UPDATE Drept la replică agenție. Șapte persoane, printre care doi medici din Constanța, abandonați în Iordania de agenția de turism Chef de Ducă
UPDATE Drept la replică agenție. Șapte persoane, printre care doi medici din Constanța, abandonați în Iordania
01 Oct, 2024 17:00
ZIUA de Constanta
7324
Marime text
- Mihaela Ionescu, medic alături de soțul ei la Spitalul Județean Constanța, este cea care ne-a sesizat această întâmplare. A menționat că ea, soțul și celelalte cinci femei au călătorit cu agenția de turism din Constanța Chef de Ducă – EDDIA Business Travel Ro SRL, căreia i-au plătit biletele dus-întors
- În data de 28 septembrie, agenția le-a comunicat faptul că Tarom a anulat cursa de retur și le-a prezentat două variante: zbor cu două escale de aproximativ 21 de ore sau prelungirea sejurului până pe 2 octombrie, echivalentul a încă două nopți de cazare la hotelul din Amman, cu demipensiune (fără ghid și autocar) și cu prețul de 100 dolari de persoană
- Mihaela Ionescu a precizat în sesizarea transmisă redacției ZIUA de Constanța că a luat legătura cu Tarom, aflând de la compania aeriană că aceasta nu a anulat, de fapt, zborul de întoarcere, ci agenția cumpărase biletele de călătorie doar pentru dus
O vacanță, fie că alegem să o petrecem la noi în țară sau în străinătate, are scopul de a ne relaxa, de a ne permite să ne detașăm de problemele de zi cu zi, de a ne elibera atât fizic, cât și psihic.
Călătoria este una dintre cele mai sănătoase și productive hobby-uri pe care le poate avea o persoană.
Totuși, există cazuri în care vacanța mult așteptată se poate transforma într-o amintire neplăcută.
Printr-o astfel de experiență a trecut un grup de șapte români care a plecat într-un sejur în Amman, capitala Iordaniei, în perioada 23 – 30 septembrie 2024.
Mihaela Ionescu, soțul ei și cinci femei în vârstă s-au aflat în neplăcuta situație de a-și plăti singuri biletele de întoarcere în România, din cauza faptului că agenția de turism nu le-a cumpărat.
Chef de Ducă a susținut mai întâi că TAROM a anulat zborul spre România, apoi a cerut ca biletele să fie plătite de călători
Mihaela Ionescu, medic alături de soțul ei la Spitalul Județean Constanța, este cea care ne-a sesizat această întâmplare. A menționat că ea, soțul și celelalte cinci femei au călătorit cu agenția de turism din Constanța Chef de Ducă – EDDIA Business Travel Ro SRL, căreia i-au plătit biletele dus-întors.
În data de 28 septembrie, agenția le-a comunicat faptul că TAROM a anulat cursa de retur și le-a prezentat două variante: zbor cu două escale de aproximativ 21 de ore sau prelungirea sejurului până pe 2 octombrie, echivalentul a încă două nopți de cazare la hotelul din Amman, cu demipensiune (fără ghid și autocar) și cu prețul de 100 dolari de persoană.
Mihaela Ionescu a precizat în sesizarea transmisă redacției ZIUA de Constanța că a luat legătura cu TAROM, aflând de la compania aeriană că aceasta nu a anulat, de fapt, zborul de întoarcere, ci agenția cumpărase biletele de călătorie doar pentru dus.
Dată fiind această situație, variantele prezentate de agenția Chef de Ducă au fost respinse și s-au făcut insistențe ca aceasta să le cumpere biletele de avion pentru care s-a efectuat în prealabil plata. Mihaela Ionescu susține că reprezentanții agenției le-a spus că acest lucru nu este posibil, pesemne din cauza prețului, fiind căutate alternativele mai ieftine.
Din conversațiile puse la dispoziție de Mihaela Ionescu, reiese că atunci când cei de la agenție au aflat că zborul TAROM nu a fost anulat, le-au solicitat călătorilor să-și cumpere singuri biletele, deoarece zborul nu era găsit de agenție, urmând ca ulterior să le înapoieze valoarea biletelor.
Agenția Chef de Ducă a explicat că nu a cumpărat biletele de întoarcere pe motiv că din cauza anulărilor de zboruri ale companiilor aeriene, are 90.000 de euro blocați și de aceea, nu cumpără de la început bilete dus-întors.
Întoarcerea în țară, plătită din propriul buzunar
Soții Ionescu și-au cumpărat biletele de întoarcere pentru 1.100 de euro, din banii proprii. Au zburat cu o cursă TAROM în data de 30 septembrie, ora 04:25, oră care era stipulată și în contractul cu agenția de turism.
De asemenea, ei au cumpărat bilete pentru zborul spre România și pentru două dintre femeile care făceau parte din grup, întrucât nu mai aveau bani. Ele urmează să plece din Amman pe 2 octombrie.
Mihaela Ionescu ne-a declarat că restul de trei femei au rămas în Amman, plătindu-și singure cazarea pentru încă două nopți, plus mesele, transferul la aeroport și inclusiv biletele de avion pentru data de 2 octombrie.
„Agenția amâna să cumpere chiar și pentru 2 octombrie, iar pe site nu mai existau decât foarte puține bilete”, ne-a specificat Mihaela Ionescu.
Ea a mai precizat că s-au adresat și consulului României din Amman pentru soluționarea problemei, dar acesta a spus că nu poate face nimic să-i ajute.
„Ne-a răspuns să ne împrumutăm de bani. Vor acționa doar în cazuri extreme”, a fost conversația cu consulul României din Amman.
Întoarsă acum în țară, Mihaela Ionescu a declarat jurnaliștilor ZIUA de Constanța că a făcut plângere la Ministerul Turismului, cei de acolo rămânând uimiți de faptul că au ales să apeleze la serviciile Chef de ducă, agenția având o imagine negativă pe piață. De asemenea, a luat legătura cu avocatul și azi urmează să se ducă la sediul firmei.
„Când voi ajunge acasă, voi face toate demersurile legale, plângere la protecția consumatorului, ministerul turismului și plângere către această agenție ca să nu mai existe alte persoane în situația de a rămâne singure într-o țară arabă la granița cu țări unde există conflicte militare”, a spus Mihaela Ionescu.
Contactată de cotidianul ZIUA de Constanța, administratorul agenției, Răboveanu Doina a spus că ne va oferi un punct de vedere când se va întoarce în țară, în data de 16 octombrie.
Istoricul agenției de turism Chef de Ducă
Agenția de turism Chef de Ducă funcționează pe firma Eddia Business Travel RO SRL, cu sediul în Constanța, Prelungirea Liliacului nr. 14, bloc A4.
Potrivit site-ului propriu, „misiunea agenției de turism Chef de Ducă este de a promova turismul intern, dar și cel extern, prezentându-vă o gamă largă de oferte care să acopere toate gusturile în materie de călătorii și turism”.
Societatea Eddia Business Travel RO SRL a fost înființată de către asociat unic și administrator Răboveanu Diana în 2021, la Constanța, cu sediul social la adresa de domiciliu, Prelungirea Liliacului nr. 14, bloc A4.
Capitalul social era de 200 de lei, iar obiectul principal de activitate – activități ale agențiilor turistice și ale tur-operatorilor.
În aprilie 2021, Răboveanu Diana cesionează integral societatea către Răboveanu Doina (M. Of. 4948/08.12.2021), dar păstrează funcția de administrator.
În august 2023, Răboveanu Doina și Răboveanu Diana fac schimb de roluri, Doina devenind administrator, iar Diana asociat unic în societatea Eddia Business Travel RO SRL.
Răboveanu Diana apare în prezent ca asociat doar în Eddia Business Travel RO SRL, conform informațiilor furnizate de Registrul Comerțului, consultat la data de 01.10.2024.
Potrivit RECOM, Răboveanu Doina apare ca asociat în Magenta Travel SRL (2023) Constanța, Exploravista SRL (fostă Travel by Eddia SRL) (2023) Constanța, sediu expirat, Global Advise SRL (2007) Cobadin, Doc Eco Service SRL (2008) – Constanța, sediul expirat, întrerupere temporară de activitate, Euridice SRL (2014) Constanța – sub incidena Legii nr. 85/2024, sediu expirat, suspendare procedură faliment, Răboveanu Doina Persoană Fizică Autorizată (2020) Constanța – radiată, Seddia Web Qualitad SRL (2014) Constanța – radiată, Euridice System SRL (2017) Constanța – radiată, Ades Pro Construct SRL (2013) București – radiată și ca administrator în Eddia Business Travel RO SRL, Magenta Travel SRL, Exploravista SRL și Global Advise SRL.
Conform termene.ro, Eddia Business Travel RO SRL a declarat pentru anul 2022 o cifră de afaceri de 3.579.166 lei, un singur salariat și un profit de 584.690 lei.
Situația firmelor în care mai apare Răboveanu Doina
Magenta Travel SRL a fost înființată în 2023, cu sediul social în Constanța, strada Griviței nr. 6 și obiect de activitate activitati ale agentiilor turistice. Asociat unic și administrator este Răboveanu Doina. Potrivit datelor disponibile la Ministerul Finanțelor, firma a declarat pentru anul 2023 pierderi de 18.635lei și un angajat.
Exploravista SRL (fostă Travel by Eddia SRL) a fost înființată în 2023, cu sediul social în Constanța, strada Griviței nr. 6 și se ocupă de activitati ale tur-operatorilor. Potrivit datelor disponibile la Ministerul Finanțelor, firma a declarat pentru anul 2023 pierderi de 9.112 lei și un angajat.
Global Advise SRL a fost înființată în 2007, are sediul în Cobadin și se ocupă de fabricarea painii, fabricarea prajiturilor si a produselor proaspete de patisserie. Asociați și administrator ai societății sunt Răboveanu Doina și Cădăreanu Mihai.
Doc Eco Service SRL a fost fondată în 2008 de Brienza Tiziano (domiciliat în Italia), Haiduc Anca-Daniela, Truţă Ilie, Răboveanu Doina și Cristu Daniel, are sediul pe strada Onesti nr. 53, Constanța, obiectul de activitate este colectarea deseurilor nepericuloase, iar din 2013 are activitatea suspendată.
Euridice SRL a fost înființată în 2014 de asociat unic și administrator Răboveanu Doina, cu sediul social în Constanța, Prelungirea Liliacului nr. 14, bloc A4. Firma se află sub incidenţa Legii nr. 85/2014. Astfel, la data de 12.09.2022, pe rolul Tribunalului Constanța a fost înregistrat dosarul nr. 4747/118/2021 prin care Euridice SRL solicită intrarea în faliment la cererea debitorului. Ulterior, DGRFP GALATI - prin AJP Constanța a solicitat, în dosarul 4747/118/2021/a1, atragerera răspunderii pentru intrarea în insolvenţă în ceea ce privește pârâtul Răboveanu Doina, asociat unic și administrator al Euridice SRL. Răboveanu Doina a făcut apel, după ce a pierdut pe fond procesul cu DGRFP GALATI - PRIN AJP CONSTANTA, urmând ca pe 25.10.2024 să aibă loc o nouă înfățișare în proces, la Curtea de Apel Constanța.
Procesele Eddia Business Travel RO SRL
După cum se arată pe Portalul Instanțelor de Judecată, pe data de 5 septembrie a.c., Judecătoria Constanța a înregistrat două dosare în care apare numele firmei Eddia Business Travel RO SRL.
Este vorba despre dosarul 25473/212/2024 unde firma este petent într-o plângere contravențională ANPC 1205596.
De asemenea, în dosarul 25493/212/2024, firma a fost reclamată de Iosif Mariana, obiectul fiind „cerere de valoare redusă”.
„Anul trecut am avut mai multe reclamații din cauza unui zbor Charter anulat. Cei de la Ministerul Turismului și Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor ne-au suspendat activitatea. Sperăm să se rezolve pozitiv situația“, a menționat pentru cotidianul ZIUA de Constanța Doina Răboveanu, cu privire la speța prezentată mai sus.
Instanța încă nu a dat termen pentru cele două procese.
Eddia Business Travel RO SRL a avut sechestru pus pe bunuri
Pe această cale, reamintim că pe data de 22.07.2024, pe rolul Judecătoriei Constanța, Secţia civilă a fost înregistrat dosarul cu indicativul 20954/212/2024 și obiectul - sechestru asigurător.
Părţile dosarului aflat în stadiul procesual de fond sunt: Hajjat Tours&Travel – reclamant, iar SC Eddia Business Travel RO SRL - pârât. În ședința din 26.07.2024, magistrații au admis cererea.
„Admite cererea de chemare în judecată formulată de reclamanta *** în contradictoriu cu pârâta ***. Dispune instituirea sechestrului asigurator în favoarea reclamantei asupra bunurilor mobile si imobile ale pârâtei până la concurența sumei de 195.717 lei (echivalentul a 42.920,510 USD). Dispune instituirea popririi asigurătorii asupra conturilor bancare ale societății pârâte, până la concurența sumei de 195.717 lei (echivalentul a 42.920,510 USD). În temeiul art. 953 alin. 1 din Cod. proc. civ. coroborat cu art. 1057 alin. 2 Cod. proc. civ., obligă reclamanta la plata unei cauţiuni în cuantum de 39.000 lei, ce urmează a fi achitată în termen de 5 zile de la data comunicării, în cazul nedepunerii acesteia înăuntrul termenului fixat intervenind desfiinţarea de drept a sechestrului asigurător. Încheierea se va comunica creditoarei de către instanţă, iar debitoarei de către executorul judecătoresc, odată cu luarea măsurii, conform art. 954 alin. (3) Cod procedură civilă. Executorie. Cu drept de apel în termen de 5 zile de la comunicare. Cererea de apel se va depune la Judecătoria Constanța. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei pe 26.07.2024.
UPDATE 30.10.2024
În rândurile următoare, redăm dreptul la replică transmis de agenția de turism Chef de Ducă, astăzi, 30 octombrie 2024, prin intermediul Danei Răboveanu:
- Comunicarea continuă și soluțiile oferite
Agenția noastră a menținut permanent contactul cu grupul de turiști și le-a oferit alternative de întoarcere, toate pe cheltuiala noastră. În momentul în care am fost informați că biletele inițiale de retur nu erau disponibile pentru toate cele 7 persoane, am căutat alternative. Turistii au avut de ales între câteva variante, inclusiv una care presupunea o escală în Abu Dhabi, la data convenită inițial de 30.09.2024. Înțelegem că zborul cu o escală poate fi un inconvenient, însă varianta a fost oferită pentru a evita întârzierea în retur.- Alegerea turiștilor de a procura bilete independent
Contrar informațiilor din articol, turiștii au refuzat variantele de retur propuse și au decis să achiziționeze bilete pe cont propriu, prin altă companie. Regretăm că alegerea personală a turiștilor nu a fost prezentată drept ceea ce este – o decizie independentă de alternativele oferite de agenție. Mai mult, pe data de 02.10.2024 când zborul TAROM achiziționat de turiștii în cauză a fost anulat de compania aeriană, aceasta a oferit o altă variantă de retur – de asemenea, independent de controlul agenției.- Obligațiile contractuale:
Totodată, este important de menționat că, familia Ionescu nu și-au achitat inițial serviciile contractate în termenele prevăzute. Aceasta ar fi putut atrage, conform contractului, anularea vacanței. Cu toate acestea, Chef de Duca a înțeles importanța vacanței pentru aceștia și a permis continuarea acesteia, demonstrând flexibilitate și înțelegere. Această conduită a agenției poate fi dovedită cu documente financiare clare.- Situația reală a circuitului: Este de asemenea important de menționat că vacanța organizată în Iordania s-a desfășurat în condiții foarte bune, turiștii bucurându-se de toate atracțiile incluse în itinerar, iar aspectul legat de returul în țară nu a afectat desfășurarea propriu-zisă a circuitului. Circuitul a fost unul bine organizat, iar turiștii s-au putut bucura de locuri unice din Iordania, cum ar fi Petra, Wadi Rum și Marea Moartă. Este regretabil că acest aspect pozitiv a fost complet omis în articol.
- Corectitudine și responsabilitate
Întreaga desfășurare a colaborării cu turiștii respectivi, inclusiv comunicarea, soluțiile de rezervă și detaliile financiare, pot fi dovedite prin documente, capturi de ecran și alte materiale corespunzătoare. Chef de Duca rămâne dedicată sprijinului și siguranței turiștilor săi și respinge orice insinuare de neglijență sau „abandon”.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menționează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecția datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Justiție Constanța Eddia Business Travel RO SRL, care deține agenția de turism Chef de Ducă, a contestat o amendă ANPC. Ce spun reprezentații agenției!
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii