Proiect SF Insulă artificială şi drum suspendat în Port. Mazăre ştie de proiect?
Proiect SF: Insulă artificială şi drum suspendat în Port. Mazăre ştie de proiect?
03 Apr, 2014 00:00
ZIUA de Constanta
4771
Marime text
Schimbări majore vor avea loc, în viitor, în Portul Constanţa. Administraţia portuară are în vedere realizarea unui nou pod rutier şi a unei insule artificiale. „Podul rutier care urmează să facă legătura cu insula artificială, precum şi dezvoltarea insulei artificiale sunt proiecte de investiţii de viitor ale Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa. Stadiul acestora este la nivel de proiect, căutându-se surse de finanţare pentru realizarea lor“, a precizat Valeriu Nicolae Ionescu, directorul general al CNAPM SA Constanţa.
Realizarea unui drum suspendat de la Poarta 8 spre insula artificială include şi un pod rutier metalic, având o deschidere de 105 metri, care va realiza legătura între zona fluvio-maritimă şi insula artificială a Portului Constanţa, precum şi racordarea acesteia la reţeaua de drumuri interioare şi exterioare a Portului. Valoarea estimată a proiectului este de 36 de milioane de euro. Proiectul este propus pentru finanţare în perioada 2014 - 2020, prin Programul Operaţional Infrastructura Mare (continuarea POS-T). Proiectul realizării insulei artificiale are o valoare estimată de 250 de milioane de euro, proiectul fiind propus spre finanţare prin CEF 2014 - 2020. Insula artificială poate fi dezvoltată în etape, şi, ca în cazul altor proiecte enumerate mai sus, se explorează şi posibilitatea de investiţii alături de companii private.
„Deocamdată nu au fost demarate proceduri de licitaţie pentru niciunul dintre aceste proiecte. Noul Master Plan al Portului Constanţa, aflat în curs de realizare, va stabili priorităţile de investiţii pentru perioada următoare, până în 2040“, a mai precizat Valeriu Nicolae Ionescu. CN APM SA Constanţa şi-a concentrat atenţia şi investiţiile pe infrastructura portuară, obiectivul general fiind asigurarea condiţiilor optime pentru dezvoltarea Portului Constanţa, în sensul consolidării poziţiei acestuia ca port maritim eficient, durabil şi sigur şi de asigurare a condiţiilor pe care le impune rolul său strategic pe coridoarele de transport pan-europene şi în reţeaua europeană de transport intermodal. „Toate investiţiile pe care le are în vedere CN APM SA Constanţa au ca scop îmbunătăţirea performanţelor Portului, astfel încât să se răspundă favorabil nevoilor partenerilor. Acestea vor duce la eficientizarea activităţii portuare şi implicit la mărirea marjei de profit a oricărui agent economic care îşi desfăşoară activitatea în Port. Beneficiile financiare nu pot fi încă estimate, proiectele de investiţii la care ne referim figurând în planurile de viitor ale CN APM SA Constanţa şi având diferite termene de finalizare. Considerăm însă că efectele acestora se vor reflecta rapid în activitatea portuară“, mai spun reprezentanţii companiei.
Amintim cã intenția administrației Mazãre este de a-ºi majora cu 13% pachetul de acțiuni deținute în Portul Constanța. În acest sens, Consiliul Local Municipal Constanța dezbate azi un proiect de hotãrâre privind preluarea cu titlu gratuit a unui pachet de 13% deținut în prezent de stat la CN APM Constanța.
Realizarea unui drum suspendat de la Poarta 8 spre insula artificială include şi un pod rutier metalic, având o deschidere de 105 metri, care va realiza legătura între zona fluvio-maritimă şi insula artificială a Portului Constanţa, precum şi racordarea acesteia la reţeaua de drumuri interioare şi exterioare a Portului. Valoarea estimată a proiectului este de 36 de milioane de euro. Proiectul este propus pentru finanţare în perioada 2014 - 2020, prin Programul Operaţional Infrastructura Mare (continuarea POS-T). Proiectul realizării insulei artificiale are o valoare estimată de 250 de milioane de euro, proiectul fiind propus spre finanţare prin CEF 2014 - 2020. Insula artificială poate fi dezvoltată în etape, şi, ca în cazul altor proiecte enumerate mai sus, se explorează şi posibilitatea de investiţii alături de companii private.
„Deocamdată nu au fost demarate proceduri de licitaţie pentru niciunul dintre aceste proiecte. Noul Master Plan al Portului Constanţa, aflat în curs de realizare, va stabili priorităţile de investiţii pentru perioada următoare, până în 2040“, a mai precizat Valeriu Nicolae Ionescu. CN APM SA Constanţa şi-a concentrat atenţia şi investiţiile pe infrastructura portuară, obiectivul general fiind asigurarea condiţiilor optime pentru dezvoltarea Portului Constanţa, în sensul consolidării poziţiei acestuia ca port maritim eficient, durabil şi sigur şi de asigurare a condiţiilor pe care le impune rolul său strategic pe coridoarele de transport pan-europene şi în reţeaua europeană de transport intermodal. „Toate investiţiile pe care le are în vedere CN APM SA Constanţa au ca scop îmbunătăţirea performanţelor Portului, astfel încât să se răspundă favorabil nevoilor partenerilor. Acestea vor duce la eficientizarea activităţii portuare şi implicit la mărirea marjei de profit a oricărui agent economic care îşi desfăşoară activitatea în Port. Beneficiile financiare nu pot fi încă estimate, proiectele de investiţii la care ne referim figurând în planurile de viitor ale CN APM SA Constanţa şi având diferite termene de finalizare. Considerăm însă că efectele acestora se vor reflecta rapid în activitatea portuară“, mai spun reprezentanţii companiei.
Amintim cã intenția administrației Mazãre este de a-ºi majora cu 13% pachetul de acțiuni deținute în Portul Constanța. În acest sens, Consiliul Local Municipal Constanța dezbate azi un proiect de hotãrâre privind preluarea cu titlu gratuit a unui pachet de 13% deținut în prezent de stat la CN APM Constanța.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii