Un conducător de şalupă de la Atlas Pilot şi-a pierdut viaţa în timpul serviciului, în Portul Constanţa Tragedie în dana 10
Un conducător de şalupă de la Atlas Pilot şi-a pierdut viaţa în timpul serviciului, în Portul Constanţa:
20 Feb, 2001 00:00
ZIUA de Constanta
1744
Marime text
Dumitru Panait lucra de aproape 30 de ani pe nave din flota românească. El era căsătorit şi avea un copil. Încă nu se ştie cum a căzut în apă şi s-a înecat. Acesta nu era fumător şi, fiind diabetic, nu consuma băuturi alcoolice.Rezultatele anchetei Poliţiei Port, referitoare la situaţia navei, nu se potrivesc cu declaraţiile martorilor.
Când un om cu experienţă de trei decenii în Marină îşi pierde viaţa într-o manieră discutabilă, apăr o grămadă de întrebări. Vremea rea din ultimele zile pare a fi cauza principală a tragediei petrecute în noaptea de duminică spre luni, dar adevăratul motiv al morţii încă nu se cunoaşte.
O echipă de scafandri a scos la suprafaţă, ieri dimineaţă, din apele bazinului portuar din dreptul danei nr. 10 a Portului Constanţa cadavrul lui Dumitru Panait, conducător de şalupă la societatea de pilotaj Atlas Pilot. Panait, în vârstă de 50 de ani, era angajat de aproximativ un an şi trei luni la Societatea Atlas Pilot, după ce fusese şef de echipaj, aproximativ 28 de ani, pe nave din flota română. Era căsătorit şi avea un copil. Conform părerilor foştilor colegi, acesta nu consuma băuturi alcoolice şi nu fuma, pentru că suferea de diabet.
Ambarcat fiind în funcţia de conducător pe şalupa „Olimp 7” a Societăţii Atlas Pilot, desfăşura serviciul de vardie în ture 12-24, 12-48. Bărbatul trebuia să supravegheze ambarcaţiunea şi legăturile la chei, luând în consideraţie faptul că Atlas Pilot încă nu are undă verde în ceea ce priveşte desfăşurarea liberă a activităţii de pilotaj, toate ambarcaţiunile utilitare fiind blocate la chei.
Astfel, în tura de serviciu din data de 25 spre 26 februarie, Dumitru Panait, Nea` Mitică, aşa cum îl numeau colegii, se afla în tură de noapte.
La ora 21.00, el a fost văzut pe chei ultima oară, îmbrăcat într-un combinezon de culoare gri deschis şi o geacă roşie. Nea` Mitică era prieten cu toţi şi nu a creat niciodată probleme deosebite.
În dimineaţa zilei de luni, 26 februarie, conducătorul de şalupă Cezar Mândru s-a prezentat la serviciu. El trebuia să-l înlocuiască pe Panait, dar acesta nu era de găsit, cu toate că hainele de oraş şi maşina personală ale acestuia erau unde le lăsase. În scurt timp, Mândru a sesizat lucrătorii Serviciului Poliţiei Port cu privire la dispariţie şi au început cercetările. Poliţiştii susţin că pe puntea şalupei „Olimp 7”, la pupa, se observau reziduuri petroliere, în amestec cu apă.
Din cauza acestora şi a condiţiilor meteo, suprafaţa era alunecoasă. În schimb, martorii oculari declară că puntea şalupei era curată, mai ales că nu fusese folosită de mult timp. În autoturismul lui Panait au fost găsite documentele de identitate şi un milion de lei. Corpul neînsufleţit a fost scos, ieri, din apele Mării Negre şi a fost transportat la Morga Cimitirului Central din Constanţa pentru efectuarea necropsiei, cercetările continuând pentru determinarea circumstanţelor în care s-a produs accidentul.
Când un om cu experienţă de trei decenii în Marină îşi pierde viaţa într-o manieră discutabilă, apăr o grămadă de întrebări. Vremea rea din ultimele zile pare a fi cauza principală a tragediei petrecute în noaptea de duminică spre luni, dar adevăratul motiv al morţii încă nu se cunoaşte.
O echipă de scafandri a scos la suprafaţă, ieri dimineaţă, din apele bazinului portuar din dreptul danei nr. 10 a Portului Constanţa cadavrul lui Dumitru Panait, conducător de şalupă la societatea de pilotaj Atlas Pilot. Panait, în vârstă de 50 de ani, era angajat de aproximativ un an şi trei luni la Societatea Atlas Pilot, după ce fusese şef de echipaj, aproximativ 28 de ani, pe nave din flota română. Era căsătorit şi avea un copil. Conform părerilor foştilor colegi, acesta nu consuma băuturi alcoolice şi nu fuma, pentru că suferea de diabet.
Ambarcat fiind în funcţia de conducător pe şalupa „Olimp 7” a Societăţii Atlas Pilot, desfăşura serviciul de vardie în ture 12-24, 12-48. Bărbatul trebuia să supravegheze ambarcaţiunea şi legăturile la chei, luând în consideraţie faptul că Atlas Pilot încă nu are undă verde în ceea ce priveşte desfăşurarea liberă a activităţii de pilotaj, toate ambarcaţiunile utilitare fiind blocate la chei.
Astfel, în tura de serviciu din data de 25 spre 26 februarie, Dumitru Panait, Nea` Mitică, aşa cum îl numeau colegii, se afla în tură de noapte.
La ora 21.00, el a fost văzut pe chei ultima oară, îmbrăcat într-un combinezon de culoare gri deschis şi o geacă roşie. Nea` Mitică era prieten cu toţi şi nu a creat niciodată probleme deosebite.
În dimineaţa zilei de luni, 26 februarie, conducătorul de şalupă Cezar Mândru s-a prezentat la serviciu. El trebuia să-l înlocuiască pe Panait, dar acesta nu era de găsit, cu toate că hainele de oraş şi maşina personală ale acestuia erau unde le lăsase. În scurt timp, Mândru a sesizat lucrătorii Serviciului Poliţiei Port cu privire la dispariţie şi au început cercetările. Poliţiştii susţin că pe puntea şalupei „Olimp 7”, la pupa, se observau reziduuri petroliere, în amestec cu apă.
Din cauza acestora şi a condiţiilor meteo, suprafaţa era alunecoasă. În schimb, martorii oculari declară că puntea şalupei era curată, mai ales că nu fusese folosită de mult timp. În autoturismul lui Panait au fost găsite documentele de identitate şi un milion de lei. Corpul neînsufleţit a fost scos, ieri, din apele Mării Negre şi a fost transportat la Morga Cimitirului Central din Constanţa pentru efectuarea necropsiei, cercetările continuând pentru determinarea circumstanţelor în care s-a produs accidentul.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii