Super afacerile lui super-Şulţ şi ale „ginerelui" Muceanu
Super afacerile lui super-Şulţ şi ale „ginerelui" MuceanuO societate tânără, lipsită de experienţă, cu preţuri suspect de mici şi încrengături dubioase, a câştigat o importantă licitaţie din fonduri publice în judeţul Constanţa.
Este vorba despre contractul pentru „refacere corp drum, refacere terasamente, consolidare maluri şi refacere podeţe pentru DN 2A, între km 141+500 şi km 152+800", semnat de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Licitaţia a fost câştigată pe 2 decembrie 2011 de Asfalt Super SRL. Înţelegerea a fost parafată în contractul nr. 34/38227 din ziua menţionată anterior. Suma pe care Asfalt Super o primeşte pentru câştigarea licitaţiei de la CNADNR se ridică la 17.767.714,51 lei fără TVA, faţă de 26.640.000 lei - suma estimată iniţial de autoritatea contractantă. Cum a reuşit Asfalt Super să scoată un preţ cu aproape 9 miliarde de lei mai mic este un mare mister în condiţiile în care, numai în ultimul an, preţul bitumului a crescut cu 30%, iar cel al combustibilului cu aproximativ 80%.
Consilierul Muceanu, expert în asfaltul Georgianei
În aceste condiţii, o societate „no-name" a reuşit să pună mâna pe unul dintre contractele bănoase şi foarte serioase. Pentru că asfaltarea este un lucru serios şi costisitor pentru stat, iar dacă nu este executată aşa cum se cuvine nu produce decât neplăceri cetăţenilor şi mari pierderi instituţiilor publice. Totuşi, să revenim la licitaţia cu pricina. SC Asfalt Super SRL este o societate comercială înfiinţată în 2011. Potrivit presei centrale, la numai două zile de la înfiinţare, Asfalt Super a participat şi a câştigat licitaţia pentru proiectarea, modernizarea, repararea şi întreţinerea drumurilor şi a străzilor din Vatra Dornei. Cu sediul în satul Tătăreni, comuna Blejoi, judeţul Prahova, SC Asfalt Super SRL are un singur asociat, în persoana lui Gheorghe-Adrian Şulţ. Dacă numele vi se pare cunoscut este pentru că afaceristul mai este implicat în celebra firmă câştigătoare a nenumărate contracte de asfaltare, SC Condorii Şulţ SRL. Numai în judeţul Constanţa, în perioada 2007 - 2009, Condorii Şulţ a prins contracte în localităţi precum Ovidiu, Albeşti, Năvodari şi Lumina, însă cei mai fideli clienţi ai societăţii lui Şulţ sunt în judeţul natal, Prahova: Consiliul Judeţean Prahova, municipiul Ploieşti, oraşele Plopeni, Urlaţi şi Sinaia. Cum s-a lipit patronul Condorii Şulţ de Constanţa?! Printr-o... cumetrie. Fiica sa, Georgiana, la rândul său mare afaceristă, s-a îndrăgostit şi s-a „combinat" cu unul dintre băieţii... deştepţi de la malul mării: George Muceanu, cel care până nu demult a fost asociat al firmei Altius Construct. Şi de aici începe încrengătura şi în business. Muceanu şi-a falimentat firma (Altius Construct) şi a fost primit în afacerile viitorilor socri. Mai mult, şi judeţul Prahova l-a adoptat, mai ales dacă ţinem seama că, la un anumit moment, Muceanu de la Constanţa a devenit consilier pe probleme de asfaltare al primarului municipiului Ploieşti, Andrei Voloşevici. Doar că, aici a dat de belea, fiind acuzat că ar fi aranjat anumite contracte. Presa locală, dar şi cea centrală, consemnează că până şi DNA-ul a devenit interesat de George al Georgianei lui Şulţ. Ca să nu mai spunem că toată lumea vorbea că cel care consilia edilul pe probleme de asfaltare are un socru mare „baştan" în acest domeniu...
Primit, aşa cum am mai spus, cu braţele deschise în „imperiul Şulţ", Muceanu, care se lăuda că ar fi preşedintele Asociaţiei Oamenilor de Afaceri în Construcţii (?!?!), s-a adaptat rapid. Dar nu şi-a şters urmele. Pe lista creditorilor societăţii falimentare Altius Construct se află firme precum Valrom Industrie, Alexion, Util Construct, Triton, Eurial Leasing, ICH Construcţii Grup SA sau Belgian Investment SA, iar lista poate continua. Nici socrul nu-i mai breaz. Pe unde a avut contacte în judeţul Constanţa, spre exemplu, Năvodari, Lumina sau Albeşti, Condorii Şulţ a plecat cu scandal.
Istoria unei familii de afacerişti
Gheorghe-Adrian Şulţ este implicat, potrivit Registrului Comerţului, în SC Ferm Con Sult-Ing SA, Condorii Şulţ şi în Asfalt Super. SC Condorii Şulţ SRL are sediul în Ploieşti, judeţul Prahova. În firma înfiinţată în 1992, afaceristul este asociat cu soţia sa, Mariana. SC Ferm Con Sult-Ing SA are sediul tot în Ploieşti, a fost înfiinţată în 2001, iar în 2010 s-a transformat din SRL în SA. Acţionari sunt: Gheorghe-Adrian Şulţ, Georgiana Sulţ (fiica), George Muceanu („ginerele"), Silviu Ioan Popescu şi Carmen Ene. Vlăstarul familiei Şulţ, Georgiana, are firme şi singurică sau împreună cu iubitul. Este vorba despre Vialis Edil (2011), cu sediul în comuna Ciorani, judeţul Prahova, şi Getracons (cu George Muceanu), cu sediul în oraşul Murfatlar. Aşadar, aceştia sunt oamenii de afaceri care pun mâna, cu firme abia înfiinţate, pe banii statului şi, în definitiv ai noştri, ai plătitorilor de taxe. Pentru că orice locuitor al României ar trebui să se întrebe: cum se atribuie licitaţii societăţilor abia înfiinţate, cum ajung banii publici la oameni de afaceri care au falimentat firme sau au lăsat în urmă clienţi nemulţumiţi, cum poate fi acceptată o ofertă cu aproape 30-35% mai mică decât valoarea estimată iniţial, cât de bune vor fi materialele în acest caz, câte suplimentări se vor face la acest contract şi care este, de fapt, suma pe care autoritatea contractantă o va plăti în final, de ce societăţile statului nu verifică participanţii la licitaţii sau de ce nu are nimeni grijă de banii românilor plătitori de taxe.
„Cel mai deştept cedează"
Contactat telefonic, Adrian-Gheorghe Şulţ a explicat că preţul mic cu care şi-a adjudecat licitaţia de la CNADNR se datorează unei „organizări optime a procesului de producţie, a carierelor de piatră pe care le avem şi a bazei proprii de producţie". În ceea ce îl priveşte pe George Muceanu, spune că nu este ginerele său. „Fiica mea nu este căsătorită. Nu se ştie ce va fi de acum înainte. Nu fac afaceri cu el. Deţinea 8% într-o firmă (n.r. SC Ferm Con Sult-Ing SA), dar a cesionat soţiei mele. Probabil că încă nu s-a înregistrat la Registrul Comerţului", a declarat Şulţ. Cât despre afacerea „ginerelui", Altius Construct, afaceristul prahovean are o părere foarte fermă: „În Altius erau doi asociaţi. Ginerele meu, pardon, Muceanu, s-a certat cu celălalt băiat şi i-a lăsat lui firma. Ştiţi cum e, cel mai deştept cedează. I-a dat firma şi cu asta basta". Referitor la lucrarea contractată pentru DN2A şi la faptul că a participat la licitaţie cu „prospătura" Asfalt Super şi nu cu „veterana" Condorii Şulţ, Adrian-Gheorghe Şulţ a explicat că cea din urmă societate este în reorganizare judiciară din cauza unor sume neîncasate în urma realizării unor lucrări. „Se va rezolva într-o lună, ne vom obţine banii. Cât despre lucrarea de la CNADNR, vă pot spune că va ieşi foarte bine, pentru că lucrăm cu materiale de calitate", spune şeful Asfalt Super. Ca un detaliu tehnic, pe porţiunea din DN2A ce va fi reabilitată, binderul va avea 5 cm, iar covorul asfaltic - 4 cm.
Cu toate acestea, membri ai comunităţii oamenilor de afaceri din domeniul construcţiilor spun că nu sunt de acord cu modul în care anumite contracte se atribuie fără verificarea ofertanţilor sau fără controlarea proiectelor tehnice. Aşteptăm idei şi reacţii din partea acestora sau exemple de contracte acordate fără a avea la bază proiecte tehnice solide.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp