Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
11:21 13 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Amenzi de peste 100 milioane lei

ro

19 Feb, 2003 00:00 783 Marime text

Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor Constanta a intreprins, in perioada 8-16 februarie, un numar de 89 de actiuni de control, din care in 52 s-au intocmit procese-verbale constatatorii si contraventionale

Legea romaneasca pune la dispozitie un set de masuri pentru solutionarea situatiilor in care ati cumparat un produs sau beneficiati de servicii ale caror caracteristici nu corespund descrierii de pe eticheta sau din oferta, a caror calitate este inferioara celei declarate, si considerati ca va sunt afectate interesele, respectiv drepturile. Indiferent de motivul nemultumirii dumneavoastra si de modul in care urmeaza sa rezolvati aceasta nemultumire, este bine sa stiti ca nu puteti actiona daca nu ati pastrat bonul de cumparare al produsului sau al serviciului, pentru a putea face dovada asupra produsului sau serviciului, locului sau momentului cumpararii lui. In cazul produselor a caror calitate nu corespunde descrierii lor, nu mai utilizati produsul! Pentru produsele de folosinta indelungata defectate in perioada de garantie adresati-va unitatii de service mentionate pe certificatul de garantie. Pentru produsele alimentare sau nealimentare, altele decat cele comercializate cu certificat de garantie (incaltaminte, textile, tricotaje, confectii din piele sau blana, articole scolare, papetarie, sticlarie etc.), reveniti la magazinul de unde le-ati cumparat si solicitati inlocuirea, remedierea sau restituirea contravalorii lor, prezentand in acelasi timp si bonul de cumparare. Va puteti adresa vanzatorului sau patronului, in functie de situatie. In cazul in care firma, magazinul, atelierul refuza rezolvarea reclamatiei dumneavoastra, adresati-va Oficiului pentru Protectia Consumatorilor, unde puteti face sesizari sau reclamatii. Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor Constanta a intreprins, in perioada 8-16 februarie, un numar de 89 de actiuni de control, din care in 52 s-au intocmit procese-verbale constatatorii si contraventionale. Dintre acestea cele mai multe s-au inregistrat la produsele alimentare. Valoarea marfurilor controlate a fost de peste 3 miliarde si jumatate, iar valoarea marfurilor cu deficiente a fost de peste 290,9 milioane lei. In urma controalelor, inspectorii OPC au aplicat 52 de sanctiuni contraventionale, in valoare de 128 milioane lei. Societatea "Robert Stil Impex" SRL nu asigura informarea consumatorilor prin etichetele produselor puse in vanzare. SC "Mystic Style" SRL avea scoase la vanzare produse textile fara traducere in limba romana. Marfurile au fost oprite de la comercializare pana la remedierea deficientelor. Societatea "Messina" SRL oferea clientilor cosmetice pe care nu erau scrise informatii despre adresele importatorilor si distribuitorilor. Reprezentantii societatilor amintite au fost amendati. Au fost retrase de la vanzare bauturi racoritoare in valoare de 353.500 lei, preparate din carne in valoare de peste 390.000 lei, preparate din peste a caror valoare era de 150.000 lei, produse lactate in valoare de 196.000 lei si pesmet picant in valoare de 84.000 lei.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii