Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
23:21 29 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ghidului "Dobrogea turistica", o reusita a Centrului Info Litoral

ro

29 Nov, 2002 00:00 999 Marime text

Instrumente pentru promovarea turismului in zona Constanta si Tulcea

Creat pentru o mai buna informare a turistilor in legatura cu posibilitatile specifice ale spatiului danubiano-pontic, Info Litoral functioneaza din anul 1998 * La constituirea celei de-a doua editii a ghidului "Dobrogea turistica", realizat in conditii grafice excelente, au fost implicati si studenti la facultatile de profil * Anul viitor se va deschide un Centru de formare a resurselor umane in turism, care va colabora cu Guvernul provincial din New Brunswick, Canada

Sala "Manager" a Camerei de Comert, Industrie, Navigatie si Agricultura Constanta a fost ieri gazda lansarii celei de-a doua editii a ghidului "Dobrogea turistica". Realizat in baza castigarii concursului de proiecte pentru 2002 in vederea obtinerii unei cofinantari din partea Ministerului Turismului, ghidul turistic, versiune bilingva englezo-germana, a fost tiparit in 5.000 exemplare, din care 2.500 au fost deja distribuite Ministerului Turismului. Prezentata in conditii grafice excelente, "Dobrogea turistica" cuprinde atractiile turistice ale litoralului romanesc al Marii Negre si ale Deltei Dunarii, harti ale Dobrogei, Constantei si ale statiunilor turistice si informatii utile despre muzee, teatre, hoteluri, agentii de turism, restaurante, cluburi, discoteci, evenimente specifice. Prezent la manifestare, Ion Danut Juganaru, director executiv al Camerei de Comert, Industrie, Navigatie si Agricultura Constanta, a subliniat rolul deosebit pe care l-a avut Centrul de Informare Turistica Info Litoral in editarea ghidului turistic. Directorul proiectului, Florentina Boariu, a reamintit celor aflati la lansarea materialului informativ ca Info Litoral s-a infiintat in anul 1998 in cadrul Fundatiei pentru Promovarea Intreprinderilor Mici si Mijlocii, cu sprijinul CCINA Constanta, in baza proiectului "Info Litoral - Centrul de Promovare a Imaginii Turistice a Litoralului Romanesc", cu o cofinantare din partea PHARE-CERT. Obiectivele strategice ale Centrului cuprind informarea completa si actualizata in domeniul turistic, promovarea imaginii Dobrogei din punct de vedere turistic si constientizarea factorilor locali si centrali, precum si a firmelor de turism asupra necesitatii promovarii si dezvoltarii turismului. Printre principalele servicii oferite de Centrul Info Litoral se numara informarea turistilor cu privire la posibilitatile de cazare, alimentatie, petrecere a timpului liber, obiective turistice, evenimente culturale, promovarea turismului in zona Dobrogei prin materiale promotionale, Internet, semnalizare turistica, participarea la targuri de profil, consilierea si realizarea de proiecte de finantare in domeniul turismului.

Patru sute de milioane lei pentru editarea ghidului turistic

Pana in prezent, s-a lucrat la constituirea unei baze de date cu peste 650 de inregistrari, realizandu-se in acelasi timp mai mult de 190.000 brosuri, pliante, harti cu prezentari si informatii turistice despre litoralul romanesc, acestea fiind tiparite in trei limbi de circulatie internationala. Construirea unei pagini web proprii, specializata in turism (www.infolitoral.ro), si includerea gratuita a Centrului in ghiduri de calatorie straine, cum ar fi FODOR`S Guide, Lonely Planet, Rough Guide, sunt alte realizari amintite de Florentina Boariu. De asemenea, aproape 200.000 de materiale promotionale au fost distribuite catre tour-operatorii din Romania si strainatate, Ministerului Turismului, ambasadelor, universitatilor, delegatiilor straine, turistilor romani si straini. In continuare, se urmareste lansarea pachetului de servicii Info Litoral pentru firmele PARTENER, adica acele firme care vor sa le fie promovata imaginea prin intermediul actiunilor specifice acestui Centru constantean. Daca anul trecut ghidul "Dobrogea turistica" a fost realizat cu ajutorul banilor oferiti de Ministerul Prognozei si Dezvoltarii, anul acesta finantarea a fost obtinuta din partea Ministerului Turismului si a Camerei de Comert Constanta, suma totala alocata depasind valoarea de 400 milioane lei. Din pacate, chiar daca pentru inscrierea in ghid nu s-au perceput taxe, unele firme au refuzat invitatia de a se regasi printre paginile acestuia, considerand ca nu mai au nevoie de reclama, a afirmat directorul proiectului. Directorul executiv al CCINA a declarat ca, la inceputul anului viitor, se doreste infiintarea unui Centru pentru formarea resurselor umane in turism, finantarea pentru acesta fiind obtinuta, urmand acum sa se gaseasca persoanele care vor actiona ca formatori in cadrul sau. Acestea vor fi instruite de personal specializat din Franta si Romania. Pe litoralul romanesc cea mai mare nevoie este de personal calificat in meseriile de ospatar si bucatar. Pe viitor se doreste o colaborare cu autoritatile Guvernului provincial din New Brunswick, prezente in Constanta la inceputul saptamanii cu o oferta foarte tentanta pentru cei care doresc sa emigreze in Canada (informatii suplimentare putand fi gasite pe site-ul www.gnb.ca/immigration), urmand sa se califice, la Centrul pentru formarea resurselor umane, in diferite meserii specifice turismului persoane care sa lucreze in timpul sezonului estival in Romania si, in restul timpului, in Canada. Totodata, se doreste o apropiere mai mare de Consiliul Municipal si de cel Judetean pentru ca, impreuna si cu alte institutii cu responsabilitati in turism, sa se poata actiona mai eficient pentru promovarea imaginii Dobrogei atat in Romania, cat si in strainatate.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii