Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
13:51 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Scandal la CERONAV Dan Pisică, director comercial, face acuzații grave! Ce spune directorul general Teodor Popa

ro

12 Mar, 2024 17:00 6728 Marime text
  • Pe masa magistraților constănțeni a ajuns dosarul dintre directorul comercial Dan Pisică și CERONAV.
  • Obiectul dosarului constă în contestaţie decizie de sancţionare.
  • Potrivit portalului instanțelor de judecată, până la acest moment nu a fost stabilit primul termen de judecată.
 
Dan Pisică
director comercial în cadrul CERONAV a contestat în instanță, o decizie de sancţionare. Pe data de 11.03.2024, pe rolul Tribunalului Constanța, Secţia I civilă a fost înregistrat dosarul 1589/118/2024, cu obiectul - contestaţie decizie de sancţionare. Dosarul este în stadiul de fond. Dan Pisică, directorul comercial al CERONAV, are calitatea de reclamant în dosar, iar Centrul Român pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului din Transporturi Navale are calitatea de pârât. Potrivit portalului instanțelor de judecată, până la acest moment nu a fost stabilit primul termen de judecată.
 

„Din data de 13 decembrie 2023, a fost numit un nou director general al CERONAV, Teodor Popa, care, anterior fusese director de studii. După o lună, în instituție a început o stare de panică, agitație și hărțuire. M-am opus la mai multe decizii de-ale noului director și am luat atitudine printr-un email. Ulterior, am discutat  cu noul director și am clarificat situația.

Însă, pe data de 12 februarie 2024 am fost chemat în Comisa de etică, unde, de alftel, au fost chemați și alți colegi. În Comisia de etică mi-am prezentat apărarea și am atras atenția asupra faptului că respectiva comisie a fost întrunită nelegal. Prin urmare, Comisia de etică a trimis o notificare directorului gereral, în care a precizat că nu poate aplica nicio sacțiune și rămâne la latitudinea directorului.

Neavând rădare să respecte toți pașii legal, directorul general a emis un avertisment scris. Este dreptul meu să ma apăr, de aceea am contestat în instanță sancțiunea. Directorul general trebuia să respecte toți pașii legali, mai ales că acea Comisie de etică nu întocmise niciun raport, fiind constituită nelegal. Directorul general putea să-mi dea un avertisment scris și fără a întruni Comisia de etică. Și nu sunt singurul care a fost chemat în Comsia de etică. I-am spus, de mai multe ori, directorului general că este influențabil și că ia decizii nelegale“, a declarat, pentru cotidianul ZIUA de Constanța, Dan Pisică, directorul comercial al CERONAV.

 
 
Direcția Comercială a CERONAV va fi desființată!
 
 
De asemenea, Dan Pisică, directorul comercial al CERONAV mai spune că directorul general Teodor Popa vrea să modifice organigrama instituției și să reducă personalul, fără să respecte legea.
 

„Din anul 2012, de când am câștigat concursul pentru funcția de director comercial al CERONAV, activul instutuției a crescut de 3 ori. Acum directorul general vrea sa desființeze Direcția Comercială, iar angajații vor fi mutați nelegal la Direcția Juridică- administrativă. Pe data de 26 martie 2024, se va întruni Consiliul de conducere care va stabili noul stat de funcții“, a mai spus Dan Pisică, care a precizat că angajații CERONAV vor sesiza Ministerul Transporturilor despre lucrurile care se întâmplă în instituție.

 

 

Contactat telefonic, Teodor Popa, directorul general CERONAV, a confirmat că Dan Pisică a fost sancționat.

„Dan Pisică a contestat comisia de etică și l-am penalizat pentru abaterea făcută în cadrul instituției. Cât privește desființarea Departamentului Comercial, vreau să vă întreb: Noi ce vindem? CERONAV a fost înființată pentru pregătirea personalului naval, de aceea avem nevoie de  instructori, profesori și personal auxiliar. Ce Departament Comercial să avem? E dreptul meu să creez o echipă care va duce la îndeplinire obiectivele CERONAV“, a punctat Teodor Popa, directorul CERONAV.

 
 
Despre CERONAV

 
 
Centrul Român pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului din Transporturi Navale – CERONAV datează din 1976.
 
CERONAV s-a înfiintat conform Ordinelor Ministerului Transporturilor și Telecomunicațiilor nr. 1058 si 1096 sub denumirea de Centrul de Perfecționare al Lucrătorilor din Marină Civilă (CPLMC), cu scopul de a răspunde cerințelor de pregătire și perfecționare ale personalului din domeniul navigației maritime.
 

În anul 1983, conform Ordinului nr. 491, își schimbă denumirea în Centrul de Instruire și Perfecționare a Lucrătorilor din Marina Civilă (CIPLMC) preluând în subordine Filiala de Formare și Perfecționare a Personalului Navigant Fluvial din Galați.
 
În anul 1990, încorporează și Centrul de Calificare a Personalului din Marina Civilă, devenind, în 1992, Centrul de Perfecționare a Personalului din Marina Civilă și Calificare Personal Exploatare Portuară (CPPMC).
 
În anul 2003, conform OG 33/2003 și HG 449/2003, CPPMC fuzionează cu Centrul de Perfecționare a Personalului din Navigația Fluvială din Galați (CPPNF) devenind Centrul Român pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului din Transporturi Navale – CERONAV, denumire pe care o poartă și în prezent.


UPDATE, 13 martie 2024: După publicarea articolului, CERONAV a transmis redacției ZIUA de Constanța câteva precizări:

Noua organigramă a Centrului Român pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Personalului din Transporturi Navale – CERONAV este rezultatul transpunerii în practică a obligațiilor instituite prin Legea nr.296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung, aceasta fiind avizată de către Consiliul de Conducere și aprobată prin ordin de către Ministrul Transporturilor și Infrastructurii. 

În urma reorganizării, niciun salariat din cadrul CERONAV nu și-a pierdut și nu își va pierde locul de muncă, întrucât din numărul total de posturi existente înainte de modificările organizatorice, au fost desființate doar 5 posturi – toate vacante la momentul intrării în vigoare a Legii nr.296/2003. Cu alte cuvinte, a avut loc o diminuare de la 200 posturi la 195.

Totodată, trebuie reținut faptul că modificările substanțiale s-au produs în zona funcțiilor de conducere, numărul acestora reducându-se de la 25 la 16, cele 9 funcții desființate fiind transformate în funcții de execuție.


PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și
 
Aproape 95.000 de euro: K1 Tot SRL, din București, va face curățenie în sediile CERONAV din Constanța și Galați! (DOCUMENT)

CERONAV cumpără ambarcațiuni de salvare! Valoarea estimată a contractului, aproape 300.000 de lei
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii