SCOMAR. Ce este şi de ce nu a văzut drogurile care au invadat litoralul Mării Negre, deşi ar fi trebuit
SCOMAR. Ce este şi de ce nu a văzut drogurile care au invadat litoralul Mării Negre, deşi ar fi trebuit
22 Apr, 2019 00:00
ZIUA de Constanta
8179
Marime text
Povestea drogurilor apărute pe litoral a scos la suprafaţă o problemă cu care se confruntă autorităţile române. Sistemul SCOMAR a fost în revizie în ziua în care tone de cocaină au eşuat în Marea Neagră. Săptămâni bune, pachete de cocaină au ajuns împrăştiate atât pe litoralul românesc, cât şi la vecinii bulgari.
Pe 8 aprilie, Carmen Dan declara că sistemul nu poate fi oprit. „Sistemul SCOMAR nu poate fi oprit. Există, poate, situaţii în care nu funcţionează la capacitate maximă. Este un sistem care funcţionează non-stop de 10 ani, însă intervenim de fiecare dată pentru a reintra în fluxul normal de funcţiune. Eu nu am avut informaţii că acest sistem ar fi căzut sau ar fi funcţionat la capacitate redusă“, a declarat ministrul Carmen Dan.
Informaţiile privind funcţionarea la capacitate redusă a sistemului SCOMAR au apărut după ce, în urma unei furtuni pe Marea Neagră, o ambarcaţiune care avea la bord peste o tonă de droguri de mare risc a fost găsită răsturnată pe malul mării, între localităţile Sfântu Gheorghe şi Sulina.
La rândul său, directorul Gărzii de Coastă, comisarul-şef Laurenţiu Cicu, a declarat că SCOMAR asigură supravegherea permanentă a frontierei de stat. El a precizat, de asemenea, că în urmă cu o săptămână la Garda de Coastă a avut loc un control pentru „a revizui tot ceea ce înseamnă staţiile de senzori şi radarele“. Premierul României, Viorica Dăncilă, şi ministrul Afacerilor Interne, Carmen Dan, au participat pe 8 aprilie a.c. la operaţionalizarea noului sediu al Sectorului Poliţiei de Frontieră Isaccea al Gărzii de Coastă.
Totuşi, cu unul dintre cele mai performante sisteme de supraveghere din Marea Neagră, cocaina ar fi trecut nedetectată dacă nu se răsturna barca la Sf. Gheorghe.
Sistemul Complex de Observare, Supraveghere şi Control al Traficului la Marea Neagră (SCOMAR) are obiectivul principal de a asigura supravegherea frontierelor maritime româneşti şi, mai mult decât atât, supravegherea frontierelor Uniunii Europene, ţinând cont de aderarea României, în 2007, la Uniunea Europeana. SCOMAR constituie o componentă a Sistemului Integrat de Securizare a Frontierelor de Stat (SISF).
SCOMAR este un sistem operativ de supraveghere, bazat pe tehnologie de ultimă oră, care permite detectarea timpurie, urmărirea, recunoaşterea şi identificarea navelor ce desfăşoară activităţi ilegale de trafic la Marea Neagră. Suportul tehnic va asigura transmiterea, în timp real, a informaţiilor obţinute de la staţiile de senzori la Centrul de Comandă şi Control şi a dispoziţiunilor necesare pentru interceptarea ameninţărilor şi realizarea misiunilor de căutare şi salvare.
Sistemul asigură monitorizarea permanentă a traficului la Marea Neagră prin folosirea echipamentelor radar, a echipamentelor optoelectronice de supraveghere, a navelor, a aparatelor de zbor şi a vehiculelor de patrulare, precum şi a altor elemente în zonă, furnizând o imagine tactică a suprafeţei apei, a activităţii aeriene şi a situaţiei terestre în următoarele zone:
apele teritoriale maritime (până la 12 mile marine);
zonele contigue (până la 24 de mile marine);
zonele economice exclusive (până la 100 mile marine);
frontiera de uscat (în zona de competenţă de 30 km de la frontieră în interiorul teritoriului).
SCOMAR este un sistem independent, care asigură interconectarea şi accesul la bazele de date ale instituţiilor cu atribuţii la Marea Neagră:
Poliţia de Frontieră - Ministerul Administraţiei şi Internelor;
Statul Major al Forţelor Navale - Ministerul Apărării Naţionale;
Autoritatea Navală Română - Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
Totodată, se asigură cooperarea celorlalte instituţii cu atribuţii la frontieră prin intermediul SISF.
Pe 8 aprilie, Carmen Dan declara că sistemul nu poate fi oprit. „Sistemul SCOMAR nu poate fi oprit. Există, poate, situaţii în care nu funcţionează la capacitate maximă. Este un sistem care funcţionează non-stop de 10 ani, însă intervenim de fiecare dată pentru a reintra în fluxul normal de funcţiune. Eu nu am avut informaţii că acest sistem ar fi căzut sau ar fi funcţionat la capacitate redusă“, a declarat ministrul Carmen Dan.
Informaţiile privind funcţionarea la capacitate redusă a sistemului SCOMAR au apărut după ce, în urma unei furtuni pe Marea Neagră, o ambarcaţiune care avea la bord peste o tonă de droguri de mare risc a fost găsită răsturnată pe malul mării, între localităţile Sfântu Gheorghe şi Sulina.
La rândul său, directorul Gărzii de Coastă, comisarul-şef Laurenţiu Cicu, a declarat că SCOMAR asigură supravegherea permanentă a frontierei de stat. El a precizat, de asemenea, că în urmă cu o săptămână la Garda de Coastă a avut loc un control pentru „a revizui tot ceea ce înseamnă staţiile de senzori şi radarele“. Premierul României, Viorica Dăncilă, şi ministrul Afacerilor Interne, Carmen Dan, au participat pe 8 aprilie a.c. la operaţionalizarea noului sediu al Sectorului Poliţiei de Frontieră Isaccea al Gărzii de Coastă.
Totuşi, cu unul dintre cele mai performante sisteme de supraveghere din Marea Neagră, cocaina ar fi trecut nedetectată dacă nu se răsturna barca la Sf. Gheorghe.
Sistemul Complex de Observare, Supraveghere şi Control al Traficului la Marea Neagră (SCOMAR) are obiectivul principal de a asigura supravegherea frontierelor maritime româneşti şi, mai mult decât atât, supravegherea frontierelor Uniunii Europene, ţinând cont de aderarea României, în 2007, la Uniunea Europeana. SCOMAR constituie o componentă a Sistemului Integrat de Securizare a Frontierelor de Stat (SISF).
SCOMAR este un sistem operativ de supraveghere, bazat pe tehnologie de ultimă oră, care permite detectarea timpurie, urmărirea, recunoaşterea şi identificarea navelor ce desfăşoară activităţi ilegale de trafic la Marea Neagră. Suportul tehnic va asigura transmiterea, în timp real, a informaţiilor obţinute de la staţiile de senzori la Centrul de Comandă şi Control şi a dispoziţiunilor necesare pentru interceptarea ameninţărilor şi realizarea misiunilor de căutare şi salvare.
Sistemul asigură monitorizarea permanentă a traficului la Marea Neagră prin folosirea echipamentelor radar, a echipamentelor optoelectronice de supraveghere, a navelor, a aparatelor de zbor şi a vehiculelor de patrulare, precum şi a altor elemente în zonă, furnizând o imagine tactică a suprafeţei apei, a activităţii aeriene şi a situaţiei terestre în următoarele zone:
apele teritoriale maritime (până la 12 mile marine);
zonele contigue (până la 24 de mile marine);
zonele economice exclusive (până la 100 mile marine);
frontiera de uscat (în zona de competenţă de 30 km de la frontieră în interiorul teritoriului).
SCOMAR este un sistem independent, care asigură interconectarea şi accesul la bazele de date ale instituţiilor cu atribuţii la Marea Neagră:
Poliţia de Frontieră - Ministerul Administraţiei şi Internelor;
Statul Major al Forţelor Navale - Ministerul Apărării Naţionale;
Autoritatea Navală Română - Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
Totodată, se asigură cooperarea celorlalte instituţii cu atribuţii la frontieră prin intermediul SISF.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii