Un şantier de amploare care va încurca serios circulaţia Cum va schimba Primăria Constanţa zona Gării CFR
Un şantier de amploare care va încurca serios circulaţia: Cum va schimba Primăria Constanţa zona Gării CFR
26 Sep, 2013 00:00
ZIUA de Constanta
5238
Marime text



Potrivit proiectului, vor fi executate un şir de lucrări. Astfel reamenajarea traseului cap linii BUS se va face prin supralărgirea carosabilului la trei benzi de circulaţie (9 metri lăţime) pe sectorul de intrare pentru oprire în staţia cap linie, staţionare temporară şi pentru circulaţia curenta; supralărgirea carosabilului pentru noi staţii cap linii BUS, dar şi corectarea traseului de ieşire pentru autobuzele RATC. Spaţiile de parcare pentru autoturisme vor fi reamenajate, în regim ordonat de control acces, cu accese, spaţii de parcare şi spaţii de manevră pentru circa 36 autoturisme, delimitate perimetral cu borduri şi trotuare faţă de traseul cap linii BUS descrise mai sus. Aceste parcări nu se constituie în noi dezvoltări în zonă, ci reprezintă redistribuiri existente de pe platoul din faţa gării prin reorganizare. Principale categorii de lucrări pentru supralărgirea carosabilului sunt următoarele: curăţirea terenului existent şi aducerea la cotele proiectate prin lucrări de decapare şi săpătură, desfacerea bordurilor existente şi montarea bordurilor noi de delimitare a carosabilului pe zonele de reamenajat, realizarea sistemului rutier alcătuit din piatră spartă şi straturile de îmbrăcăminţi asfaltice ce vor fi prevăzute prin proiect, desfacerea îmbrăcăminţii uzate existente şi aşternerea îmbrăcăminţii noi din beton asfaltic pe peroanele staţiilor de autobuz şi pe trotuarele adiacente.
Bandă de circulaţie suplimentară şi peroane pentru staţionare

Fluxurile de circulaţie, reorganizate
Reorganizarea fluxurilor de circulaţie de intrare/ieşire la parcarea privată existentă are în vedere ca intrarea tuturor tipurilor de autovehicule să se facă prin punctul de control acces existent dinspre str. Theodor Burada, iar ieşirea acestora să se facă diferenţiat pe tipuri de autovehicule pentru înscrierea în fluxurile generale, astfel: autoturismele vor ieşi din parcare prin punctul de control acces dinspre str. Theodor Burada cu viraj „la dreapta”, autocarele şi microbuzele pentru transport călători vor ieşi din parcare prin partea dinspre Gara CFR pe direcţia „înainte”. Prin realizarea sistemului de reglementări a circulaţiei rutiere şi pietonale prin marcaje, indicatoare rutiere şi alte dispozitive şi elemente complementare, se va asigura creşterea fluenţei şi siguranţei circulaţiei, adaptat la ansamblul amenajărilor din zonă.
Cum vor decurge lucrările
Ordinea generală de execuţie a lucrărilor este următoarea: curăţirea terenului existent şi aducerea la cotele proiectate prin lucrări de decapare şi săpătură, desfacerea bordurilor existente şi montarea bordurilor noi de delimitare a carosabilului pe zonele de reamenajat, realizarea sistemului rutier alcătuit din piatră spartă şi straturile de îmbrăcăminţi asfaltice pe carosabil, peroanele staţiilor de autobuz şi pe trotuarele adiacente, ce vor fi prevăzute prin proiect, realizarea semnalizării rutiere prevăzute în proiect, refacerea zonelor adiacente afectate de lucrări. Consolidarea fundaţiei drumului se face cu piatră spartă numai pe zonele fostelor linii cu structură pe traverse , zonele fostelor peroane a staţiilor de tramvai şi zonele de supralărgiri a carosabilului prevăzute în proiect. Realizarea îmbrǎcǎminţii asfaltice, se face în straturi şi cu tipurile de mixturi asfaltice prevăzute în detaliile de execuţie, caietele de sarcini şi normativele tehnice în vigoare. Pe toată perioada de execuţie a lucrărilor până la execuţia completă a sistemului definitiv de reglementare a circulaţiei rutiere şi pietonale, se vor asigura toate restricţiile de circulaţie necesare conform reglementărilor în vigoare, conform programului de execuţie şi proiectului întocmite de către antreprenor şi aprobate de către Serviciul Politiei Rutiere Constanţa.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii