Scandalul din Portul Constanţa se mută în Bucureşti „Încă puţin şi operatorii intră în faliment, iar angajaţii rămân în stradă“
Scandalul din Portul Constanţa se mută în Bucureşti: „Încă puţin şi operatorii intră în faliment, iar
26 Mar, 2015 00:00
ZIUA de Constanta
3356
Marime text
Operatorii şi muncitorii din Portul Constanţa ies astăzi în stradă. De data aceasta, nu o fac însă în faţa Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CN APMC), ci în faţa sediului Ministerului Transporturilor.
Aproximativ 500 de persoane vor protesta, începând cu ora 11.00, în faţa ministerului condus de Ioan Rus, solicitând demiterea actualei conduceri a Portului Constanţa, rediscutarea Master Planului portului, transparenţă în stabilirea politicii tarifare, dar şi în modul de încheiere a contractelor de subconcesiune, închiriere a infrastructurii de transport naval şi, nu în ultimul rând, transparenţă în ceea ce priveşte exploatarea domeniului portuar.
Organizaţia Patronală „Operatorul Portuar“ şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare (FNSP) organizează, astăzi, un miting de proporţii în capitală, în faţa sediului Ministerului Transporturilor, cerând, aşa cum au făcut-o şi în ultimele luni, demiterea conducerii CN APMC şi a Consiliului de Administraţie al companiei. Protestatarii au aceleaşi doleanţe de până acum: rediscutarea strategiei de dezvoltare a Portului Constanţa şi transparenţă în stabilirea politicii tarifare. Operatorii şi muncitorii portuari susţin că au recurs la un astfel de demers pentru că numeroasele adrese şi memorandumul trimise ministerului de resort, Guvernului Ponta şi chiar şi preşedintelui Klaus Iohannis au rămas fără ecou.
Acesta a ţinut să precizeze că, deşi cunoaşte conflictul din Portul Constanţa încă de la momentul numirii sale în funcţie, în luna iunie a anului trecut, ministrul Transporturilor Ioan Rus nu a tranşat nici până acum problema. „Ştim şi noi că protestul de la Bucureşti este o măsură radicală, dar aici s-a ajuns. Şi promitem că, dacă nu rezolvăm ceva prin demersul de azi, vom reveni până atunci când se va schimba ceva. Cu actuala conducere a Portului Constanţa nu avem ce să discutăm. Sperăm însă ca aceşti oameni să-şi dea demisia. Ministerul Transporturilor, în calitate de acţionar majoritar în Portul Constanţa, trebuie să ia o decizie“, a subliniat Ştefan Muntoiu. Nu în ultimul rând, purtătorul de cuvânt al „Operatorului Portuar“ a mărturisit: „Strigăm şi noi cât putem. Nu mai avem decât bâta, ca să ieşim în stradă.“
Aproximativ 500 de persoane vor protesta, începând cu ora 11.00, în faţa ministerului condus de Ioan Rus, solicitând demiterea actualei conduceri a Portului Constanţa, rediscutarea Master Planului portului, transparenţă în stabilirea politicii tarifare, dar şi în modul de încheiere a contractelor de subconcesiune, închiriere a infrastructurii de transport naval şi, nu în ultimul rând, transparenţă în ceea ce priveşte exploatarea domeniului portuar.
Organizaţia Patronală „Operatorul Portuar“ şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare (FNSP) organizează, astăzi, un miting de proporţii în capitală, în faţa sediului Ministerului Transporturilor, cerând, aşa cum au făcut-o şi în ultimele luni, demiterea conducerii CN APMC şi a Consiliului de Administraţie al companiei. Protestatarii au aceleaşi doleanţe de până acum: rediscutarea strategiei de dezvoltare a Portului Constanţa şi transparenţă în stabilirea politicii tarifare. Operatorii şi muncitorii portuari susţin că au recurs la un astfel de demers pentru că numeroasele adrese şi memorandumul trimise ministerului de resort, Guvernului Ponta şi chiar şi preşedintelui Klaus Iohannis au rămas fără ecou.
„Nu mai avem decât bâta, ca să ieşim în stradă“
Cu toate că sunt de părere că protestul de astăzi este o măsură cumva radicală, operatorii şi sindicaliştii nu se aşteaptă ca gestul lor să schimbe brusc situaţia conflictuală care s-a instaurat de peste un an în Portul Constanţa şi care, iată, se prelungeşte. „Aici nu este vorba despre speranţa noastră. Ne ducem la Bucureşti ca să fim auziţi de Ministerul Transporturilor şi de Guvern. Sperăm ca ministerul să accelereze luarea de măsuri şi să pună în aplicare soluţii. S-a dovedit clar că în Portul Constanţa sunt probleme grave. Încă puţin şi operatorii portuari intră în faliment, iar angajaţii rămân în stradă“, a declarat Ştefan Muntoiu, purtătorul de cuvânt al Organizaţiei Patronale „Operatorul Portuar“.Acesta a ţinut să precizeze că, deşi cunoaşte conflictul din Portul Constanţa încă de la momentul numirii sale în funcţie, în luna iunie a anului trecut, ministrul Transporturilor Ioan Rus nu a tranşat nici până acum problema. „Ştim şi noi că protestul de la Bucureşti este o măsură radicală, dar aici s-a ajuns. Şi promitem că, dacă nu rezolvăm ceva prin demersul de azi, vom reveni până atunci când se va schimba ceva. Cu actuala conducere a Portului Constanţa nu avem ce să discutăm. Sperăm însă ca aceşti oameni să-şi dea demisia. Ministerul Transporturilor, în calitate de acţionar majoritar în Portul Constanţa, trebuie să ia o decizie“, a subliniat Ştefan Muntoiu. Nu în ultimul rând, purtătorul de cuvânt al „Operatorului Portuar“ a mărturisit: „Strigăm şi noi cât putem. Nu mai avem decât bâta, ca să ieşim în stradă.“
„Nu ne punem prea mari speranţe“
La rândul său, Mircea Burlacu, liderul Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare, a declarat: „Nu ne punem prea mari speranţe în protestul de azi. Responsabilii guvernamentali se fac că nu aud despre mizeriile care se întâmplă în Portul Constanţa. Dar poate astfel ne vom face auziţi. Dacă nu rezolvăm, promitem să revenim“, a spus Burlacu, preşedintele FNSP.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii