Efectul importurilor de maşini second-hand
Efectul importurilor de maşini second-hand
18 Nov, 2016 23:12
ZIUA de Constanta
1716
Marime text
Înmatriculările de maşini la mâna a doua au înregistrat cresteri considerabile trei luni la rând. După ce Ministerul Mediului a anunțat că va modifica timbrul de mediu, media importurilor de autoturisme rulate în perioada august - octombrie a fost de 30.000 de unități pe lună. O creştere cu aproape 25 % faţă de anul precedent. Per total, anul acesta au fost înmatriculate 255.000 de maşini la mâna a doua, de trei ori mai multe faţă de înmatriculările de maşini noi, transmite digi24.ro.
Importurile de mașini second-hand se văd cel mai bine în târgurile auto care au devenit din ce în ce mai aglomerate. Dacă în perioada ianuarie - iulie ajungeau în țară în medie 23.000 de mașini rulate în fiecare lună, în august, septembrie și octombrie au fost înmatriculare câte 30.000 de autoturisme, în creștere cu 7000 de mașini. Asta înseamnă 25 de procente O creştere influenţată în special de anunţul de modificarea timbrului de mediu, posibila eliminare a lui şi includerea în preţul carburanţilor.
„Oamenii se pregătesc, o ţin neînmatriculată o lună, două până în ianuarie, unde nemaifiind această taxă şi preţul de vânzare este mai accesibil cumpărătorului.Odată cu eliminarea timbrului de mediu, după părerea mea, piaţa second hand va creşte cu minimum 35%”, afirmă Florea Pârvu, directorul unui târg auto, citat de digi24.ro.
Principalul argument al invaziei de maşini la mâna a doua îl reprezintă costurile mai reduse.
O maşină nouă de 2000 de centimetri cubi are un preţ de peste 10.000 de euro, în timp ce la mâna a doua preţul aceluiaşi model scade şi la jumătate.
„Evident că toate maşinile la mâna a doua sunt venite pe nişte căi care, de regulă, nu sunt fiscalizate şi sigur că are un impact în economie“, crede Dan Vardie, preşedintele juriului Autobest.
În România sunt peste 6,6 milioane de maşini, dar aproape trei sferturi dintre ele au o vechime mai mare de 10 ani. Ponderea maşinilor mai noi de 2 ani este doar 4%.
Importurile de mașini second-hand se văd cel mai bine în târgurile auto care au devenit din ce în ce mai aglomerate. Dacă în perioada ianuarie - iulie ajungeau în țară în medie 23.000 de mașini rulate în fiecare lună, în august, septembrie și octombrie au fost înmatriculare câte 30.000 de autoturisme, în creștere cu 7000 de mașini. Asta înseamnă 25 de procente O creştere influenţată în special de anunţul de modificarea timbrului de mediu, posibila eliminare a lui şi includerea în preţul carburanţilor.
„Oamenii se pregătesc, o ţin neînmatriculată o lună, două până în ianuarie, unde nemaifiind această taxă şi preţul de vânzare este mai accesibil cumpărătorului.Odată cu eliminarea timbrului de mediu, după părerea mea, piaţa second hand va creşte cu minimum 35%”, afirmă Florea Pârvu, directorul unui târg auto, citat de digi24.ro.
Principalul argument al invaziei de maşini la mâna a doua îl reprezintă costurile mai reduse.
O maşină nouă de 2000 de centimetri cubi are un preţ de peste 10.000 de euro, în timp ce la mâna a doua preţul aceluiaşi model scade şi la jumătate.
„Evident că toate maşinile la mâna a doua sunt venite pe nişte căi care, de regulă, nu sunt fiscalizate şi sigur că are un impact în economie“, crede Dan Vardie, preşedintele juriului Autobest.
În România sunt peste 6,6 milioane de maşini, dar aproape trei sferturi dintre ele au o vechime mai mare de 10 ani. Ponderea maşinilor mai noi de 2 ani este doar 4%.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii