Politia Transporturi, purgatoriul cadrelor implicate in furt de combustibil
Politia Transporturi, purgatoriul cadrelor implicate in furt de combustibilMarcel Stoian a fost capitan in cadrul Biroului de Cercetari Penale al IJP * Pentru ca a fost prins in flagrant, pe 29 martie 1998, in apropierea Depozitului 4 Sud al Oil Terminal cu 320 de litri de benzina a fost destituit * Dosarul lui a ajuns la Parchetul Militar pe masa procurorului Adrian Prosan * Bineinteles ca cei implicati "au fabricat" o poveste comuna din care reiesea ca Stoian a ajuns nevinovat la Parchet * Impresionat de "drama" unor oameni plecati sa ajute un prieten si transformati ulterior in hoti de combustibil, procurorul Prosan a dispus neinceperea urmaririi penale (NUP) * In luna mai a acestui an, Stoian s-a prezentat si a si castigat concursul pentru ocuparea unui post de ofiter in cadrul Biroului de Cercetari Penale la Politia Transporturi * Aici el este coleg cu alt "impatimit al combustibilului", subinspectorul Sorin Boldeanu
In cursul lunii mai, la Sectia Regionala a Politiei Transporturi Constanta a avut loc un concurs pentru ocuparea unei functii de ofiter in cadrul Biroului de Cercetari Penale. La concurs s-au inscris doi candidati, admis fiind declarat Ioan Marcel Stoian. La prima vedere nimic deosebit, un concurs, mai multe probe, doi candidati, unul admis, unul respins, postul a fost ocupat, nu au existat contestatii. Insa daca vom da timpul in urma cu aproximativ opt ani gasim un capitan Ioan Marcel Stoian angajat al Inspectoratului Judetean de Politie la Biroul de Cercetari Penale anchetat pentru furt de combustibil. In anul 1998, in noaptea de 29 martie, el a fost prins de agentii de paza ai Societatii Oil Terminal in apropierea Depozitului 4 Sud cu 320 de litri de benzina in portbagajul autoturismului. Acest lucru l-a costat postul din cadrul IJP atat pe el cat si pe plutonierul major Romeo Dragan care l-a insotit in noaptea cu pricina. Dosarul lor a fost inaintat Parchetului Militar, iar in urma cercetarilor efectuate de catre procurorul Adrian Prosan, acesta a dispus neinceperea urmaririi penale in cazul celor doi. In consecinta, acestia au scapat basma curata. Povestea din noaptea de 29 martie 1998 cum este ea descrisa in dosarul penal este cel putin haioasa. Conform acestuia, agentii de paza aflati in timpul serviciului de patrulare au observat in apropierea gardului societatii doua autoturisme. Nu au reusit sa prinda decat unul dintre ele celalalt demarand in tromba. La volanul autovehicolului care stationa se afla nimeni altul decat capitanul Marcel Stoian. La putin timp si-a facut aparitia cu o roata de rezerva si plutonierul adjutant Romeo Dragan. In urma controlului masinii, in portbagaj s-a descoperit o cantitate de aproximativ 320 de litri de benzina pe care cei doi nu au putut sa o justifice. Ulterior, in urma anchetei a reiesit ca in masina care plecase de la fata locului se afla un civil, Adrian Cristina. La audieri acesta din urma a declarat ca el a achizitionat benzina de la persoane din cadrul societatii Oil Terminal si pentru ca a ramas in pana cu autoturismul, i-a sunat pe cei doi politisti sa vina sa il ajute. "Bineinteles" ca nu le-a spus si motivul pentru care se afla pe langa depozitul Oil Terminal. Baieti saritori, politistii, desi se aflau la o petrecere acasa la Stoian au lasat totul balta si au plecat sa isi ajute prietenul. Cand colo, la fata locului, "surpriza mare" cel pentru care au lasat fripturi si bauturi acasa, neveste si prieteni, era de fapt mana in mana cu hotii de combustibil de la Oil Terminal. Probabil ca povestea a fost "lucrata" inainte de cei trei si impreuna au cazut de acord ca civilul sa ia asupra lui povara raspunderii in fata legii. Se pare ca au ticluit-o bine, incat emotionat de "drama" celor doi politisti plecati in ajutorul prietenului aflat "la necaz" procurorul Prosan a hotarat ca cei doi sunt nevinovati si a dispus NUP. In momentul in care s-a aflat la IGP ca Stoian a fost prins cu benzina furata, nimeni nu s-a mirat, pentru ca umbla vorba de multa vreme ca ar fi fost implicat in fel si fel de "afaceri" dubioase. Nici in momentul in care i s-a dat NUP, nimeni nu s-a mirat pentru ca se stia ca este "alunecos" si pe deasupra mai avea si ceva rude printre procurorii constanteni. Singurul care a iesit sifonat din acea afacere a fost numai Adrian Cristina care a mai avut ceva vreme treaba prin instanta.Cine se aseamana, se adunaDupa ce a fost destituit din IJP Stoian a mai muncit pe la diferite firme de paza pana cand i s-a ivit la orizont ocazia vietii sale, postul de la Politia Transporturi. Aici el este coleg cu subinspectorul Sorin Boldeanu, alt politist cercetat in momentul de fata pentru furt de combustibil. Diferenta dintre ei este ca Boldeanu a fost pastrat in functie (fiind doar mutat din port la sediul directiei) chiar daca este anchetat de procurori. Probabil ca de acum si Stoian va sta mult mai linistit stiind ca are sefi mult mai blanzi cu cei care calca stramb. E posibil sa fie nevoie chiar de experienta lui "in domeniu" avand in vedere ca Portul este paradisul hotilor de combustibil, iar ca politist la Transporturi are alta trecere. Nu este numai cazul lor, si asupra altor "oameni ai legii" existand suspiciuni in acest sens. Se pare ca se doreste formarea unei "echipe de specialisti" la sediul de pe strada Eminescu. Un alt fapt interesant este ca Stoian se lauda prietenilor sai ca ar fi dat bani grei pentru a ocupa acest post. Intrebarea este cat vor putea sta deoparte cei doi de pasiunea lor comuna-combustibilul furat si daca nu cumva vor mai duce in ispita si alti colegi.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp