Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
21:13 29 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Centrele de copiere - o afacere de succes

ro

05 Nov, 2002 00:00 2024 Marime text

Clientii fideli sunt studentii si elevii

Investitia initiala in utilaje este de pana la 50 milioane lei, afacerea aducand profit garantat

In conditiile economiei de piata, un intreprinzator care doreste sa porneasca o afacere rentabila are doua alternative: fie sa surprinda prin oferirea de servicii noi, detinand, pentru o anumita perioada de timp, in care ar realiza profitul dorit, monopolul in domeniu, fie sa intervina intr-un anumit sector, deja reprezentat pe piata, cu o oferta mult mai atractiva, care i-ar asigura succesul. Printre cei care au ales a doua varianta, stiind sa speculeze avantajele oferite de piata constanteana si reusind sa-si extinda afacerea, se numara si cei care si-au deschis centre de copiere, practicand preturi cu mult mai reduse pentru elevi si studenti. Cererea existand din belsug, in ceea ce priveste oferta, investitia in aparatura necesara deschiderii unui centru de copiere unde, pentru elevi si studenti, un A4 (foaia standard) copiat alb-negru sa coste numai 400 lei, fata de pana la 1.500 lei in alte locuri, este minima. Un copiator nou, cu garantie 60.000 copii si cu o durata medie de viata de 5 ani, costa in jur de 40 milioane lei. Insa, unul second-hand, care poate fi exploatat pentru o perioada destul de indelungata de timp, chiar daca odata cu trecerea timpului scade si calitatea copiilor, costa aproape la jumatate. Frecventa cu care functioneaza copiatorul poate fi cuprinsa intre 12 si 60 copii/minut. In cazul cand copierea se efectueaza dintr-o carte, munca operatorului fiind mai dificila, pretul unei copii este de 500 lei/pagina. Pretul unui toner variaza intre 2 milioane si sase milioane, in functie de copiatorul pe care este folosit, el fiind capabil sa faca intre 1.000 si 6.000 copii, iar folosirea sa poate fi prelungita, deoarece elevii si studentii nu sunt intotdeauna pretentiosi in ceea ce priveste calitatea. Un top de hartie de calitate (cu densitatea de 80 g), cu 500 coli, costa in medie 120.000 lei, insa, de multe ori, este folosita hartie mai slaba din punct de vedere calitativ (densitatea de 60 g), care ajunge in jur de 150 lei/coala, copierea fata-verso fiind un alt "truc" folosit de operatori pentru a reduce numarul de coli folosite. Iar daca intreprinzatorul isi incepe afacerea cu doua copiatoare second-hand, din care unul automat, si isi formeaza clienti fideli prin pretul practicat si rapiditatea serviciilor oferite, in mai putin de un an isi poate extinde afacerea achizitionand un alt copiator (desigur, tot la mana a doua), un aparat de spiralat (costa in jur de sase milioane), unul de laminat, oferind spre vanzare si produse de papetarie (dosare, imprimate, tipizate, dosare etc.). Iata cum, cu o investitie initiala in utilaje minima de pana la 50 milioane lei, se poate porni o afacere profitabila al carei viitor este asigurat, cele cateva mii de studenti din centrele universitare din Constanta fiind grupul tinta al acesteia.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii