Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
00:41 24 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Portul Constanta este... aproape "verde"

ro

09 Aug, 2002 00:00 782 Marime text

Stam bine la capitolul protectia mediului

Perimetrul portuar se afla peste media altor 15 porturi europene * Operatorii portuari, APC si agentiile guvernamentale trebuie sa lucreze impreuna la o strategie de protectie a mediului

Protectia mediului este una dintre temele careia operatorii portuari, CNAPMC si agentiile guvernamentale trebuie sa ii acorde atentia cuvenita, intrucat acestea se vor constitui drept conditii pentru aderarea Romaniei la Uniunea Europeana. In acest sens, o comisie de experti s-a deplasat in Portul Constanta pentru a face o analiza a starii protectiei mediului in acest obiectiv si pentru a implementa Metoda Autodiegezei de Mediu. Acesta din urma a fost creata de Fundatia Porturilor Europene ECOPORT cu scopul de a sustine echipele manageriale in revizuirea periodica a situatiei de mediu din propriul port. De asemenea, metoda permite compararea performantelor de mediu curente cu cele din anii precedenti si evaluarea efectelor unor investitii care au actionat impotriva sau pentru protectia mediului. Potrivit declaratiilor expertului in protectia mediului in porturi din Chile, Rodrigo Garcia, "in urma analizelor facute, Portul Constanta se afla peste media altor 15 porturi europene". Aceste rezultate au incurajat initierea unui curs de management al protectiei mediului in porturi, redactat si predat de Rodrigo Garcia. Instruirea s-a desfasurat in decursul saptamanii trecute si a cuprins patru module: 1. Abordarea generala a problemelor de mediu; 2. Reglementarile si conventiile internationale privind protectia mediului; 3. Costurile activitatilor de protectie a mediului; 4. Necesitatea elaborarii unui plan national si local privind protectia mediului. Dupa cum a precizat Garcia, "este mai important sa ne intrebam de ce este necesara o politica de mediu pentru ca apoi sa stim sa o rezolvam". Cursul a fost revizuit si adaptat cu noile prevederi ale legislatiei Uniunii Europene si ale celei romanesti, va fi tradus in limba romana si va fi repredat cat mai multor oameni.

Este necesara o strategie comuna

Metoda Autodiegezei de Mediu a fost implementata in Portul Constanta prin Agentia Germana de Cooperare Tehnica (GTZ) si Fundatia ECOPORT, aceasta aflandu-se in cea de-a doua etapa de desfasurare. Dupa cum a precizat Klaus Hutten, manager de proiect al GTZ, "experienta unui specialist din America Latina, cum este Rodrigo Garcia, este benefica pentru Portul Constanta, intrucat porturile din aceasta zona s-au confruntat cu aceleasi probleme ca si cel din tara noastra".O recomandare din partea expertilor GTZ ar fi realizarea unei strategii de protectie a mediului care sa inglobeze si sugestiile companiilor, iar factori activi in port (Administratia Portului, operatori si agentii guvernamentale) sa lucreze impreuna la acest obiectiv si la un manual de operare in port care sa cuprinda masuri de prevenire si interventie in caz de poluare. Problema este ca atat APC, cat si operatorii portuari fac eforturi pentru respectarea protectiei mediului, dar dupa standarde diferite. Daca s-ar elabora o strategie comuna unica, acest inconvenient ar disparea. Totusi, se poate aprecia ca Portul Constanta este pe drumul cel bun, iar respectarea recomandarilor vor face din Constanta un port "verde".
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii