforma portuara, indicand ori de cate ori a avut ocazia tot felul de procente de oameni aflati in aceasta situatie, fara a arata concret vreo firma unde ar avea loc astfel de ilegalitati. Cu lozinca muncii la negru se duce peste tot si arata catre toate institutiile statului cum ca ar fi vinovate. Cel mai mult vizat este Inspectoratul Teritorial de Munca, care in orice dizertatie de a lui Petre Costel apare ca mare aparator al ilegalitatilor de peste tot unde se munceste. Este de asemenea initiatorul a tot felul de proteste, toate fara nici un final fericit pentru angajatii din port. De la ARO la VolkswagenPetre Costel este unul dintre cei mai vechi lideri de sindicat din zona, multa vreme fiind cotat ca unul dintre cei mai buni lideri de sindicat, de initiativa, si chiar bun conducator in domeniu. Cu vremea, cota sa de popularitate a scazut, indeosebi dupa infrangerile suferite in lupta pentru reintegrarea pe functii a liderilor de sindicat de la trei societati portuare, toti concediati ilegal de patroni. Intre timp, Petre Costel a pactizat cu Partidul Social Democrat, fara carnet desigur, dar a obtinut importante beneficii. A fost numit in mai multe consilii de administratie, de unde a obtinut importante indemnizatii pentru ca legea ii da dreptul acesta, dar si la altele pe care cu greu le-ar putea evalua cineva. Pentru ca indeplinea cumulativ functiile de lider de sindicat al confederatiei portuare, de membru in CA CNAPMC, dar si de reprezentant personal al fostului ministru al transporturilor, Miron Mitrea, in port, liderul de sindicat al docherilor a primit, o perioada, pentru folosinta un ARO cu numarul de inmatriculare CT 75 APC. Numai ca functia era prea importanta pentru un asemenea autoturism greoi si demodat. Asa a ajuns Petre Costel sa aiba pentru folosinta de la prietenul sau Gheorghe Moldoveanu, fostul director general al CN APMC, la indicatia lui Mitrea, un autoturism de lux marca Volkswagen, care la vremea aceea avea numarul de inmatriculare CT 85 APC. Masina este una asemanatoare cu cele folosite de ceilalti numerosi directori ai companiei, dar care le folosesc pentru problemele de serviciu, nu pentru a se duce de acasa pana la sediul sindicatului din port.De asemenea, este cunoscut faptul ca Petre Costel a jonglat timp indelungat cu PSD-ul, la un moment dat fiind chiar trecut pe listele de parlamentari ale acestui partid, de care acum se leapada, incercand sa se mute in caruta Puterii.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp