Amenajari cu impact turistic
Amenajari cu impact turisticPrimaria Mangalia pregateste sezonul estival 2003
Primaria Mangalia se implica in reabilitarea drumurilor si falezelor # In Mangalia vor fi prezente, initial pentru testare, trei iahturi particulare pentru agrement * Punctele de informare turistica sunt o modalitate ieftina de promovare pe plan local * Pentru o functionare eficienta, dialogul dintre Asociatia Regionala de Promovare a Turismului si administratia publica trebuie sa aiba loc prin intermediul asociatiilor patronale ale hotelierilor
Prezent la reuniunea hotelierilor pentru constituirea Asociatiei Zonale de Promovare a Turismului "Litoral", primarul municipiului Mangalia, Zamfir Iorgus, a dezvaluit o serie din masurile care vor "schimba fata" statiunilor din sudul litoralului. Este de mentionat ca Primaria Mangalia nu este la prima initiativa de efectuare a unor lucrari de ambientare a municipiului si statiunilor. Un exemplu concludent este vanzarea obligatiunilor municipale Mangalia cu scopul de obtinere a fondurilor necesare pentru consolidarea si amenajarea falezei si a unor zone de promenada. Intrucat este cunoscut impactul negativ pe care il are asupra turistului lipsa de preocupare a administratiei locale in sensul amenajarii statiunilor, atat hotelierii, cat si Primaria Mangalia au ajuns la un punct de vedere comun: investitiile in acest sector sunt necesare. Dupa cum a mentionat primarul Iorgus, "turistul care iese dintr-un hotel de trei stele si vede in jurul acestuia spatii verzi neingrijite si gunoaie, isi creeaza o impresie gresita despre statiunea respectiva". Aceeasi sursa a mai precizat ca "fiecare manager de unitate turistica trebuie sa se preocupe de aspectul exterior al respectivului hotel, de curatenie, indiferent daca gunoiul provine de la acesta sau de la vecini, de spatiile verzi, in vederea crearii unei imagine pozitive in ansamblul statiunii". La intalnirea cu factorii implicati in turism, primarul Iorgus a prezentat urmatoarele proiecte care vor fi derulate de municipalitatea Mangalia: reabilitarea drumurilor in statiuni si a celor de legatura cu soseaua nationala, consolidarea falezelor si crearea unui parc de distractii in Saturn (investitie care va fi realizata cu ajutorul unor parteneri americani).Iahturi de agrement in Mangalia
Pentru ca problema agrementului constituite un aspect neglijat al turismului litoral, Primaria Mangalia se afla in negocieri cu un investitor grec pentru aducerea a trei iahturi particulare. Acestea vor fi o posibilitate inedita de petrecere a timpului pentru turistii cazati in statiune, si nu numai. Potrivit declaratiilor primarului Zamfir Iorgus, saptamana viitoare aceste trei iahturi vor sosi in Mangalia pentru o perioada de testare.Promovare pe plan local
In decursul sezonului estival care tocmai s-a incheiat, au functionat in Mangalia doua puncte de informare turistica. Pe langa informatii despre hoteluri, persoanele care ofereau cazare au avut posibilitatea de a-si prezenta ofertele intr-un mod mult mai civilizat. Intrucat municipalitatea nu poate interzice prezenta in locurile publice a persoanelor care ofera servicii de cazare, initiativa infiintarii punctelor de informare turistica a avut ca scop si eliminarea modalitatilor mai putin elegante de abordare a turistilor veniti pe litoral. Primarul Iorgus a subliniat ca o astfel de initiativa are ca obiectiv si promovarea serviciilor turistice pe plan local, mai ales daca la aceste puncte de informare turistii pot gasi si materiale tiparite cu informatiile solicitate.Unda verde la dialog
Intrucat infiintarea Asociatiei Regionale de Promovare "Litoral" a oferit ocazia unui dialog deschis intre Primarie, Prefectura si agentii economici cu activitati de turism, primarul Zamfir Iorgus a sugerat ca viitoarele contacte intre aceste institutii sa se faca prin intermediul asociatiilor patronale ale hotelierilor, si nu individual, cu fiecare reprezentant de hotel, restaurant sau agentie turistica. In orice caz, Iorgus a tinut sa precizeze ca "in orice forma se vor prezenta, agentii economici din turism vor gasi in primarie un partener de dialog". Totusi, "pentru o mai buna eficienta a Asociatiei Regionale de Promovare, legatura dintre hotelieri si administratia publica trebuie sa fie asigurata de asociatia patronala a hotelierilor". Un argument care a inclinat favorabil balanta spre aprobarea acestei sugestii a fost: un mai eficient control al fondurilor si posibilitatea de colectare a banilor necesari activitatilor de promovare. O cauza a ineficientei asociatiilor patronale din turism, care au fost infiintate anterior, a fost lipsa unui cadru reglementat prin norme clare de strangere a cotizatiei de membru in respectiva asociatie. Pentru a preveni astfel de disfunctionalitati, toti factorii implicati in constituirea Asociatiei Regionale de Promovare au fost de parere ca sugestia trebuie inclusa in viitorul statut al asociatiei.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp