Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
04:15 24 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Totul despre modernizarea zonei centrale a municipiului Constanța Ștefan cel Mare devine esplanadă pietonală iar Ferdinand şi Mircea cel Bătrân artere la standarde europene (galerie foto)

ro

19 May, 2020 00:00 13368 Marime text
  • Strada Ștefan cel Mare va avea marcare speciale pentru persoane cu dizabilități, fântâni arteziene și mobilier inteligent
  • 12 stații moderne și bandă unică de transport public pe Ferdinand și Mircea cel Bătrân


Proiectul „Acces și mobilitate pietonală în zona centrală a municipiului Constanța”, finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020 - Axa prioritară 4 - Sprijinirea Dezvoltării Urbane Durabile intră în implementare. Proiectul va fi finalizat până la 30.04.2022. Valoarea totală a proiectului este de 89.854.757,70 lei , din care valoarea totală eligibilă a proiectului –89.854.757,70 lei; Contribuția primăriei Constanța – 1.797.095,20 lei; Valoare eligibilă nerambursabilă din FEDR – 76.376.544,06 lei; Valoare eligibilă nerambursabilă din bugetul național – 11.681.118,44 lei.
Obiectivul general al proiectului este reprezentat de promovarea mobilității urbane durabile prin regenerarea urbană a zonei centrale printr-o serie de măsuri care să conducă la creșterea accesibilității și mobilității pietonale din această zonă a municipiului. Prin proiect se urmărește creșterea cotei modale a deplasărilor pietonale și cu bicicleta, prin transformarea segmentului străzii Ștefan cel Mare într-o esplanadă pietonală modernă şi modernizarea infrastructurii pietonale (trotuare şi zone shared-space) pe străzile adiacente, dar şi prin crearea de benzi dedicate pentru transportul public şi de piste de biciclete pe Bulevardul Ferdinand şi strada Mircea cel Bătrân. De asemenea, se doreşte ca utilizarea autoturismelor în zona centrală a municipiului să devină mai puţin atractivă, prin restricționarea accesului acestora în zona de intervenţie a proiectului, creându-se astfel condiţiile pentru creşterea cotei modale a deplasărilor pietonale şi cu bicicleta şi reducerea emisiilor de echivalent CO2.



 

Obiectivele proiectului de reabilitare a zonei centrale a municipiului Constanța

1. Extinderea și reabilitarea zonelor pietonale și shared-space, cu efect asupra creșterii cotelor modale ale deplasărilor nemotorizate (pietonale și cu bicicleta).
Obiectivul specific este reprezentat de reabilitarea și extinderea zonei pietonale multifuncționale de pe strada Ștefan cel Mare (15.780,00 mp), precum și reabilitarea trotuarelor străzilor adiacente (30.066,40 mp) și crearea de zone shared-space (3.029,00 mp);
2. Creșterea atractivității, accesibilității, confortului și siguranței deplasărilor pietonale, cu efect asupra creșterii numărului de deplasări prin utilizarea acestui mod de deplasare nepoluant cu un procent de 3,0% în anul 2021 față de varianta fără proiect;
3. Creșterea atractivității, accesibilității, confortului și siguranței deplasărilor cu bicicleta, cu efect asupra creșterii numărului de deplasări prin utilizarea acestui mod de deplasare nepoluant cu un procent de 11,1% în anul 2021, fața de varianta fără proiect;
4. Reducerea deplasărilor cu autovehiculul și comutarea către mijloacele de deplasare alternative, cu efect asupra reducerii emisiilor GES la nivelul întregului municipiu. Obiectivul specific este constituit de reducerea parcursului total al vehiculelor particulare cu 3,2% și o reducere a cantității de CO2 echivalent, cu 1,7% în anul 2021, față de varianta fără proiect;
5. Creșterea procentului de utilizare a transportului public în cadrul distribuției modale a deplasărilor, ca urmare a scăderii atractivității deplasărilor cu autovehiculul personal în zona centrală prin restricționarea accesului acestor vehicule. Obiectivul specific este constituit de creșterea deplasărilor cu transportul public cu un procent de 3,5% în anul 2021, față de varianta fără proiect.




 

Ce va câștiga municipiul prin implementarea acestui proiect

1. Scăderea anuală estimată a gazelor cu efect de seră (tone echivalent CO2/an) cu 1,7% după primul an de implementare, respectiv 1,4% după perioada de durabilitate a proiectului ( 5 ani de la finalizare);
2. Creșterea estimată a numărului de pasageri transportați în cadrul sistemelor de transport public de călători construite/modernizate/extinse (nr. pasageri) cu 3,5% după primul an de implementare, respectiv 5,2% după perioada de durabilitate a proiectului ( 5 ani de la finalizare).
3. Creșterea estimată a numărului de persoane care utilizează pistele/traseele pentru biciclete construite/modernizate/extinse cu 11,1% după primul an de implementare, respectiv 16,7 % după perioada de durabilitate a proiectului ( 5 ani de la finalizare);
4. Creșterea estimată a numărului persoane care utilizează traseele/zonele pietonale/semi-pietonale construite/modernizate/extinse cu 3,0%, respectiv
3,2% după primul an de implementare, după perioada de durabilitate a proiectului ( 5 ani de la finalizare);
5. Stații de transport public construite/modernizate/reabilitate: 12 stații transport public;
6. Lungimea benzilor separate pentru mijloacele de transport public construite (km). La finalul implementării proiectului se estimează înființarea a 2,817 km benzi dedicate transportului public de călători;
7. Suprafața infrastructurii rutiere (cu statut de stradă urbană) configurate / reconfigurate pe care se suprapun benzi separate ale transportului public de călători construite/extinse/modernizate(kmp); La finalul implementării proiectului se estimează o suprafață reconfigurată de 0,038273 kmp;

8. Lungimea pistelor/traseelor pentru biciclete construite/modernizate/extinse (km); La finalul implementării proiectului se estimează amenajarea a 5,304 km piste pentru biciclete;
9. Suprafața traseelor/zonelor pietonale/semi-pietonale construite / modernizate /extinse (kmp). La finalul implementării proiectului se estimează amenajarea a 0,048875 kmp, respectiv 0,015780 kmp zonă pietonală, 0,030066 kmp trotuare, 0,003029 kmp shared-space;
10. Sisteme instalate de reducere/interzicere a circulației autoturismelor în anumite zone (nr.); La finalul implementării proiectului vor fi montați 5.184 stâlpi antiparcare, 13 sisteme automatizate cu 2 bolarzi.



 

Cum va arăta strada Ștefan cel Mare?

Contractul pentru reabilitarea zonei centrale a Constanței, mai exact strada Ștefan cel Mare a fost semnat în luna aprilie a.c. 
Strada Ștefan cel Mare va avea marcare speciale pentru persoane cu dizabilități, fântâni arteziene și mobilier inteligent, va fi reabilitată/extinsă zona pietonală (suprafață 15.789 mp), WI-FI gratuity, rasteluri pentru biciclete, iluminat public intelligent, sistem de informare modern - 15 panouri și sistem de supraveghere video.

 

12 stații moderne și bandă unică de transport public pe Ferdinand și Mircea cel Bătrân

Pe Bulevardul Ferdinand și strada Mircea cel Bătrân (tronson bd. Mamaia - bd. Ferdinand) se vor crea banda unică de transport public (2.817 m), marcaje speciale pentru persoane cu dizabilități, pistă pentru biciclete (5.304 m), reabilitare trotuare (suprafață 38.273 mp), semnalizarea verticală și orizontală
- 12 stații de autobuz modern, iluminat public pentru carosabil, trotuare și piste de biciclete și iluminat inteligent pentru trecerile de pietoni.
Pe străzile Mihai Viteazu, I.Gh.Duca, Atelierelor, Ștefan Mihăileanu, Cuza Vodă, General Manu, Răscoala din 1907, Miron Costin, Ion Lahovari și Jupiter se va realiza reabilitare/extindere trasee pietonale (trotuare), semnalizarea verticală și orizontală și iluminat public modern și intelligent.
 


Citește și:

Contract de aproape 90 de milioane lei Primarul Constanței a semnat contractul pentru reabilitarea străzii Ștefan cel Mare. Cum va arăta (galerie foto)

Municipalitatea a emis certificatele de urbanism pentru organizarea de șantier pentru reabilitarea străzii Ștefan cel Mare

Municipalitatea continuă proiectele de modernizare a tramei stradale din Constanța. Străzile Ștefan cel Mare, Mircea cel Bătrân și Mihai Viteazu vor intra în proces de reabilitare

 



 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • maria 19 May, 2020 08:37 Plantare de pomi si flori pe Stefan cel Mare. Supraveghere video pentru traficul de pe Mihai Viteazu,zona Tomis,bdul Mamaia. Reorganizare trafic auto pe Ctin ,Bratescu intre Mihai Viteazu si Piata Grivitei.Toaletare pomi.Dna Inna Bela ,nu cititi presa?