Produse expirate si bonuri "supraincarcate", reteta succesului Aliment Murfatlar
Produse expirate si bonuri "supraincarcate", reteta succesului Aliment MurfatlarStop Shopping!
Magazinele societatii Aliment Murfatlar, anuntate de directorul general al societatii Elena Corniciuc "cu pretentii europene", sunt pline de produse expirate * Vanzatoarele alese probabil dupa un plan de management bine pus la punct incearca din rasputeri "sa fenteze" clientii * Cei care calca in aceste magazine trebuie sa tina cont de trei reguli pentru a nu avea surprize neplacute: sa verifice marfa pe toate fetele si termenul de garantie, sa citeasca cu atentie bonul de casa pentru a nu plati produse pe care nu le au de fapt in cos si sa aiba ambitie, sa insiste, pentru a-si primi restul * Doar asa pot pleca multumiti de la cumparaturi dintr-un magazin Stop Shop * Numarul mare de nereguli necesita un control din partea institutiilor abilitate ale statului pentru ca doar acestia pot aduce unitatile Aliment Murfatlar la standardele la care viseaza directorul general al societatii si actionarii
In contextul in care piata este supraaglomerata, iar retelele de magazine gen hipermarket se extind tot mai mult, este tot mai greu de supravietuit pe piata cu un magazin alimentar de mici dimensiuni. Cu toate acestea, exista si societati care prospera si care in timp au reusit chiar sa se extinda chiar daca serviciile lor nu sunt in folosul clientilor, ei mergand de multe ori pe principiul "scopul scuza mijloacele". Un exemplu in acest sens este cel al societatii Aliment Murfatlar care are o retea de peste 15 magazine. Aparuti de multa vreme pe piata si avand puncte de lucru pozitionate in toate cartierele, afacerea merge "ca pe roate". Cu toate ca o societate care se respecta ar trebui sa puna clientii pe primul plan, politica acestei societati este doar de "umflare" a propriilor buzunare."Afara e vopsit gardul, inauntru leopardul"Chiar daca administratorii societatii Aliment Murfatlar au pretentii de mare societate, realitatea din punctele de lucru nu este tocmai roz. Exista produse aflate la vanzare care au termenul de garantie depasit, iar cele care nu sunt expirate prezinta fel si fel de probleme. Probabil pentru ca nu se respecta conditiile de depozitare a marfurilor, acestea se altereaza. Acest fapt nu ii impiedica insa pe administratori sa le pastreze pe rafturi. Cazurile nu sunt putine si se repeta in toate punctele de lucru. Prin galantarele din alimentarele Aliment Murfatlar, intitulate sugestiv "Stop shop", mustele bazaie in voie, iar vanzatoarele le ignora ca si cand acestea ar face parte din decor. In momentul in care vrei sa cumperi o bucata de sunca sau de salam personalul o culege cu grija ca nu cumva sa deranjeze "musteriul" care isi face veacul printre carnuri. Si in sectorul cu semipreparate sunt deficiente. Pentru ca o mare parte din romani nu s-au obisnuit cu acest gen de produse, preferandu-le pe cele neaose facute in casa, semipreparatele zac in rafturi de se asterne praful pe ele. Nimeni nu le verifica, vanzatoarele fiind constiente ca aceste produse au mai mult rol decorativ. In sectorul cu lactate, seria neregulilor continua. Multe din produsele care in mod normal ar trebui scoase de la comercializare, au data de expirare modificata cu pixul. In momentul in care te interesezi care este data reala la care expira produsul, vanzatoarele te asigura ca trebuie sa tii cont de cea trecuta cu pixul.Vanzatoare alese "pe spranceana"O astfel de "afacere" nu se poate tine decat cu personal pe masura. Alese dupa criterii riguroase si probabil instruite in politica societatii, paguboasa pentru clienti, dar profitabila pentru administratori, acestea incearca de cate ori au ocazia sa te pacaleasca. Multe dintre ele sunt probabil foste angajate ale alimentarilor din perioada comunista, cand comertul era facut dupa "ureche" si fiecare fura cat putea. Obisnuite cu astfel de practici adaptate la noile reguli ale economiei de piata, vanzatoarele profita de aglomeratia de la casele de marcat si bat de multe ori mai multe produse decat cele pe care le cumpara clientii. Metoda functioneaza de cele mai multe ori, pentru ca doar cei foarte vigilenti sau cei patiti cer bonul si il verifica sa vada daca toate produsele trecute se regasesc in sacosa lor. In momentul in care clientul descopera ca a fost pacalit, vanzatoarele adopta o mina nevinovata si pun totul pe seama aglomeratiei. Mai exista si varianta in care, ofuscate de faptul ca sunt acuzate ca au incercat "sa ciupeasca" si ele ceva, unele duc bunul simt la limita de jos si pozeaza in victime ale clientilor rau intentionati. Daca scapi totusi fara sa achizitionezi vreun produs expirat sau ca bonul sa iti fie incarcat cu mai multe produse decat ai in cos, vanzatoarele mai incearca si ultima varianta, cea a restului. Orice marunt sub 10.000 de lei vechi se "impoziteaza" din start. Iar daca ai nerusinarea sa iti revendici monedele care ti se cuvin, esti privit cu dezgust amestecat cu furie. Cu rabdarea la limita, lucratoarea de la casa de marcat isi arunca pe tejghea o bomboana sau o lama de guma si iti spune sec, fara a mai lasa loc de comentarii (semn ca discutia a luat sfarsit) ca nu are marunt."Trialogul" clientilor Aliment MurfatlarCei care intra in magazinele Aliment Murfatlar trebuie sa tina cont de trei reguli de baza pentru a nu avea surprize neplacute. Prima este sa intoarca pe toate fetele produsele pe care doresc sa le achizitioneze si sa verifice cu atentie data la care acestea expira. Ce-a de-a doua regula este cea a controlului bonului de casa pentru a nu avea surpriza neplacuta sa platesti si produse pe care nu le-ai achizitionat de fapt, dar pe care si le doresc vanzatoarele. Ultima regula este a restului pe care, pentru a-l obtine, clientii trebuie sa dea dovada de incapatanare si tenacitate. Daca vor urma aceste legi si vor avea si putin noroc, clientii vor iesi multumiti din magazin fara sa aiba surprize neplacute acasa. Aspectele enumerate mai sus se regasesc in toate unitatile societatii insa daca s-ar face un top, probabil ca cea aflata in apropierea Casei de Cultura, pe bulevardul Alexandru Lapusneanu ar fi lider detasat in privinta neregulilor. Nici unitatea cunoscuta cu numele de Antoniadis nu este departe, in privinta produselor alterate expuse la vanzare. Imediat dupa ce acesta a fost renovata, directorul general al Aliment Murfatlar, Elena Corniciuc declara: "Am facut-o in interesul constantenilor, al clientilor magazinului si al viitorilor clienti, dar si in interesul nostru pentru ca vrem sa punem si noi umarul la intrarea Romaniei in Comunitatea Europeana". Timpul a dovedit contrariul, magazinul fiind facut doar in interes personal, nefiind in nici un caz vorba de standarde europene sau de interesul constantenilor. Poate doar interventia institutiile abilitate ale statului sa aduca la standardele europene magazinele Aliment Murfatlar pentru ca managementul Elena Corniciuc nu reuseste. Pana atunci, clientii trebuie sa tina cont de cele trei reguli enumerate mai sus.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp