Spiritul Dress Boutique Dana Dina - „Moda ţine de atitudine"
Spiritul Dress Boutique: Dana Dina - „Moda ţine de atitudine"Ce visai să ajungi când aveai să devii mare?
Nu ştiu, nu am avut un vis anume. Dar chiar îmi plăcea să mă joc cu hainele mamei. Deschideam şifonierul după ce veneam de la şcoală şi luam toate rochiţele, pantofiorii, mă machiam... Mă găsea mama mereu aşa. Constat că îmi plăcea moda, îmi plăcea domeniul acesta. Aş spune că mai mult decât moda în sine îmi place că fetele chiar sunt foarte mulţumite, le văd că se întorc şi atunci sunt şi mai motivată şi încerc să aleg cele mai frumoase hăinuţe, în special rochii, şi la fiecare stau şi mă gândesc, analizez cărui gen i s-ar potrivi. Mie mi-a plăcut domeniul afacerilor de mică. De foarte multe ori am şi pierdut. Din liceu am făcut comerţ de sezon, combinând afacerile cu distracţia. De la vară la vară, uşor, uşor, am început acum şase sau şapte ani cu Soho, care a fost iniţial un magazin micuţ în zona Faleză Nord. După aceea ne-am extins, acum patru ani. Acolo a fost sufletul meu, dar încet am simţit că vreau altceva şi nu se mai potrivea cu stilul meu şi consider că tot timpul trebuie să evoluezi. Erau foarte mulţi care începuseră să adopte acel stil şi am zis: ok, dacă ei nu pot altceva, trebuie să pot eu altceva şi atunci a apărut conceptul Dress Boutique. Acum vreun an şi jumătate am deschis magazinul de pe I. G. Duca, apoi pe cel de pe bulevardul Tomis.
Ai studiat pentru a înţelege lumea afacerilor?
Am făcut Liceul de Telecomunicaţii pentru că era lângă casă şi din cauza asta am dat acolo. Mama mi-a zis că este mai bine să mă vadă când mă duc la şcoală. Am fost mereu o fire destul de autonomă şi descurcăreaţă. Am învăţat, la liceu eram şefa clasei, mă certam cu toţi profesorii, dar nu aveau ce să-mi facă pentru că învăţam bine, mă duceam la olimpiade. Am făcut Facultatea de Ştiinţe Economice, secţia Turism. Mi-ar fi plăcut să lucrez într-un hotel şi chiar am fost la interviu când s-a deschis Hotel Scandinavia. N-a fost să fie şi mi-am continuat business-ul meu şi, încet, încet, am ajuns aici.
Te-ai ocupat de comunicare, de relaţia cu presa, la o mare companie constănţeană. Apoi ai intrat în concediu de maternitate şi odată cu asta ţi-a înflorit afacerea. A avut vreo legătură faptul că ai devenit mamă cu succesul în afaceri? Te-a schimbat maternitatea?
Da, păi îmi place să vorbesc (râde). Nu, a avut legătură cu faptul că am fost mai liberă. Maternitatea m-a făcut mai feminină cred şi atunci am stat şi am analizat, mi-am dat seama că am devenit mai feminină şi din punct de vedere vestimentar. Am trecut de la stilul sport la rochiţe. Am zis că dacă eu agreez acest stil, de ce să nu-l transmit mai departe. Pe lângă faptul că maternitatea m-a schimbat, am avut timp pentru afacerea mea. Dar creşteam şi copilul, aveam timp să analizez. Aşa, fiind la birou până la 16.00, era greu să mă ocup de afacerea. Era mai mult ca o inerţie, deşi perioada aceea a fost foarte bună. Magazinul mi s-a schimbat după ce am născut pentru că am avut mai mult timp liber. Eu m-am dus la serviciu până cu o zi înainte să nasc. La un moment dat a intervenit şi criza şi am zis că nu mai este de joacă şi că, dacă vreau să mai fac chestia asta, trebuie să mă ocup serios. Dacă înainte nu era atât de dificil pentru că vindeai aproape orice şi nu dădeam atâta atenţie, acum nu mai este aşa. Lumea vrea ca dacă dă un ban să fie justificat. Nu mai cumpără nimeni din inerţie.
Mai există prejudecata că dacă vrem să ne îmbrăcăm bine trebuie să facem shopping în Bucureşti sau în străinătate?
Eu am cliente de ani de zile, de pe vremea Soho, care acum vin aici, la Dress Boutique. Observ că nu mai este chiar ca înainte. Nu mai zboară lumea la Milano pentru shopping. Evident, mai sunt femei care fac asta, dar cred eu că se cunoaşte o îmbunătăţire a acestui domeniu şi în Constanţa. Cred că, dacă ştii unde să te duci, găseşti şi în Constanţa hainele pe care le găseşti şi în Bucureşti, ba chiar la un preţ mai bun. Atunci nu se mai justifică drumul. Doar dacă dispui de foarte mulţi bani şi nu te mai uiţi la ei, dar sunt foarte puţine femei în perioada asta care mai fac aşa ceva. Acestea se duc la Milano. Am mai fost şi eu în capitale mari ale Europei şi am descoperit lucruri care sunt în magazinele mele, dar la preţuri mult mai mari. Dar mai sunt şi persoanele care se îmbracă de la marile case de modă şi atunci normal că te duci în străinătate. Sunt oameni dintr-aceştia şi în Constanţa. Dar mai sunt şi cei care urmăresc replicile, care au preţuri mult mai bune, sunt bine făcute şi atunci reuşesc să fie în pas cu tendinţele. Indiferent cum ar fi sau de unde îşi cumpără fetele din Constanţa hăinuţele, ţin la banii lor. Nu aruncă cu banii. Sunt multe fete care nu ţin neapărat cont de firmă, atâta timp cât le stă bine şi arată bine. Este o chestiune de atitudine, până la urmă, să accesorizezi potrivit, să te simţi bine în lucrul acela şi să se potrivească stării tale de spirit. Acesta este secretul.
Ce se poartă vara asta?
În vara asta purtăm foarte mult imprimeurile de tot felul. Imprimeuri cu fructe, spre exemplu, portocale, lămâi, grapefruit, sunt foarte frumoase. Imprimeuri cu animale, accesorii care să atragă atenţia, ochelarii gen ochi de pisică, dungile, pielea, culorile neon, combinaţiile tari, ţinutele all white, dantela combinată cu macrame, stilul vintage... Deşi aceste tendinţe sunt de la începutul sezonului, totuşi nu văd în Constanţa foarte multe fete îmbrăcate aşa. Constănţencele sunt mai reticente la ceea ce este nou. Tendinţele pentru sezonul toamnă-iarnă readuc dantela, dar şi catifeaua. Se poartă stilul excentric, cel conservator şi accentele masculine. Culoarea must have a sezonului este albastru cobalt. Se va purta şi combinaţia alb-negru, dar şi ţinutele inspirate din uniformele militare.
Magazinele Dress Boutique: Bulevardul Tomis nr. 69, bulevardul I. G. Duca nr. 10 şi strada Unirii nr. 70
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp