Taxa lui Brailoiu
Taxa lui Brailoiu
29 Jun, 2007 00:00
ZIUA de Constanta
2232
Marime text
Destinatia diferentei se poate doar intui * Persoanele care parcheaza in Eforie Nord si Sud sunt obligate sa plateasca taxa pentru o zi intreaga, chiar daca stationeaza o ora sau zece minute
Consiliul Local introduce anual taxa de parcare in locuri special amenajate. Tonul a fost dat prin Hotararea Consiliului Local 143, din 27 iunie 2001, privind instituirea unor taxe locale. Actul prevedea modificarea statutului de functii, prin includerea numarului de posturi necesar incasarii taxelor. Cel putin interesanta este includerea birurilor in categoria taxelor speciale: "se aproba urmatoarele destinatii privind cheltuielile ce se vor finanta din aceste taxe speciale: intretinerea si reparatia spatiilor de parcare (in cazul taxei de parcare) si intretinerea si reparatia drumurilor publice (in situatia taxei de transport persoane)". Intre timp, autoritatile locale au "externalizat" serviciul de incasare a taxei de parcare. Nu prin licitatia publica sau vreo alta procedura competitiva, ci prin asociere directa. Colaborarile dintre Consiliul Local Eforie (CL) si firmele de incasare a taxei de parcare au inceput in 2003. La momentul respectiv, CL s-a aliat cu societatea comerciala Rom Tour Impex SRL, pentru un de zile. Intelegerea prevedea ca 50% din profitul net obtinut trebuie varsat la bugetul local al orasului Eforie, pana la termenele legale de plata, respectiv 25 iulie si 25 octombrie. "Dar nu mai putin de 90 milioane de lei pe an", se specifica in hotararea CL. Doi ani mai tarziu, o alta firma preia contractul de exploatare si intretinere a parcurilor din Eforie: Rom Dacia SRL, patronata de liberalul Constantin Giurgea. Giurgea face bani din turism Pe 23 iunie 2005, Consiliul Local Eforie, pe baza expunerii de motive prezentata de primarul orasului Ovidiu Brailoiu, aproba asocierea cu Rom Dacia, in vederea exploatarii si intretinerii parcarilor. Social-democratul Brailoiu da o paine calda liberalului Giurgea, mentionand in acord si finantarea lucrarilor si actiunilor necesare exploatarii, timp de trei ani. Paradoxal, Rom Dacia nu are obiect de activitate servicii de exploatare si intretinere a parcarilor, ci prepararea si vanzarea la comanda a mancarurilor calde, inclusiv vanzarea de bauturi care insotesc masa, cu sau fara program distractiv. Si, fiindca tot nu se pricep, angajatii firmei Rom Dacia, pana mai ieri bucatari, fixeaza tarifele maxime in parcarile din Eforie. In timp ce primarul Ovidiu Brailoiu sustine ca taxa de parcare se poate achita pe ora, zi sau luna, pe strazile din Eforie e jaf la drumul mare. Incasari record! Pe 16 iunie, agentul de incasari Lupu a hacuit turistii care si-au parcat autovehiculele in zona plajei Belona. Angajatul Rom Dacia a impus turistilor sa plateasca 7,5 lei taxa de parcare, respectiv pentru o zi intreaga, in contextul in care oamenii au explicat ca nu stau mai mult de 60 de minute. Lupu a tinut-o una si buna si a precizat ca tichetele de 7,5 lei sunt singurele oferite de conducerea firmei. Acelasi lucru se intampla probabil in toate zonele stabilite de Consiliul Local Eforie, respectiv 23 de strazi in Eforie Nord si 18 in Eforie Sud, caci, in aceeasi zi, pe-o strada vecina cu parcarea Vraja Marii - Belona, un alt agent incasa tot 7,5 lei pentru o ora de stationare. Autoritatile locale sustin ca o parte din fondurile obtinute din incasarea taxei de parcare se constituie in venit la bugetul local al orasului Eforie, respectiv 50% din profitul net obtinut de asociat, dar nu mai putin de 15.000 lei, pe an. In contextul in care se incaseaza 7,5 lei, in loc de 1,7 lei - taxa pe 60 de minute - sumele depasesc cu mult asteptarile lui Brailoiu. Si poate ca veniturile consistente il vor ajuta si pe Constantin Giurgea sa-si puna pe roate afacerile din spatele „parcarilor“.Scris de: {autor}Cristina RACOARE{/autor}
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii