Cerea de rambursare a taxei pe valoare adăugată se depune exclusiv online până pe 30 septembrie!
Cerea de rambursare a taxei pe valoare adăugată se depune exclusiv online până pe 30 septembrie!
26 Sep, 2017 16:41
ZIUA de Constanta
1947
Marime text



Pentru a obţine rambursarea TVA în statul membru de rambursare, persoana impozabilă stabilită în România completează şi transmite, statului membru respectiv, pe cale electronică, prin intermediul portalului electronic pus la dispoziţie de ANAF formularul 318 "Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adăugată pentru persoanele impozabile stabilite în România, depusă potrivit art. 302 alin. (2) din Codul fiscal".
Perioada de rambursare este de maximum un an calendaristic şi de minimum 3 luni calendaristice. Cererile de rambursare pot însă viza o perioadă mai mică de 3 luni, în cazul în care aceasta reprezintă perioada rămasă până la sfârșitul anului calendaristic.
Atunci cand cererea de rambursare vizează o perioadă de rambursare mai mică de un an calendaristic, dar mai mare de 3 luni, cuantumul TVA pentru care se solicită o rambursare nu poate fi mai mic de 400 euro sau echivalentul acestei sume în moneda naţională a statului de rambursare.
Dacă cererea de rambursare se referă la o perioadă de rambursare de un an calendaristic sau la o perioadă rămasă dintr-un an calendaristic, cuantumul TVA nu poate fi mai mic de 50 euro sau echivalentul acestei sume în moneda naţională a statului de rambursare.
Formatul electronic al formularul 318 "Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adăugată pentru persoanele impozabile stabilite în România, depusă potrivit art. 302 alin. (2) din Codul fiscal" se obţine prin folosirea programului de asistenţă, care poate fi descărcat de pe portalul ANAF, secţiunea Servicii online/Rambursare TVA din UE.
Pentru transmiterea cererii, contribuabilii trebuie să deţină un certificat digital calificat obţinut în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică de la furnizorii acreditaţi sau să benficieze de serviciile unui deţinător de certificat digital calificat.
- Informaţii suplimentare se pot obţine:
- apelând Biroul central de asistenţă telefonică a contribuabililor (Call-center) la nr. de telefon 031.403.91.60;
la birourile pentru asistenţa contribuabililor din cadrul administrațiilor finanțelor publice.
Citește și: Anunţ ANAF Cum poţi să-ţi recuperezi taxa pe valoare adaugată achitată în alt stat UE (document)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii