Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
17:31 25 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Modernizarea, dezvoltarea si realizarea rutelor de transport judetene vor fi finantate de stat

ro

24 Oct, 2003 00:00 889 Marime text

Proiecte prioritare pentru Guvern

Sustinerea financiara a proiectelor prioritare din transporturi se va asigura din sumele alocate anual cu aceasta destinatie de la bugetul de stat, din credite externe, fonduri externe nerambursabile si din alte surse legal constituite * Reteaua va fi realizata gradual, pana in anul 2015, prin integrarea retelelor de cai de comunicatie rutiere, feroviare, navigabile interioare, maritime si aeriene de pe intregul teritoriu al Romaniei in reteaua transeuropeana * Pe lista actului normativ ce reglementeaza aceste proiecte se regasesc, pe categorii de retele de transport, rute de cai ferate, rutiere, navigabile, porturi fluviale si maritime din judetul Constanta

In aceasta saptamana a fost modificata Anexa 3 a Legii 203/2003 privind realizarea, dezvoltarea si modernizarea retelei de transport de interes national si european, printr-o ordonanta de urgenta. Aceasta lege prevede ca finantarea proiectelor prioritare din transporturi se va asigura din sumele alocate anual cu aceasta destinatie de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, din credite externe, fonduri externe nerambursabile si din alte surse legal constituite. In termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei a elaborat si a supus spre aprobare Guvernului norme adecvate de analiza a retelei in ansamblul sau. La stabilirea acestora s-au avut in vedere documentele europene prin care au fost convenite coridoarele paneuropene de transport, asa cum au fost redefinite la cea de-a treia Conferinta Paneuropeana a Transporturilor, de la Helsinki, din 23-25 iunie 1997. De asemenea, s-a tinut cont si de necesitatea integrarii Romaniei, alaturi de celelalte state interesate, intr-o retea transeuropeana de transport, precum si de cerinta asigurarii legaturilor dintre regiunile izolate si periferice ale tarii cu regiunile sale centrale.Liniile directoare au ca scop stabilirea obiectivelor, a prioritatilor si a principalelor cai de actiune avute in vedere pentru realizarea retelei pe intregul teritoriu al Romaniei. Prin aceste linii directoare se identifica proiectele prioritare care trebuie sa contribuie la dezvoltarea retelei in context national si european. Reteaua va fi realizata gradual, pana in anul 2015, prin integrarea retelelor de cai de comunicatie rutiere, feroviare, navigabile interioare, maritime si aeriene de pe intregul teritoriu al Romaniei in reteaua transeuropeana. Anexa 3 a legii in vigoare prevedea lista proiectelor prioritare, identificate de Romania impreuna cu Uniunea Europeana, care urmeaza sa fie realizate in urmatorii 12 ani. Pe aceasta lista se regasesc, pe categorii de retele de transport, rute de cai ferate, rutiere, navigabile si porturi interioare, porturi maritime, precum si retele de transport combinat din judetul Constanta. In domeniul cailor rutiere, a fost luata in calcul autostrada Bucuresti - Lehliu - Fetesti - Cernavoda - Constanta, iar in cel al cailor ferate, un proiect prioritar este considerata ruta Curtici - Arad - Deva - Simeria - Vintu de Jos - Alba Iulia - Coslariu - Copsa Mica - Brasov - Ploiesti - Bucuresti - Fetesti - Medgidia - Constanta. La numarul sase pe lista retelei de cai navigabile interioare si noduri, Aeroportul Constanta va beneficia de finantare pentru dezvoltare si modernizare alaturi de alte judete din tara. Porturile fluviale din judetul Constanta, Medgidia, Cernavoda, precum si Canalul Dunare - Marea Neagra (Cernavoda - Poarta Alba - Constanta), Dunarea (Bazias - Cernavoda - Braila - Sulina), portul maritim Constanta sunt considerate proiecte prioritare, care vor beneficia de investitii de la bugetul de stat. Nu printre ultimele se regasesc in actul normativ Terminalul Constanta si Constanta Marfuri, la domeniul retele de transport combinat. La fiecare doi ani, Guvernul va supune spre dezbatere Parlamentului un raport privind stadiul implementarii liniilor directoare aprobate prin prezenta lege, iar la fiecare 5 ani, Guvernul va intocmi si va supune spre aprobare Parlamentului un raport de evaluare a stadiului general al dezvoltarii economice si tehnologice in domeniul transporturilor.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii