CCINA, primul client in cadrul proiectului-pilot
CCINA, primul client in cadrul proiectului-pilotSistem informatizat de administrare a resurselor umane
Ieri s-a realizat lansarea primului proiect de implementare a acestei solutii, realizat in cadrul unui parteneriat public-privat * In acest proiect-pilot CCINA a indeplinit rolul de angajator, iar Smartree pe cel de furnizor de servicii de administrare de personal * ITM Constanta este prima institutie publica din tara care este parte a acestui sistem informatic de administrare a resurselor umane * Principalele beneficii de ambele parti sunt reducerile de costuri de administrare a bazelor de date si stocarea eficienta a acestora
Inspectoratul Teritorial de Munca si Camera de Comert, Industrie, Navigatie si Agricultura Constanta au lansat pentru prima oara in Romania sistemul informatizat de administrare a resurselor umane. Lansarea s-a facut cu ajutorul companiei Smartree, ieri, la hotel "Bulevard", in cadru festiv, in prezenta unor reprezentanti din domeniul privat local si al presei. Sistemul a fost conceput sa faciliteze semnificativ interactiunea dintre institutiile statului si companii. Evenimentul a marcat lansarea primului proiect de implementare a acestei solutii, realizat in cadrul unui parteneriat public-privat. Proiectul demonstreaza posibilitatea derularii activitatilor de salarizare si administrare a resurselor umane din cadrul organizatiilor exclusiv prin intermediul computerelor si Internet-ului. In acest proiect-pilot, CCINA a indeplinit rolul de angajator, iar Smartree pe cel de furnizor de servicii de administrare de personal, mai exact servicii de procesare a salariilor, de generare a documentelor legale si de depunere a acestora la autoritati, respectiv ITM Constanta, in numele clientului. Practic, furnizorul gestioneaza si prelucreaza datele despre angajatii clientului, salariile acestora, contributiile angajatilor si ale angajatorului la fondurile sociale si genereaza toate documentele prevazute de legislatie. Toate aceste documente sunt semnate electronic de catre furnizorul serviciilor si client, fiind apoi expediate la ITM Constanta, in acelasi format, prin intermediul email-ului. La randul sau, institutia certifica, tot pe cale electronica, documentele receptionate si inregistrate. Astfel, consumul de timp si energie, drumurile, asteptarile, dificultatile legate de stocarea, organizarea si accesarea documentelor si restul aspectelor birocratice sunt in cea mai mare masura eliminate. "Speram sa fim un exemplu in ceea ce priveste adoptarea unor solutii moderne de administrare a resurselor umane, capabile sa sprijine evolutia companiilor, care beneficiaza astfel de o reducere substantiala a timpului de lucru si a costurilor", a declarat Danut Juganaru, directorul executiv al CCINA Constanta. Cu aceeasi ocazie, Tiberiu Plesu, inspector-sef in cadrul ITM Constanta, a afirmat: "Suntem in permanenta preocupati de gasirea unor sisteme si proceduri apte sa eficientizeze activitatea curenta, atat pentru institutie, cat si pentru angajatori". Solutiile software de administrare a resurselor umane furnizate de Smartree sunt completate de semnatura electronica, sistem de securizare echivalent cu semnatura olografa si aplicabil in mediul electronic. Cu ocazia lansarii sistemului informatic de administrare a resurselor umane, compania Smartree a anuntat si deschiderea oficiala a unei filiale Smartree in Constanta. Implementarea acestui proiect la nivel local, cel putin, a vizat crearea unei legaturi intre institutiile private si cele de stat. Principalele beneficii de ambele parti sunt reducerile de costuri de administrare a bazelor de date, realizarea unor timpi scurti de prelucrare a datelor si stocarea eficienta a acestora.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp