Politia Port Constanta, paravanul hotilor de combustibil
Politia Port Constanta, paravanul hotilor de combustibilAgentii unei firme de paza au observat in noaptea de 8 aprilie doua autoturisme (un Opel Vectra si un Mitsubishi Pajero) care s-au oprit la motonavele Unicom 3 si 6 acostate in dana 78 * Pentru a putea efectua un control, agentul de paza a chemat intariri * Unul dintre agentii chemati l-a recunoscut pe soferul Opelului ca fiind Sorin Boldeanu, subinspector in cadrul Biroului Economic al Politiei Port * Dupa ce au facut plinul masinilor cu cate opt- noua bidoane de 25-30 de litri de motorina, cei doi au disparut * Duminica, 9 aprilie, spre seara, masinile au revenit dar marinarul de pe cele doua motonave, care se ocupa cu aprovizionarea celor doua autoturisme, nu a mai vrut sa colaboreze * De frica, ori pentru ca nu ii fusese achitat precedentul transport marinarul nu a mai umplut bidoanele * Cei trei agenti au facut rapoarte detaliate cu privire la cele intamplate * Acestea au ajuns pe birourile sefilor lui Boldeanu inca de marti dimineata * Pana la acest moment nu s-a luat nici o masura * Subinspectorul vine linistit la munca de parca nimic nu s-ar fi intamplat * De-a lungul timpului, el a mai fost implicat in furturi de motorina, dar si in afacerile unor proxeneti care opereaza in port * Fost subofiter, Boldeanu a intrat in corpul ofiterilor la recomandarea sefilor sai care au apreciat probabil activitatea clandestina a politistului
Despre filierele de proxeneti care actioneaza in Portul Constanta ziarul ZIUA a mai publicat in urma cu aproape un an un amplu material. In ciuda sistemului ISPS impus de normele de securitate adoptat dupa atentatele din 11 septembrie de toate tarile comunitatii europene, masurile de protectie au fost sporite. ISPS a fost implementat si in Portul Constanta. Din pacate, tocmai cei care ar trebui sa asigure zona portuara sunt implicati intr-o serie de actiuni ilegale. In episodul de astazi vom prezenta cazul unui politist care este implicat in furturi si alte activitati ilegale. Un angajat la unei societati de paza care isi desfasura activitatea in dana 76 a observat in noaptea de 8 aprilie, in jurul orei 23.30, la motonavele Unicom 3 si 6 acostate in paralel in dana 78 doua masini care au stationat o lunga perioada in aceasta zona.Filiera subinspectoruluiUn Opel Vectra combi de culoare neagra cu numarul de inmatriculare CT 30 BOS si un Mitsubishi Pajero de culoare alba cu doua usi stationau neverosimil in zona. Din fiecare masina a coborat cate un individ. Cel din Pajero, un tip solid, imbracat cu salopeta neinscriptionata si purtand o barba tip cioc s-a indreptat spre cele doua vapoare care sunt doua tancuri de aprovizionare cu combustibil ale navelor. Omul in salopeta a fost urmat de cel din Opel. Cei doi au ajuns in apropierea motonavei Unicom 3 unde au fost intampinati de o alta persoana care a venit dinspre un autoturism Dacia de culoare albastra cu numerele de inmatriculare CT 51 GYL. Dupa ce au facut jonctiunea, cei trei au discutat aproximativ 15 minute, apoi au urcat la bordul navei. In acest timp agentul de paza si-a chemat colegii care se aflau in zona in ajutor. Acestia au venit in cateva minute si au reusit sa vada Opelul care era parcat cu spatele langa motonave. La scurt timp, cei trei si-au dat seama ca este vorba despre un furt de combustibil. Soferul Daciei albastre insotit de alte doua persoane au incarcat opt, noua bidoane cu motorina, de cate 25-30 de litri in masinile parcate pe cheu. Agentii au avut intentia sa intervina, iar ulterior sa cheme Politia Port. Inainte de a descinde, unul dintre agentii chemati l-a recunoscut pe soferul Opelului ca fiind subinspectorul Sorin Boldeanu din cadrul Biroului Economic al Sectiei Politiei Transporturi. Atunci agentii au realizat ca au o problema pentru ca nu pot anunta Politia Port si ca ei nu au in competenta sa rezolve furtul. Dupa cinci minute, Opelul a plecat oprindu-se la aproximativ 50 de metri de motonave. In locul sau a fost parcat autoturismul marca Mitsubishi. Marinarii au coborat cu un alt transport pe care l-au incarcat in portbagajul masinii. Tot cam acelasi numar de bidoane au luat drumul orasului. Cele doua masini incarcate cu combustibil au plecat in coloana. In fata drumul era deschis de masina politistului care proteja transportul de ochii celorlalti politisti care nu ar fi oprit masina colegului lor. Aproximativ jumatate de tona a fost sustrasa de la bordul navei. Dupa plecarea convoiului, doi marinari au coborat de pe motonava cu un bidon de 25-30 de litri de motorina pe care l-au turnat in rezervorul unei a treia masini break de culoare alba care se afla parcata tot langa vas. In jurul orei 00.30, actiunea s-a incheiat, iar pana dimineata nu au mai fost observate alte autoturisme in zona. Surse din interiorul firmei de paza ne-au confirmat ca in cursul noptii de duminica spre luni cele doua masini s-au intors la scara celor doua nave, dar dupa o discutie cu un marinar, au plecat fara sa mai faca "plinul". Este posibil ca deja membrii filierei sa fi aflat ca au fost observati cu o noapte inainte si transportul sa cada. Dar la fel de bine se poate ca Boldeanu sa nu se fi achitat fata marinarul de pe Unicom si acesta a refuzat sa mai colaboreze.Raport acoperit de politistiLuni, agentul care a observat transportul ilegal de combustibil de la motonavele Unicom a dat o nota explicativa prin care a prezentat superiorilor ce a surprins in noaptea de sambata spre duminica. In cursul zilei de marti si ceilalti doi colegi chemati in ajutor au confirmat faptele. Notele explicative ale agentilor au fost predate sefului Politiei Port, Remulus Lazaroaia, pentru a lua masuri. Sorin Boldeanu a lucrat mai multi ani in cadrul compartimentului de ordine publica din cadrul Politiei Port. De aproximativ o saptamana, el a fost mutat in cadrul biroului economic. Este un personaj controversat care se invarte printre membrii lumii interlope care desfasoara tot felul de actiuni clandestine in port. De-a lungul timpului, au mai fost semnalate in presa legaturile pe care subinspectorul Boldeanu le are cu doi cunoscuti proxeneti, Gheorghe Mingea si Robert Odica, care au filiere de prostitutie in Portul Constanta. Anul trecut, ZIUA a deconspirat reteaua de prostitutie pe care cei doi impreuna cu Ilie Bundache au pus-o la punct in port si care lucra sub acoperirea unor firme paravan care aveau ca obiect de activitate aprovizionarea navelor, dar care nu desfasurau astfel de activitati. Se pare ca Sorin Boldeanu este sustinut de cineva foarte influent din cadrul Sectiei Regionale a Politiei Transporturi. El a mai fost anchetat pentru furt de combustibil cand lucra in cadrul Politiei Transporturi la sectia Palas. Pentru ca in acea actiune erau implicate mai multe persoane importante din Politie, ancheta s-a incheiat fara sanctiuni. Peste acest episod s-a asternut tacerea. Probabil ca si de aceasta data se incerca musamalizarea cazului pentru ca rapoartele celor trei agenti se afla pe mesele sefilor Politiei Transporturi de marti, iar Boldeanu isi vede linistit de treaba in continuare. Pana acum contrar faptelor si legaturilor cu lumea interlopa Sorin Boldeanu a fost promovat periodic si a ajuns din subofiter la paza si ordine ofiter la economic. Atat trecutul "manjit" al lui Sorin Boldeanu cat si noile acuzatii care i se aduc ar fi de ajuns pentru ca el sa nu mai aiba niciodata de-a face cu uniforma de politist.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp