Spalatoria lui Olteanu
Spalatoria lui OlteanuUn conflict cu implicatii deosebite a izbucnit intre firmele Rent Car Service Litoral SRL si Nova Cons * Prima dintre firme este reprezenatntul Renault pe Constanta si a avut un contract cu Nova Cons Ploiesti pentru construirea show room-ului de la iesire din Constanta * Conflictul a fost generat de Constantin Olteanu patronul Rent Car Service Litoral SRL, care a refuzat sa-si plateasca obligatiile fata de Nova Cons * Mai mult se pare ca Olteanu a schimbat destinatia unui credit in valoare de 130 000 usd luat de la BRD care era destinat construirii garajelor * Dupa ce initial Olteanu a facut o plata catre constructorul sau acesta a cerut returnarea banilor * Nova Cons a returnat cei 130 000 usd firmei Rent Car Service Litoral SRL si nu i-a mai vazut niciodata * Paradoxal cel reclamat la politie este tot Teodor Dragu patronul Nova Cons * De fapt este vorba despre o manevra pusa la cale de Olteanu care incearca sa scape de procesul civil in urma caruia trebuie sa-i plateasca fostului sau partener 16 miliarde
Toti constantenii cunosc service-ul si show-room-ul auto Dacia-Groupe Renault amplasat la intrare in orasul Constanta pe bulevardul Bratianu numarul 251. Noul sediu apartine societatii Rent Car Service Litoral SRL care este dealer al reputatei firme frantuzesti in Constanta. Societatea apartine lui Constantin Oltenu, care este si directorul general al firmei. In anul 2002, Constantin Oltenu a demarat un proiect indraznet care dupa doi ani s-a materializat in actualul service si salon de prezentare. Putini cunosc istoria acestei investitii cu cantec. Pentru a executa proiectul, Constantin Olteanu a cautat un constructor. A ajuns la discutii cu firma Nova Cons SRL din Ploiesti reprezentata de Teodor Dragu. Intelegerea celor doi s-a concretizat in contractul cu numarul 148 din 06.06.2002. Partile sunt cele doua societati, Rent Car Services Litoral SRL si Nova Cons SRL. Totul a decurs normal si pe 6 iulie 2002, in urma negocierilor, intre cele doua firme a fost incheiat contractul cu numarul 148 privind executarea obiectivului "Biconcesiune Dacia-Renault". Inca de la inceput a fost stabilit in acest contract ca beneficiarul, adica Rent Car Services Litoral trebuia sa plateasca 400 000 usd in decurs de 15 zile de la semnarea contractului si sa depuna o scrisoare de garantie bancara. Aceasta scrisoare de garantie bancara nu a fost niciodata emisa si nici prezentata constructorului. Din declaratiile domnului Dragu Teodor, directorul Nova Cons, reiese ca procesul de predare primire al amplasamentului a fost facut pe data de 6 iunie 2002, data la care au fost demarate si lucrarile de constructie la acest obiectiv. Constructorii au continuat lucrarile pana la sfarsitul lui iulie cand acestea au fost sistate pentru prima data. Motivul era legat de faptul ca firma lui Olteanu nu a platit, asa cum se angajase prin contract, avansul de 400 000 usd in 15 zile de la semnarea contractului. De fapt pana la sfarsitul lui iulie nu platise nimic. Lucrarile au fost reluate la 1 octombrie, cand Rent Car Services Litoral a reusit sa plateasca avansul. Este posibil ca administratorul Rent Car Services Litoral sa nu fi reusit sa obtina finantarea de care avea nevoie pentru lucrarea pe care se angajase sa o demareze cu Nova Cons. Oricum situatia era depasita si cele doua parti au reluat colaborarea.Aditional cu cantecPe data de 16 octombrie 2002, cele doua societati au incheiat un act aditional pentru alte lucrari care nu fusesera prinse in contractul initial. Olteanu s-a inteles cu constructorii sa demareze o alta serie de lucrari constand in platforme exterioare si amenajarea exterioara a cladirii. Valoarea acestui act aditional a fost stabilita la 130 000 usd fara TVA. Pentru a finanta aceasta noua comanda Rent Car Services Litoral a obtinut un credit de investitii de la BRD Constanta in valoare de 130 000 usd. Pe data de 17 octombrie 2002 prin ordinul de plata nr. 3385 Rent Car Services Litoral a virat banii in contul Nova Cons. La scurt timp dupa aceasta plata Olteanu l-a sunat pe directorul Nova Cons, Teodor Dragu si l-a rugat sa intrerupa actul aditional pentru ca a gasit un constructor mai ieftin si ar dori sa faca lucrarea cu acesta. Dragu a fost de acord si in acest scop i-a returnat banii firmei lui Olteanu pe data 22 octombrie 2002, prin ordinul de plata cu numarul 166. Ceea ce este ciudat pentru o astfel de tranzactie este ca banii nu au fost returnati intr-un cont al firmei Rent Car Services Litoral de la BRD de unde fusese luat creditul ci intr-un alt cont al firmei de la Citz Bank. La scurt timp Olteanu revine asupra deciziei si il contacteaza din nou pe Teodor Dragu. Patronul Rent Car Services Litoral ii spune lui Dragu ca ar dori sa continue lucrarile tot cu firma sa pentru ca cei cu care discutase nu sunt seriosi. Cei doi cad la intelegere sa continue lucrarea. Olteanu promite ca va plati si cei 130 000 de dolari fara TVA. Constructorii Nova Cons au continuat lucrarile pana la sfarsitul lunii mai 2003, cand colaborarea dintre cele doua firme era intr-un nou impas. Rent Car Services Litoral nu-si achitase nimic din cei 130 000 usd iar lucrarea era definitivata in proportie de 95%. Pana la data la care au fost "rupte" intelegerile intre Rent Car Services Litoral si Nova Cons dirigintele de santier al lui Olteanu semnase 197 de procese verbale de receptie calitativa in care sunt cuprinse toate lucrarile incheiate de Nova Cons cu care beneficiarul era de acord si le si recunostea ca luate in primire. Teodor Dragu a tras o linie atunci si a facut o socoteala. Constructorul nu primise pana la acea data nici un ban din cei 130 000 usd fara TVA pentru lucrarile din actul aditional si pe langa acesti bani mai avea de incasat si alti bani din lucrarile cuprinse in contractul initial de care Olteanu nu se achitase. In total prejudiciul firmei Nova Cons a fost estimat la 12 miliarde de lei la acea vreme.ConflictulDupa cum s-a derulat acest contract se poate observa cu usurinta ca Olteanu Constantin a dat dovada de neseriozitate. El nu a reusit sa-si tina obligatiile din contract, iar la un moment dat a si incercat prin tot felul de artificii sa-si atinga scopul fara sa tina cont de mijloace. Ceea ce este mai grav este ca au fost executate niste manevre financiare care seamana a spalare de bani sau cel putin pare ca a folosit creditul cu destinatie speciala in alte scopuri. De lucrul acesta si-a dat seama si Teodor Dragu care dupa ce a returnat cei 130 000 usd in conturile firmei Rent Car Services Litoral de la City Bank si-a pus intrebarea: De ce banii nu s-au intors in conturile BRD care era creditorul lui Olteanu? Cu toate ca stia despre existenta banilor care trecusera si prin conturile sale, Dragu s-a trezit ca Oltenu nu mai plateste. Asta a fost o alta intrebare care a ramas fara raspuns. Ce a facut de fapt Olteanu? Patronul Rent Car Services Litoral a platit cei 130 000 usd. Nova Cons a intocmit factura numarul 1704141 din 17 octombrie 2002. Dupa ce Nova Cons a returnat banii in contul de la City Bank, pe motiv ca beneficiarul Rent Car Services Litoral a gasit un alt constructor, a emis factura numarul 1704142, din 22 octombrie 2002, care a stornat factura initiala. Banii erau inapoi in conturile Rent Car Services Litoral din City Bank. In schimb Olteanu nu a retras copia facturii de la BRD asa ca banca stia ca plata era facuta in contul constructorului si trebuia doar sa urmareasca cum erau folositi banii. Surpriza a venit pe 28 ianuarie 2003, cand banca a efectuat un control de rutina la obiectivul creditat. La masurarea lucrarilor din teren s-a constat ca s-au montat panouri de inchidere pe pereti si acoperis si ca in total exista 8137 m.p. de astfel de componente. In fapt constructorul afirma ca fizic exista doar 5000 de m.p. de astfel de panouri, iar diferenta de 3000 de m.p. a fost trecuta pentru a justifica creditul. De altfel, dupa un calcul atent diferenta aceasta, inexistenta de fapt in teren, acopera ca valoare exact cei 130 000 de usd imprumutati de la banca. Cu toate ca 8137 nu este o cantitate reala, aceasta a fost trecuta in Nota de analiza a bancii care a fost semnata de expertul Coman Dragos si dirigintele de santier al lui Olteanu, Vasile Ravoiu. In acest fel Olteanu si-a ascuns manevra facuta cu creditul. Pagubit a ramas Dragu care nu-si mai putea recupera banii. Pe 26 iunie 2003, constructorul si beneficiarul urmau sa faca un inventar al lucrarilor. Acesta nu a mai avut loc pentru ca Olteanu a facut o plangere penala pe numele Nova Cons in care acuza pe constructor de furt calificat si inselaciune. El nu a atasat nici un fel de dovezi la aceste acuze. Pe 18 iunie 2003, s-a mai facut un inventar cu acelasi expert al bancii care a iesit bine, probabil. Au urmat cercetarile la firma Nova Cons. Dupa indelungi documentari politistii si procurorii au dat solutia de scoatere de sub urmarire penala lui Dragu Teodor la sfarsitul lunii mai 2004. Imediat acesta a dat in judecata firma lui Olteanu pentru a-si recupera daunele de 16 miliarde. Cand procesul civil era in plina desfasurare surprinzator dosarul de la parchet a fost redeschis si s-a cerut chiar extinderea cercetarilor si asupra sotiei lui Dragu care are o societate de unde au fost achizitionate materiale de constructii pentru garajele lui Olteanu. In prezent, sotii Dragu sunt cercetati, iar procesul civil s-a stopat pana la finalizarea cercetarilor. Firmele lor sunt luate din nou la puricat dar credem ca ar fi echitabil ca cineva sa se sesizez si sa-l caute si pe Constantin Olteanu care nu este tocmai usa de biserica si care se pare ca a regizat tot acest mecanism penal pentru a nu-si mai plati datoriile.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp