Taxa lui Zaharia
Taxa lui ZahariaCasieria spagii, toaleta de la RAR
Scandalul generat la Registrul Auto Roman a scos la iveala o adevarata filiera condusa de subinginerul Bujorel Zaharia * Taxele oficiale prevazute pentru serviciile registrului sunt dublate de sistemul de colectare a spagilor pus la punct de Zaharia pentru a inlesni trecerea de inspectie fara coada si alte probleme * Uneori banii dati la negru sunt mai multi decat cei incasati de institutia statului * Un microbuz sau un autocamion de marfa care are defectiuni minore se taxeaza cu sume cuprinse intre o suta si trei sute de euro chiar si mai mult atunci cand exista inadvertente grave * Toate matrapazlacurile se fac aici de catre inginerul Bujorel Zaharia, sub obladuirea sefului reprezentantei constantene Marius Apostol * Zvonurile care circula printre angajatii RAR avanseaza ipoteza ca reteaua lui Zaharia incaseaza zilnic mai mult decat incaseaza oficial intreaga reprezentanta constanteana * El si-a pus toata averea pe numele unui nepot * Acesta, la doar 27 de ani are o vila imensa pe strada Amurgului, iar in curte o statie de inspectie tehnica periodica, investitie care depaseste 300.000 de euro * Despre Apostol circula zvonul ca atata timp cat a fost patron de magazin de piese auto a umblat cu un Ford vechi de opt ani, iar acum cand sta intr-un salariu si-a cumparat un autoturism de acelasi tip mult mai nou si mai scump * Pentru a evita un eventual flagrant Zaharia a pus la punct o retea care are in componenta oameni straini de registru * Acestia culeg spaga pe care nu o predau imediat lui Zaharia * Ei predau banii si dupa cateva zile * Omul cheie al filierei este un anume Piticu, pe numele sau adevarat Mircea Filip * De fapt, se mai spune ca la nunta unuia dintre copiii lui Zaharia, acesta a facut cheta de la toti intermediarii auto pentru a da darul si a se pune bine cu seful
Oricine isi cumpara un autoturism, nou sau vechi, nu are cum sa evite o vizita pe la Registrul Auto Roman. Din pacate, de la preluarea conducerii de catre inginerul Marius Apostol s-a instituit o adevarata filiera de produs bani la negru. Prima masura a noii conduceri a fost sa reglementeze modalitatea de programare. S-a ajuns ca lista de asteptare sa se intinda si pe trei saptamani. In loc de ordine s-a ajuns la o prima "bariera" care poate fi ridicata doar cu mita. Daca ai bani de dat la negru si te plimbi prin curte gasesti imediat mai multi indivizi saritori, nevoie mare, care iti pot rezolva problema de orice fel. Doar ca trebuie sa platesti fara chitanta aceste servicii. Tariful difera functie de problemele pe care le ai cu masina. Pentru orice problema la un microbuz sau la un autobuz se cotizeaza cu sume cuprinse intre o suta si trei sute de euro, chiar si mai mult, in functie de neajunsurile tehnice. Sistemul paralel este gestionat de Bujorel Zaharia.Nimeni nu misca in front, iar daca cracneste vreun angajat, este tras pe linie moarta. Seful reprezentantei constantene Marius Apostol nu ia nici o masura pentru ca probabil nu are de ce. Despre Zaharia se spune ca ar incasa zilnic mai mult decat intreaga reprezentanta constanteana oficial, iar Apostol se multumeste cu un fel de comision stabilit de primul. Cu toate acestea, Apostol o duce mai bine decat cand era un mic patron de magazin de piese de schimb pentru autoturisme. El si-a schimbat Fordul vechi de opt ani cu unul mult mai nou si mai scump de cand traieste din salariul de la RAR.N-ai colant de la nepotul, nu pleci in cursaOricum, averea lui Apostol paleste in comparatie cu cea a lui Zaharia, om cu state vechi la RAR. Prima sa afacere legata de serviciul sau a fost cu trusele medicale. Cum venea un client fara trusa medicala sau una de provenienta europeana, perfect valabila de altfel, era respins. Dar Zaharia ii mai oferea o sansa. La intrarea in RAR functioneaza un butic unde se poate face o copie xerox, dar se poate cumpara si o trusa medicala. Zaharia le indica celor fara, sa cumpere una de la magazinul de la intrare. Daca nu mai aveau pe stoc era buna chiar si o chitanta, trusa o lua clientul mai tarziu cand vanzatorul facea aprovizionarea. Trusele erau de fapt ale lui Zaharia care era bagat in afacere. Aceasta este o afacere pusa la punct mai de mult de Zaharia, inainte de a veni Apostol director. Mai nou, omul nostru este si unic distribuitor de autocolante reflectorizante impuse de anul acesta de lege tuturor autotrenurilor cu remorca. In vila lui Zaharia, din Kilometrul 5, in curtea caruia se afla si statia de inspectie tehnica periodica Autolink Trans Europa, se fac si se desfac toate. Aici gasesti autocolantul pentru a putea trece inspectia.Afaceri, dar si protocolVila are la ultimul etaj cam zece camere, unde vara vin toti sefii de la Registrul Auto Roman, care trec cu vederea unele din reclamatiile la adresa sefilor de la Constanta. Firma de inspectie auto este pe numele nepotului sau ca si vila de altfel. Zaharia s-a protejat si il foloseste ca paravan pe nepotul sau care detine in acte aproape toata averea unchiului sau. Cu toate acestea Zaharia si familia sa locuiesc la nepot in casa. Probabil cu chirie.Closetul RAR, casierie clandestinaIn toate smecheriile care se fac la RAR, omul cheie este un anume Piticu, pe numele sau adevarat Mircea Filip. Omul de casa al lui Zaharia, anul trecut, Piticu a facut cheta de la toti intermediarii filierei clandestine pentru a da darul la nunta unuia dintre copiii acestuia. Despre Filip se spune ca ar face intermedierile intre proprietarii de masini si Zaharia. Si pentru ca filiera Zaharia primeste zilnic bani negri, plata se face din cand in cand dupa conjunctura din registru. Se merge pe incredere. Astfel, banii ajung indirect la seful filierei care este si protejat de un eventual flagrant. Cand primeste banii de la intermediari, Zaharia face drumuri dese la closetul reprezentantei. Este momentul cand acesta face casa si evita un blocaj financiaro-renal. Pentru ca tot a venit vorba de matrapazlacurile lui Zaharia, nu avem cum sa nu spunem ca acesta de-abia joia trecuta a predat la arhiva institutiei o serie de rapoarte care ar fi trebuit duse mult mai de mult. Rapoarte de inspectie tehnica intocmite mai de mult au fost duse abia acum pentru acoperirea unor programari fictive facute, pe bani buni desigur, de Zaharia. Mai trebuie spus ca in toate invartelile sub aripa lui Apostol, Zaharia este ajutat, pe langa Mircea Filip si de alti locotenenti, printre care Costica Bulac, Octavian Stanoiu, Fane Chirita si Gabriel Marcu, proprietar al magazinului de piese auto din curtea institutiei. Ei sunt oamenii lui Zaharia care traiesc destul de bine din acest sistem paralel. Dar asupra acestor aspecte, vom reveni in numerele noastre viitoare.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp