Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
22:38 19 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Propunerile oamenilor pentru Peninsula Constanța Minibus, vignete și permise pentru rezidenți, rude și îngrijitorii persoanelor cu dizabilități!

ro

19 Nov, 2021 00:00 4898 Marime text


 
  • Regulamentul de acces pentru Zona Peninsulară a Constanței a intrat în vigoare luni, 15 noiembrie 2021 și, în prezent, pare mai degrabă să „rupă“ Centrul Vechi de restul orașului.
  • Lipsa permiselor necesare pentru toți membrii unei familii, imposibilitatea de a mai transporta cu mașina rudele bătrâne și bolnave din Peninsulă, dar și faptul că mașinile pompelor funebre, în cazul unui deces, nu pot intra în zonă fără un permis sunt câteva dintre nemulțumirile reclamante de rezidenți.
  • În tot acest haos, zeci de propuneri pertinente pentru îmbunătățirea regulamentului au mers către administrația publică locală, atât din partea locuitorilor din zonă, dar și din partea persoanelor juridice (ale firmelor) ce își desfășoară activitatea în Peninsulă.
  • Propunerile și observațiile celor ce se lovesc de situații concrete privind accesul în Peninsulă nu au venit pe ultima sută de metri, după instalarea barierelor, ci au fost făcute, multe dintre acestea, încă dinainte de a se pune în discuție elaborarea unui nou regulament.
 
Regulamentul de acces în Peninsula Constanța, pus în aplicare prin instituirea barierelor în ziua de luni, 15 noiembrie 2021, și atacat la Tribunalul Constanța, unde s-a cerut deja, în două rânduri, suspendarea acestuia „rupe“ Centrul Vechi de restul orașului.
 
Rezidenții din Peninsulă se plâng de lipsa permiselor necesare pentru toți membrii unei familii, rudele se plâng de faptul că nu își mai pot transporta rudele bolnave către unitățile medicale, iar alte păreri arată că, în cazul unui deces la domiciliu al unei persoane ce locuiește în zona veche, solicitarea pentru un permis pentru o mașină de la pompele funebre trebuie făcută cu 72 de ore înainte. Timp în care defunctul așteaptă să fie transportat spre capela mortuară.
 
În tot acest haos, zeci de propuneri pertinente pentru îmbunătățirea regulamentului au mers către administrația publică locală, atât din partea locuitorilor din zonă, dar și din partea persoanelor juridice (ale firmelor) ce își desfășoară activitatea în Peninsulă.
 
Propunerile și observațiile celor ce se lovesc de situații concrete privind accesul în Peninsulă nu au venit pe ultima sută de metri, după instalarea barierelor, ci au fost făcute, multe dintre acestea, încă dinainte de a se pune în discuție elaborarea unui nou regulament.
 
Permise de acces și pentru rude și chiriașii pe termen lung
 
Astfel, în ce privește permisele de acces, care, potrivit noului Regulament, sunt limitate la unul pentru fiecare familie, locuitorii propuseseră ca acestea să fie eliberate permise de liberă circulație pentru mai multe categorii de autovehicule, începând cu „autovehiculele proprietatea personală a persoanele fizice cu domiciliul permanent în Peninsulă și a chiriașilor cu contract de închiriere pe termen de minimum 1 an, proprietatea instituției sau firmei angajatoarea acestor categorii de persoane precum și pentru cele închiriate, aflate în leasing sau în comodat“.
 

Totodată, oamenii au propus să fie eliberate permise și pentru autovehiculele descendenților și ascendenților persoanelor fizice de la punctul anterior, precum și cele ale tutorilor, curatorilor sau îngrijitorilor legali sau contractuali ai  persoanelor vârstnice sau cu dizabilități, aflate în proprietatea acestora sau în folosință prin închiriere, leasing sau comodat“.
 
Acces pentru intervențiile urgente, dar și pentru autovehiculele de aprovizionare
 
În continuare, s-a propus acordarea de permise pentru „autovehiculele destinate intervențiilor urgente, apărării naționale , menținerii ordinii publice, serviciilor poștale și de curierat, salubrizare, lucrărilor de construcție, reparare și întreținere a rețelelor de utilități, intervențiilor edilitare, aprovizionare și furnituri, indiferent de proprietar sau utilizator“.
 
S-au mai propus permise și pentru „autovehiculele autorităților și instituțiilor publice, instituțiilor de cult, ambasadelor, consulatelor, consulatelor onorifice, misiunilor diplomatice, instituțiilor internaționale cu sediul în Constanța, aflate în proprietatea acestora sau în folosință prin închiriere, leasing sau comodat“.
 
Nu în ultimul rând, printre autovehiculele propuse spre a primi permise se numără și „autovehiculele hotelurilor cu care se asigură transportul oaspeților, aflate în proprietatea acestora sau în folosință prin închiriere, leasing sau comodat“, cele „utilizate în activitatea de taximetrie și transport public de persoane, indiferent de deținător (public sau privat)“, dar și pentru cele ale „autorităților publice, instituțiilor publice și persoanelor juridice, destinate exclusiv transportului comun al salariaților în / din Peninsulă“.

 
În continuare, locuitorii din zonă au propus „interzicerea totală a traficului rutier pentru orice altă categorie de autovehicule“. În acest sens, aceștia au argumentat că „nimeni nu poate pretinde în mod obiectiv și rațional că trebuie să ajungă la locul de muncă utilizând un autoturism, la fel la o instituție de cult, instituție publică,  restaurant, bar, cafenea, club, magazin, etc. din zona de referință protejată“.
 
Vignetele, o alternativă
 
Ca alternativa la permise a fost propusă emiterea de vignete, arătând oamenii că aceștia pot fi emise atât în format letric, aplicabil pe parbriz sau pe lunetă, cât și prin aplicație pe telefonul mobil.
 
Acestea pot fi de diferite culori, în funcție de categorie, și pot fi gratuite sau contra cost.
 
Astfel, s-a propus ca vignetele gratuite să fie emise pentru categoriile de persoane pentru care s-a propus emiterea permiselor de acces (inclusiv pentru rude, instituțiile publice, autovehiculele destinate intervențiilor urgente etc.).
 
În continuare, pentru toate celelalte autovehicule s-a propus eliberarea unor vignete contra cost, valabile pentru următoarele perioade: „o lună, trei luni și un an“. „Nu se vor emite sub nicio formă vignete pentru o perioadă mai mică de o lună“, au propus oamenii.
 
Aceștia au argumentat că „nu există nicio justificare obiectivă sau rațională pentru ca alte autovehicule să beneficieze de vignete gratuite. Nu există nicio discriminare economică sau personală care să depășească marja de apreciere a autorității publice, necesară salvgardarii unui interes general“.
 
În continuare, aceștia au arătat că „niciun cetățean roman, rezident străin sau persoană juridică de drept privat română sau străină, nu poate pretinde că are dreptul de a folosi un autovehicul în zona de referință în aceleași condiții ca cele care nasc dreptul de a utiliza un autovehicul cu vigneta gratuită. Este justificat obiectiv și rațional ca autovehiculele care nu se încadreaza în categoriile exceptate să circule cu vignetă platită“.
 
Minibus cu traseu de la Poarta 2 până la Palatul Administrativ
 
Totodată, pentru fluidizarea traficului în zonă, dar și pentru a se evita separarea Peninsulei de oraș, oamenii au propus și implementarea unei rute de transport în comun, ce ar urma să fie deservită de un minibus.
 
Aceștia au arătat în acest sens că „drumul public pe traseul Poarta 2 Port – Bd.Termele Romane – Poarta 1 Port – Farul Genovez – Banca Națională – (str. Marc Aureliu)  – str. Mircea cel Bătrân – Bd. Ferdinand –– Palatul Administrativ  măsoară aproximativ trei kilometri“.
 
Astfel, spun ei, un minibus care ar avea ca punct de plecare Poarta 2 Port și care ar opri în stațiile ce ar corespunde celor șapte obiective enumerate ar avea nevoie de circa 10 minute pentru a parcurge acest traseu, inclusiv în perioadele de vârf.
 
În continuare, oamenii au arătat că „trebuie încurajată colaborarea Primăriei cu operatorii privați de transport în comun pentru ca și aceștia să introducă un traseu nou destinat exclusiv zonei de referință“.
 
Nu în ultimul rând, oamenii au propus ca transportul cu aceste autovehicule să fie gratuit.
 
Două procese pentru suspendarea Regulamentului
 
Acestea sunt doar o parte dintre propunerile ce au venit către administrația publică locală din Constanța, în ultimele luni, din partea locuitorilor din zonă.
 
În prezent, așa cum arătam în edițiile anterioare, actualul Regulament de acces în Peninsula Constanța a fost contestat pentru a doua oară la Tribunalul Constanța, unde s-a solicitat, din nou, suspendarea aplicării acestuia.
 
Noul dosar a fost înregistrat pe rolul Secției de contencios administrativ la data de 16 noiembrie 2021, adică a doua zi după ce prima cerere de suspendare a fost respinsă de instanța de judecată.
 
Cazul este programat să se judece la data de 13 decembrie 2021, de la ora 9.30.
 
În prezent, se așteaptă, totodată, motivarea hotărârii de respingere a suspendării Regulamentului, urmând ca dosarul inițial să plece la Curtea de Apel Constanța, instanță ce va judeca recursul declarat în cauză.

Sursa foto: Facebook.com
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și
Constănțeanul supărat
„În Peninsulă oamenii trăiesc parcă în Evul Mediu. Intră cine poate, nu mai iese nimeni de teamă că nu mai intră iar!”

 
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii