Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
17:44 22 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Reteaua lui Zaharia

ro

27 Mar, 2006 00:00 3654 Marime text

Centrasii dau potul cel mare

Cuplul Marius Apostol - Bujorel Zaharia este acuzat de proprietarii de autoturisme de o serie de ilegalitati * Primul este seful reprezentantei Constanta a Registrului Auto Roman, iar cel de-al doilea, inspector in cadrul aceleiasi institutii * Vineri, un grup de nemultumiti a dat buzna in biroul lui Apostol, unde i-au aruncat in fata toate problemele lor * In birou se afla si Marius Peti, inspector al Corpului de Control de la RAR, care venise sa verifice alte matrapazlacuri * Nemultumitii le-au spus celor doi oficiali de spagile percepute la RAR Constanta, de programari fictive, dar si de faptul ca Zaharia confunda curtea institutiei statului cu feuda proprie * Peti, surprins de numarul mare al contestatarilor si de gravitatea problemelor, le-a spus protestatarilor ca trebuie sa probeze acuzatiile ce i le aduc lui Zaharia * Reprezentanta Constanta este cunoscuta ca un cal breaz printre proprietarii de masini, pentru ca nu se face nimic fara spaga * Pentru ca mecanismul mitei sa functioneze, in jurul lui Apostol si a lui Zaharia s-a creat o adevarata retea * Filiera este bine organizata, si orice miscare in interior se face cu bani * Reteaua este foarte complexa, din ea facand parte Costica Bulac, Filip Mirea, Gabriel Macu, proprietarul magazinului de piese auto, Octavian Stanoiu, Fane Chirita * Cei nominalizati nu lucreaza cu nimeni, decat cu Zaharia, si desigur cu contributia baneasca de rigoare

Scandalul izbucnit la mijlocul saptamanii trecute, cand mai multi proprietari de autoturisme s-au revoltat din cauza manevrelor dubioase pe care le fac unii dintre angajatii Registrului Auto Roman - Reprezentanta Constanta, in frunte cu Marius Apostol si Bujorel Zaharia, este departe de a fi incheiat. Oamenii spun ca inspectorul Zaharia, fost sef al reprezentantei, si actualul sef, Marius Apostol, implicati amandoi in fel de fel de manevre, le forteaza practic mana, solicitandu-le sume care uneori este greu de crezut ca pot fi primite. Nemultumiti de ce se intampla in curtea unde sefi sunt cei doi, oamenii au dat buzna in biroul lui Apostol, unde l-au gasit si pe Marius Peti, inspector al Corpului de Control de la RAR, care venise sa verifice alte matrapazlacuri. Proprietarii de autoturisme le-au aruncat celor doi vorbe grele, fara nici un fel de retinere. Ei le-au pomenit de spagi, de programari fictive, dar si de faptul ca Zaharia confunda curtea institutiei statului cu feuda proprie.Grupul intrat vineri peste Apostol si Peti a mai explicat ca pentru orice problema cat de mica ei sunt nevoiti sa scoata bani din buzunar, care doar se transfera in alte buzunare, nicicum in visteria statului.Marius Peti, surprins de numarul mare al contestatarilor si de gravitatea problemelor de care acestia au pomenit, le-a spus ca trebuie sa probeze acuzatiile ce i le aduc inspectorului Bujorel Zaharia pentru ca acestuia sa i se poata desface contractul de munca conform cererii lor. Ei au vrut sa stea de vorba si cu Zaharia, care cu greu a fost convins sa dea cu ochii de cei care il contestau.Desigur, Bujorel Zaharia a negat toate acuzatiile care i s-au adus, apoi s-a scuzat ca il asteapta masinile pe linie si a spalat putina. El a declarat ca RAR-ul este o institutie unde nu se ia "spaga", nimeni nefiind prins vreodata.Marius Apostol minteIn urma cu exact un an, la conducerea reprezentantei Constanta, prin ordin al directorului general Radian Tufa, a fost numit, pe criterii politice, Marius Apostol, inlocuindu-l pe Marian Dima. Problemele de-abia de atunci au inceput. Fiind un adevarat profesionist, Dima nu a permis oricui sa faca tot ce vrea prin curtea Registrului, aceasta nefiind insa pe placul unora dintre cei de aici. Odata dat la o parte, fostul sef Zaharia, acum simplu inspector, a simtit ca acum este din nou timpul lui, si a inceput sa se dea din ce in ce mai aproape de noul sef. Surse din cadrul reprezentantei Constanta spun ca Apostol nu face nimic pana nu se consulta cu Zaharia, dar discutiile nu sunt deloc profesionale, ci vorbesc doar despre numarul masinilor intrate si de la care proprietar s-a primit spaga si cat. Asa se face ca adevarate harburi trec de inspectii, iar cele noi, care respecta normele Uniunii Europene, nu. In acest sens, in numerele viitoare vom veni si cu exemple concrete. Revenind la scandalul iscat zilele trecute la RAR Constanta, trebuie sa spunem ca, la vremea respectiva, l-am contactat telefonic si pe Apostol, care ne-a declarat atunci, printre altele, ca in ziua respectiva, doar doua masini au trecut neprogramate, dar apartineau unor personalitati ale municipiului, pe care nu a putut sa-i tina la rand.De asemenea, acesta ne-a mai spus ca sistemul informatic s-a defectat, contribuind la haos. Numai ca nu au fost doar masinile celor doi, care au trecut fara programare, ci si altele, iar sistemul informatic a functionat fara probleme.Inmatriculari in patru oreReprezentanta Constanta este cunoscuta ca un cal breaz printre proprietarii de masini. Aici, nu dai, nu treci. Multi dintre cei in cauza prefera sa se duca la reprezentantele Tulcea sau Slobozia, fara nici un fel de programare sau spaga, si termina repede intreaga operatiune.La Constanta, situatia este alta. Dar daca dai, problema este ca si rezolvata. Si in acest fel se transpune in fapte si directiva directorului general Radian Tufa, care promitea anul trecut, in luna mai, la putin timp de la instalarea sa pe functie, ca "in curand, o masina va putea fi inmatriculata in maximum patru ore". La vremea respectiva, toata lumea a ramas stupefiata de o asemenea promisiune. Numai ca nimeni nu se prinsese despre ce este vorba. Inspectorii de la Constanta, da. Dar, aici acest lucru nu este valabil pentru toata lumea, ci doar pentru prietenii lui Bujor Zaharia. Prietenia insemna insa bani. Cine da trece in mai putin de patru ore, cine nu, este respins. Si cum orice respingere inseamna nervi, timp pierdut si cheltuieli inutile, orice proprietar este dispus plateasca numai sa nu mai calce prin curtea lui Zaharia.Structuri dubioaseAsa cum spuneam, Marius Peti le-a spus contestatarilor lui Zaharia ca trebuie sa probeze acuzatiile ce i le aduc, astfel incat sa i se poata desface contractul de munca.Iar Zaharia, ca un om cinstit ce este, a declarat ca RAR-ul este o institutie unde nu se ia "spaga", nimeni nefiind prins vreodata. Desigur ca nimeni nu a fost prins niciodata, pentru ca in jurul sau si a lui Apostol s-a creat o adevarata retea, in care nu poti patrunde. Filiera este bine organizata si orice miscare in interior se face cu bani, toate itele ducand la cei doi. Oricine poate vedea ca desi se fac programari pentru inspectarea masinilor in vederea identificarii, cu mult timp inainte pentru clientii de rand, singurul care are masini programate de pe o zi pe alta este Bujorel Zaharia, care isi opreste cateva locuri pentru el, chiar pe tabelul programator care se afla la portar (vezi facsimil). Toti spun ca acesta lucreaza cu intermediari, care iau cartile de identitate si celelalte documente ale masinilor, pe care le transmit ulterior unor "centrasi". Documentele, uneori si masinile, sunt preluate de acest Zaharia si un alt inginer, Dan Tolea, pentru rezolvat. Fiecare masina, cel putin 15, costa cateva milioane de lei. Reteaua este mult mai complexa, din ea facand parte Costica Bulac, Filip Mirea, Gabriel Macu, proprietarul magazinului de piese auto, Octavian Stanoiu, Fane Chirita. Cei nominalizati nu lucreaza cu nimeni, decat cu Zaharia, si desigur cu contributia baneasca de rigoare. Si desigur, sunt greu de prins, mai ales ca se lucreaza si pe incredere, sumele datorate putand fi date si ulterior, nu neaparat odata cu efectuarea manevrei de identificare a masinii. Dar asupra altor probleme de la reprezentanta RAR, unde sunt implicate si alte persoane din afara institutiei, vom reveni in numerele noastre viitoare.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii