Acte fara stat la cozi
Acte fara stat la cozi
08 May, 2003 00:00
ZIUA de Constanta
838
Marime text
Prevederile Ordonantei de Urgenta se vor aplica peste doua zile
Actul normativ privind procedura aprobarii tacite se va aplica incepand din 10 mai, el intrand in vigoare pe 25 aprilie si sub incidenta lui vor fi depuse cererile de autorizare dupa aceasta data. Procedura aprobarii tacite se aplica tuturor autorizatiilor emise de autoritatile administratiei publice, cu exceptia celor emise in domeniul activitatilor nucleare, a celor care privesc regimul armelor de foc, munitiilor si explozibililor, regimul drogurilor si precursorilor, precum si a autorizatiilor din domeniul sigurantei nationale.Prin aceasta procedura, autorizatia este considerata acordata daca autoritatea administratiei publice nu raspunde solicitantului in termenul prevazut de lege pentru emiterea respectivei autorizatii. Dupa expirarea termenului stabilit de lege pentru emiterea autorizatiei si in lipsa unei comunicari scrise din partea autoritatii administratiei publice, solicitantul poate desfasura activitatea, presta serviciul sau exercita profesia pentru care a solicitat autorizarea.Competenta autoritatilor
Din 25 mai, autoritatile care au competenta de a emite autorizatii au obligatia de a afisa la sediul lor sau pe pagina proprie de Internet, pentru fiecare tip de autorizatie, urmatoarele informatii: formularul cererii care trebuie completata de catre solicitant, precum si modul de completare a acesteia; lista cu toate documentele necesare pentru eliberarea autorizatiei si modul in care acestea trebuie prezentate autoritatii administratiei publice; toate informatiile privind modul de intocmire a documentelor si, daca este cazul, indicarea autoritatilor administratiei publice care au competenta de a emite acte administrative ce fac parte din documentatia ce trebuie depusa, precum: adresa, numarul de telefon sau fax, programul de lucru cu publicul. Mai mult, orice persoana interesata are dreptul de a obtine o copie continand informatiile mentionate, autoritatile administratiei publice putand elabora ghiduri privind procedura de autorizare si constituirea documentatiei care sta la baza emiterii unei autorizatii. Cu alte cuvinte, prin noile masuri adoptate, functionarii publici vor fi nevoiti sa comunice mai des cu publicul, fluidizand astfel enormele cozi din timpul programului.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii