Agrointel.ro Impozitarea în agricultură. Cum se modifică legea normelor de venit!
Agrointel.ro: Impozitarea în agricultură. Cum se modifică legea normelor de venit!
21 Nov, 2016 09:48
ZIUA de Constanta
2336
Marime text
Regulile pentru impozitarea veniturilor agricole în baza normelor de venit sunt pe cale să se modifice. Acest tip de taxare a activității din agricultură se aplică persoanelor fizice care fie cultivă diverse culturi, fie cresc animale, inclusiv albine. Schimbarea ce s-a lansat în dezbatere publică vizează mai ales modul în care se vor stabili normele de venit.
Dacă până acum, normele de venit propuse de direcțiile județene de agricultură erau literă de lege și nu mai puteau fi modificate, acum există o analiză a nivelului de prețuri luat în calcul. Au existat în trecut numeroase situații în care județe vecine, cu fermieri care valorificau la aceleași prețuri, au plătit impozite foarte diferite.
Iată cum va fi actualizat articolul 4 al Hotărârii Guvernului nr. 330/2014 privind aprobarea Metodologiei pentru stabilirea normelor de venit utilizate la impunerea veniturilor din activități agricole:
(1)Entitățile publice mandatate pentru propunerea normelor de venit prevăzute la art.1 sunt direcțiile pentru agricultură județene, respectiv a municipiului București, denumite în continuare direcții.
(2)Propunerea normelor de venit prevăzute la art.1 se face de către direcții, prin consultarea structurilor asociative profesionale/ patronale/ sindicale din agricultură de la nivelul fiecărui județ, pentru categoriile de produse vegetale și animalele prevăzute la art.105 alin.(2) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare,denumit în continuare Cod fiscal, corespunzătoare datelor statistice ale fiecărui județ.
(3)Propunerea prevăzută la alin.(2) este transmisă de direcții către direcțiile generale regionale ale finanțelor publice cu cel puțin 30 de zile lucrătoare înaintea datei prevăzute la art.106 alin. (3) din Codul fiscal.
(4)În termen de 10 zile de la primire, direcțiile generale regionale ale finanțelor publice analizează normele de venit propuse și, în situația în care consideră că este necesar, pot solicita calculația de fundamentare pentru oricare din categoriile de produse vegetale și animalele prevăzute la art.105 alin. (2) din Codul fiscal. În cazuri justificate, calculația de fundamentare se restituie direcțiilor în vederea revizuirii, cu motivarea necesității recalculării.
(5)Direcțiile recalculează normele de venit, cu consultarea structurilor prevăzute la alin.(2) și le retransmit cu cel puțin 5 zile lucrătoare înaintea datei prevăzute la art. 106 alin.(3) din Codul fiscal.
(6)În calculația de fundamentare prevăzută la alin.(4) se va specifica sursa datelor utilizate, respectiv Institutul Național de Statistică/Direcțiile Regionale de statistică/Direcțiile județene de statistică, structurile prevăzute la art.4 alin.(2) sau date operative colectate de direcții de la organizații profesionale, agenți economici, registrul agricol, piețe și alte asemenea, în cazul în care datele din surse oficiale lipsesc.”
Propunerea de actualizare a Metodologiei pentru stabilirea normelor de venit utilizate la impunerea veniturilor din activități agricole este în dezbatere publică la nivelul Ministerului Agriculturii, urmând ca apoi să fie supusă aprobării în Guvern pentru a intra în vigoare pentru anul viitor de impozitare.
Sursa: Agrointel.ro
Dacă până acum, normele de venit propuse de direcțiile județene de agricultură erau literă de lege și nu mai puteau fi modificate, acum există o analiză a nivelului de prețuri luat în calcul. Au existat în trecut numeroase situații în care județe vecine, cu fermieri care valorificau la aceleași prețuri, au plătit impozite foarte diferite.
Iată cum va fi actualizat articolul 4 al Hotărârii Guvernului nr. 330/2014 privind aprobarea Metodologiei pentru stabilirea normelor de venit utilizate la impunerea veniturilor din activități agricole:
(1)Entitățile publice mandatate pentru propunerea normelor de venit prevăzute la art.1 sunt direcțiile pentru agricultură județene, respectiv a municipiului București, denumite în continuare direcții.
(2)Propunerea normelor de venit prevăzute la art.1 se face de către direcții, prin consultarea structurilor asociative profesionale/ patronale/ sindicale din agricultură de la nivelul fiecărui județ, pentru categoriile de produse vegetale și animalele prevăzute la art.105 alin.(2) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare,denumit în continuare Cod fiscal, corespunzătoare datelor statistice ale fiecărui județ.
(3)Propunerea prevăzută la alin.(2) este transmisă de direcții către direcțiile generale regionale ale finanțelor publice cu cel puțin 30 de zile lucrătoare înaintea datei prevăzute la art.106 alin. (3) din Codul fiscal.
(4)În termen de 10 zile de la primire, direcțiile generale regionale ale finanțelor publice analizează normele de venit propuse și, în situația în care consideră că este necesar, pot solicita calculația de fundamentare pentru oricare din categoriile de produse vegetale și animalele prevăzute la art.105 alin. (2) din Codul fiscal. În cazuri justificate, calculația de fundamentare se restituie direcțiilor în vederea revizuirii, cu motivarea necesității recalculării.
(5)Direcțiile recalculează normele de venit, cu consultarea structurilor prevăzute la alin.(2) și le retransmit cu cel puțin 5 zile lucrătoare înaintea datei prevăzute la art. 106 alin.(3) din Codul fiscal.
(6)În calculația de fundamentare prevăzută la alin.(4) se va specifica sursa datelor utilizate, respectiv Institutul Național de Statistică/Direcțiile Regionale de statistică/Direcțiile județene de statistică, structurile prevăzute la art.4 alin.(2) sau date operative colectate de direcții de la organizații profesionale, agenți economici, registrul agricol, piețe și alte asemenea, în cazul în care datele din surse oficiale lipsesc.”
Propunerea de actualizare a Metodologiei pentru stabilirea normelor de venit utilizate la impunerea veniturilor din activități agricole este în dezbatere publică la nivelul Ministerului Agriculturii, urmând ca apoi să fie supusă aprobării în Guvern pentru a intra în vigoare pentru anul viitor de impozitare.
Sursa: Agrointel.ro
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii