Au fost aprobate lucrările de modernizarea infrastructurii în Portul Constanța. Cât vor costa, ce se va face și în cât timp vor fi gata
Au fost aprobate lucrările de modernizarea infrastructurii în Portul Constanța. Cât vor costa, ce se va faceÎn baza actului normativ la care facem referire, semnat de primul ministru Vasilica-Victoria Dăncilă, și contrasemnat de ministrul transporturilor, Lucian Șova, viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale și administrației publice, Paul Stănescu și ministrul finanțelor publice, Eugen Orlando Teodorovici, finanțarea obiectivului de investiții ”se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Programul operațional Infrastructură Mare 2014-2020, și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație”.
Beneficiarul lucrării este Compania Națională "Administrația Porturilor Maritime" - S.A. Constanța, iar valoarea totală a investiției, inclusiv TVA (la cursul BCE din data de 1 martie 2017, 1 euro = 4,5207 lei), de 227.834.000 lei, din care construcții-montaj 188.504.000 lei.
Eșalonarea investiției se va întinde pe o perioadă de cinci ani cea mai mare valoare a invetiției fiind repartizată în cel de-al doilea an.
În toată această perioadă se va draga o suprafață totalăm de 1.815.655 metri pătrați, din care în portul de lucru 371.286 metri pătrați.
Volume estimative de dragat:
- teren moale: 715.439,82 metri cubi;
- teren moale Port de lucru: 783.014,36 metri cubi;
- teren tare: 300.879,81 metri cubi;
- adiacent cheurilor: 21.095,82 metri cubi.
Lungimea cheu care necesită protecție va fi de peste 1.250 metri, iar platformă portuară nou-creată va avea 7.125 metri pătrați, construindu-se și un sistem hidrografic nou.
Durata de realizare a investiției va fi de 47 de luni.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
- ion 19 Feb, 2018 12:13 Bună ziua Dragaj ca dragaj, dar drumurile interioare sunt o catastrofă de ani și mani de zile, iar CN-APM C-ța nu face nimic în a repara aceste drumuri, dar taxe de acces cât cuprinde. Când se vor ocupa și de drumurile din port și de cel dintre poarta 7 și A 2. Acum acolo se betonează dar calitatea acestor lucrări foarte slabă. Cine va face recepția va avea o amre răspundere pentru această cârpeală în stilul nostru românesc. Vor fi bani cheltuiți anapoda ca de obicei.