Reteaua "Hayssam" din Portul Constanta functioneaza in continuare
Reteaua "Hayssam" din Portul Constanta functioneaza in continuare
23 Nov, 2006 00:00
ZIUA de Constanta
1734
Marime text
# Desi Omar Hayssam a disparut, afacerile cu cherestea se deruleaza in continuare sub coordonarea fratelui sau Mohamad
# Incepand din data de 28 iunie, fratii Omar aveau cantitati insemnate de cherestea la incarcare# Mai multe vase apartinand celor doi operau numai cheresteaua firmelor acestoraZIUA de Constanta dezvaluie afacerile fratilor Omar din Portul Constanta. Fratele lui Hayssam, Mohamad, gestioneaza si in prezent transporturile de cherestea spre Siria si Egipt.La sfarsitul lunii iunie, Omar Hayssam avea mai multe variante pentru a parasi Portul Constanta. Sirianul acuzat de terorism putea opta pentru o nava care sa mearga direct spre Siria, fara sa se complice cu o escala care l-ar fi putut expune. Chiar daca Omar a disparut, afacerile cu cherestea se deruleaza in continuare prin Portul Constanta sub coordonarea lui Mohamad Omar. Exporturile spre Siria continua cu mai multe cargouri, majoritatea nave vechi care au tarife de transport scazute. La sfarsitul lunii iunie, atunci cand procurorii considera ca sirianul a parasit tara la bordul navei Iman T, fratii Omar operau mai multe nave. Cu toate ca Iman T a fost eliberata de sub sechestru, in urma cu aproximativ doua saptamani, procurorii au facut recurs si sechestrul a fost reinstituit. In prezent, nava este descarcata, marfa a fost triata si incarcata pe o alta nava. "Ciobanul" Hayssam a fost urmarit si de SecuritateSirianul Omar Hayssam are o indelungata activitate in portul Constanta. El cunoaste foarte bine porturile romanesti, in special Constanta si Midia pe unde a desfasurat operatiuni de import-export inca dinainte de 1989. Mohamad Hayssam, fratele lui Omar este de asemenea unul dintre expertii arabi in afaceri de export derulate prin Porturile Constanta si Midia. Omar Hayssam s-a aflat si in atentia Securitatii. El a avut cu siguranta dosar de urmarire si inainte de 1989. Lucratorii Inspectoratului Judetean de Securitate al judetului Constanta l-au avut sub observatie pe Omar inca din perioada in care la comanda unitatii se afla colonelul Ion Burlacu. La sfarsitul anilor 80, Omar Hayssam avea sediul firmei la Constanta, chiar in apropiere de sediul Militiei Municipiului Constanta. Surse avizate sustin ca de atunci Omar Hayssam era urmarit de lucratorii Securitatii pentru ca existau suspiciuni ca sirianul desfasura actiuni subversive de natura economica, dar si terorista. De asemenea, el mai era banuit ca ar fi incercat sa activeze in zona un nucleu alcatuit din studenti arabi care erau implicati in actiuni cu caracter terorist.Reteaua inca functioneazaIn prezent, navele vechi ale arabilor ating porturi doar din tarile arabe si din Marea Neagra. Majoritatea acestor vapoare sunt angajate de arabii din Romania printre care si fratii Omar. Hayssam ar fi avut mai multe variante de fuga. La sfarsitul lui iunie, existau nave la operare angajate de fratele sau care mergeau direct spre porturi din Siria. Varianta "Iman T" a prezentat unele riscuri suplimentare din cauza escalei la Alexandria-Egipt, unde, de altfel presa a prezentat indicii ca sirianul a fost vazut la bordul Iman T. Fratele lui Omar, Mohamad, cel care deruleaza frecvent exporturi prin port avea foarte multe variante pentru fuga fratelui sau. Nu avem insa nicio proba ca Omar Hayssam ar fi plecat cu o alta nava. Iata insa totusi cateva din conexiunile pe care Omar Hayssam, prin fratele sau, le avea la sfarsitul lui iunie. Incepand din data de 28 iunie, fratii Omar aveau cantitati insemnate de cherestea la incarcare in Portul Constanta. In dana 23, nava Tarabeia, pavilion Corea de Nord, incarca cherestea care apartinea fratilor Omar. In dana 47, cargoul Omar N, pavilion Siria, incarca tot cheresteaua lui Hayssam cu destinatia Siria. Captan Salim, pavilion Siria, aflat in dana 47A avea la bord tot cherestea pentru Egipt. In dana 47 B se afla cargoul Mohamad H, pavilion Georgia, care era angajat tot de fratele lui Omar si avea cherestea la bord care pleca spre un port din Siria. Lista continua cu Lady Bushra, pavilion Georgia, care se afla in dana 50 si incarca tot cheresteaua lui Hayssam pentru Siria. Pe data de 29 iunie, in afara navelor enumerate mai sus care continuau manevrele de incarcare se mai adauga si cargoul Athina A, care era acostat in dana 23. Vasul incarca cherestea pentru Egipt si aceasta era tot marfa lui Hayssam. Situatia ramane aceeasi si pe 30 iunie, cand Iman T a pornit spre Siria. Pe toate navele mai sus mentionate se afla cheresteaua fratilor Hayssam. Lunar, aceste nave incarca din Constanta cheresteaua fratilor Hayssam.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii