Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
06:23 23 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

IMM-urile au fost incluse in campania Enlargement

ro

28 Nov, 2003 00:00 714 Marime text

Proiect destinat extinderii activitatilor economice in spatiul UE

Timp de doua zile, la Constanta se desfasoara o ampla campanie de informare a intreprinderilor mici si mijlocii din Constanta * Campania face parte din proiectul "Reteaua Euro Info Centre - poarta IMM-urilor catre o Europa extinsa", inclus in cadrul campaniei europene "Enlargement", finantata de Uniunea Europeana * Acest proiect se desfasoara intr-un numar total de 26 de tari europene, membre ale Uniunii Europene, dar si aderente la aceasta structura * Presedintele CCINA Constanta, Mihai Daraban, a precizat ca acest eveniment este organizat pentru a contribui la eforturile pe care firmele le depun, precum si cu scopul de a le stimula pentru a se impune pe plan local, dar si extinderea pe plan international * In cursul acestei zile vor fi organizate patru ateliere tematice, urmate de trei seminarii ce vor avea loc in judetele din regiune

Camera de Comert, Industrie, Navigatie si Agricultura Constanta, prin Biroul Euro Info Centre, organizeaza, incepand ieri, pe durata a doua zile, o ampla campanie de informare a intreprinderilor mici si mijlocii din Constanta. Campania face parte din proiectul "Reteaua Euro Info Centre - poarta IMM-urilor catre o Europa extinsa", acesta fiind inclus in cadrul campaniei europene "Enlargement", finantata de Uniunea Europeana. In ceea ce priveste desfasurarea campaniei de informare la Constanta, intitulata "Fit for Enlargement" ("Pregatit pentru extindere"), aceasta cuprinde doua faze progresive de informare a intreprinderilor din Constanta si din judetele limitrofe, concentrate pe nevoile reale de pregatire si adaptare a tehnologiei, managementului si administrarii. Campania a debutat in cursul zilei de ieri cu o conferinta pe tema generala a extinderii si a efectelor sale asupra intreprinderilor. La eveniment au participat, pe langa presedintele Camerei de Comert, Industrie, Navigatie si Agricultura Constanta, Mihai Daraban, si directorul general al acesteia, Danut Juganaru, directorul Agentiei Nationale a Intreprinderilor Mici si Mijlocii si Cooperatiei, Florin Rosu, directorul general al Centrului Roman de Comert Exterior, Marius Vitionescu, si directorul general al Camerei de Comert a Romaniei si a Municipiului Bucuresti, Cornelia Rotaru.

Aderarea la UE va stimula IMM-urile

Legat de acest eveniment, presedintele CCINA Constanta a precizat ca acesta este organizat pentru a contribui la eforturile pe care firmele le depun, precum si cu scopul de a le stimula pentru a se impune pe plan local, dar si extinderea pe plan international. Totodata, acest proiect se desfasoara intr-un numar total de 26 de tari europene, membre ale Uniunii Europene, dar si aderente la aceasta structura. Mihai Daraban a mai facut referire si la eventuala integrare a Romaniei in Uniunea Europeana in 2007 si la impactul pe care aceasta l-ar avea asupra intreprinderilor. Astfel, acesta va depinde in primul rand de profilurile companiilor. Cele care desfasoara activitati de export si care vor sa isi extinda sfera de activitate si peste hotare vor constata primele efectele integrarii, concurenta cu celelalte societati europene fiind una acerba, in timp ce pentru cele care desfasoara activitati pe plan intern efectele vor fi pe termen lung. Un exemplu edificator care face referire la desfasurarea activitatilor economice prestate de agentii economici, atat constanteni, cat si cei din intreaga Romanie, este cel al relatiilor economice care exista la ora actuala intre Romania si Brazilia. Astfel, nivelul investitiilor din Brazilia in Romania este de 204 milioane euro, in timp ce dinspre Romania spre Brazilia este de doar zece milioane euro. Totodata, un numar de 57 de societati au capital brazilian, ceea ce demonstreaza ca agentii economici brazilieni au inteles beneficiile de care dispun in Romania daca investesc, devenind astfel persoane juridice romane si care, o data cu aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, ar deveni si persoane juridice europene, ceea ce le-ar oferi o mai mare arie de desfasurare a activitatilor economice.

Proiectul, un schimb util de informatii pentru intreprinzatori

Tot in cadrul conferintei, Florin Rosu a apreciat ca aceasta campanie este un "schimb de informatii util in perspectiva aderarii la Uniunea Europeana". Acesta a mai precizat ca prin intermediul acestui proiect se urmareste crearea de 760 mii de noi locuri de munca la nivel national, cresterea ponderii IMM-urilor in Produsul Intern Brut, cresterea ratei exporturilor si intensificarea de formatiuni din sectorul privat. Totodata, se au in vedere crearea unui mediu de afaceri pentru infiintarea si dezvoltarea intreprinderilor mici si mijlocii, cresterea competitivitatii pe diverse piete de desfacere si imbunatatirea accesului IMM-urilor pe pietele de finantare. Un alt aspect asupra caruia directorul ANIMMC a atras atentia este acela ca, daca in urma cu cativa ani intreprinzatorii erau interesati doar de cum sa stabileasca un plan de afaceri, de o vreme incoace, acestia si-au orientat atentia si spre celelalte aspecte ale unei afaceri, cum ar fi managementul, marketingul sau promovarea. Tot in cadrul sesiunii plenare, ce a avut loc ieri, cei prezenti au mai purtat discutii ce au avut ca teme "Rolul Delegatiei Comisiei Europene in Romania in sprijinirea procesului de aderare a Romaniei la Uniunea Europeana", "Situatia comertului exterior al Romaniei si rolul CRCE" si "Perspectivele aderarii Romaniei la UE - criteriul politic".In ceea ce priveste desfasurarea in continuare a proiectului la Constanta, acesta va cuprinde in cursul zilei de azi patru ateliere tematice, care vor oferi informatii concrete asupra standardizarii si certificarii in Uniunea Europeana, societatii informationale, protectiei mediului, precum si asupra procesului de internationalizare a firmelor. Aceasta serie de evenimente va fi urmata de trei seminarii organizate in judetele din regiune. In cadrul acestor seminarii vor fi reluate, succint, informatiile transmise in timpul primei faze. Un alt aspect al acestui proiect este reprezentat de catre oportunitatea pe care o ofera Euro Info Centre Constanta intreprinderilor mici si mijlocii cu potential de export de a colabora cu intreprinderi din Europa. Totodata, serviciul "Fit for Enlargement" sprijina patrunderea acestor firme pe pietele respective prin informatii de natura economica, cum ar fi profilul economic si social, cum se infiinteaza o firma, reglementari de import-export, surse de finantare pentru proiecte comune si oportunitati concrete de afaceri, la care se adauga asistenta si consultanta oferite de cele aproximativ trei sute de birouri Euro Info Centre din reteaua europeana. Referitor la cele patru ateliere tematice care vor fi organizate in cursul acestei zile, acestea vor fi axate pe patru subiecte diferite, si anume: standardizare si certificare, internationalizarea afacerilor, IT&C si protectia mediului, si vor fi sustinute de experti din institutii sau firme de specialitate de nivel national sau local.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii