Proiect privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Turismului. Modificări de organigramă şi desființarea reprezentanțelor externe
Proiect privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Turismului. Modificări de organigramă şi desființarea
03 May, 2017 12:30
ZIUA de Constanta
2105
Marime text
Ministerul Turismului a elaborat un proiect de act normativ pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 24/2017, privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Turismului, care prevede, pe lângă modificări de organigramă, desființarea reprezentanțelor externe ale acestei instituții.
“Măsura este luată în contextul în care Ministerul Turismului își asumă responsabilitatea eficientizării activității la nivelul întregii instituții și își propune ca promovarea României ca destinație turistică în lume să fie făcută după reguli clare, coerente, conform normelor legale privind reprezentarea țării în plan extern”, se precizează într-un comunicat remis ZIUA de Constanţa.
“Necesitatea desființării birourilor externe ale Ministerului Turismului și regândirii modului de reprezentare turistică pe plan international a României este dată atât de analizele interne făcute de la preluarea mandatului de către Ministrul Mircea-Titus Dobre, cât și de datele relevate de raportul Curții de Conturi privind activitatea fostului ANT în 2015. Instituția de control a constatat o serie de nereguli grave în privința modului de funcționare a birourilor de promovare externă și a cheltuirii banilor publici, care confirmă rezultatul analizei interne făcută de conducerea Ministerului Turismului”, conform comunicatului citat.
Astfel, “s-a constatat că birourile de promovare externă ale Ministerului Turismului au funcționat pe bugete create artificial, după bunul plac al reprezentanților din cadrul acestor birouri de promovare, fără a exista un control minimal asupra justeței sumelor avansate drept cheltuieli. Contrar tuturor normelor în vigoare aplicabile misiunilor externe, la nivelul reprezentanțelor externe ale Ministerului Turismului nu a existat un plafon maxim al cheltuielilor pentru chirie, ci a fost doar o condiție referitoare la suprafața admisă, care, conform raportului Curții de Conturi, nici aceasta nu a fost respectată de unii angajați ai acestor birouri”, se mai precizează în comunicat. Sursa citată transmite că s-au constatat, de asemenea, discrepanțe majore la chiriile pentru birouri și locuințele angajaților între reprezentanțe din țări comparabile ca nivel de trai, acestea variind între 1347 Euro și 5357 Euro/ lună. Astfel, s-a ajuns la situația ca peste 70% din totalul bugetului alocat birourilor externe să reprezinte cheltuieli cu chiriile. Unele reprezentanțe nu au prezentat, la solicitarea conducerii instituției, contractele de închiriere a spațiilor sau anexele la acestea pentru prelungirea duratei lor.
De asemenea, parte importantă a cheltuielilor făcute de reprezentanțele externe ale Ministerului Turismului nu au fost înregistrate în contabilitatea instituției, făcându-se deconturi fără documente justificative în spate. Pe parcursul anilor, suma nejustificată a ajuns la peste 500.000 euro, se mai arată în comunicat.
Ministrul Turismului Mircea-Titus Dobre a decis să procedeze la schimbarea în profunzime a modului de organizare a activității de reprezentare a României în domeniul promovării turistice a țării noastre în străinătate. Astfel, pentru a conferi greutate funcției de reprezentare externă în domeniul turismului, actualele birouri de promovare din străinătate vor fi desființate, urmând ca în 90 de zile angajații acestora să fie rechemați de la post.
În această perioadă, Minsiterul Turismului, împreună cu Ministerul Afacerilor Externe și Ministerul Muncii, vor elabora un statut al angajaților din reprezentanțele de promovare turistică externe și un regulament de concurs, în baza căruia să fie ocupate aceste posturi.
Viitorii angajați externi vor avea mandate de patru ani, evitându-se astfel situația de angajați pe perioadă nedeterminată ai acestor birouri (SUA – 23 ani, Austria – 17 ani, Rusia – 16 ani, Germania – 12 ani, Franța și Italia– 10 ani, Polonia – 8 ani, Anglia – 5 ani), fără un control real al activității lor și fără o imagine clară a eficienței la post.
Ministerul Turismului își dorește ca promovarea României pe piețele externe să fie făcută corect, coerent și eficient. Astfel, reprezentanții din cadrul birourilor de promovare turistică a României vor beneficia de autonomie administrativă, dar activitatea lor fi coordonată de șefii misiunilor diplomatice din țările în care se va considera necesară prezența instituțională a Ministerului Turismului.
De asemenea, Ministerul Turismului va decide relocarea unor birouri de promovare turistică în țări care pot fi furnizoare de turiști pentru România (de exemplu, țările scandinave și BENELUX), dar numărul total al reprezentanțelor externe va rămâne de 14. Pentru optimizarea cheltuielilor, Ministerul Turismului va analiza cu MAE oportunitatea găzduirii unor birouri de promovare turistică externă la sediile misiunilor diplomatice.
Actualii reprezentanți de la birourile externe vor fi rechemați în țară și vor avea statutul de angajați ai ministerului Turismului, având posibilitatea de a participa la concursul organizat pe parcursul acestui an.
Sursa foto: ZIUA de Constanţa
“Măsura este luată în contextul în care Ministerul Turismului își asumă responsabilitatea eficientizării activității la nivelul întregii instituții și își propune ca promovarea României ca destinație turistică în lume să fie făcută după reguli clare, coerente, conform normelor legale privind reprezentarea țării în plan extern”, se precizează într-un comunicat remis ZIUA de Constanţa.
“Necesitatea desființării birourilor externe ale Ministerului Turismului și regândirii modului de reprezentare turistică pe plan international a României este dată atât de analizele interne făcute de la preluarea mandatului de către Ministrul Mircea-Titus Dobre, cât și de datele relevate de raportul Curții de Conturi privind activitatea fostului ANT în 2015. Instituția de control a constatat o serie de nereguli grave în privința modului de funcționare a birourilor de promovare externă și a cheltuirii banilor publici, care confirmă rezultatul analizei interne făcută de conducerea Ministerului Turismului”, conform comunicatului citat.
Astfel, “s-a constatat că birourile de promovare externă ale Ministerului Turismului au funcționat pe bugete create artificial, după bunul plac al reprezentanților din cadrul acestor birouri de promovare, fără a exista un control minimal asupra justeței sumelor avansate drept cheltuieli. Contrar tuturor normelor în vigoare aplicabile misiunilor externe, la nivelul reprezentanțelor externe ale Ministerului Turismului nu a existat un plafon maxim al cheltuielilor pentru chirie, ci a fost doar o condiție referitoare la suprafața admisă, care, conform raportului Curții de Conturi, nici aceasta nu a fost respectată de unii angajați ai acestor birouri”, se mai precizează în comunicat. Sursa citată transmite că s-au constatat, de asemenea, discrepanțe majore la chiriile pentru birouri și locuințele angajaților între reprezentanțe din țări comparabile ca nivel de trai, acestea variind între 1347 Euro și 5357 Euro/ lună. Astfel, s-a ajuns la situația ca peste 70% din totalul bugetului alocat birourilor externe să reprezinte cheltuieli cu chiriile. Unele reprezentanțe nu au prezentat, la solicitarea conducerii instituției, contractele de închiriere a spațiilor sau anexele la acestea pentru prelungirea duratei lor.
De asemenea, parte importantă a cheltuielilor făcute de reprezentanțele externe ale Ministerului Turismului nu au fost înregistrate în contabilitatea instituției, făcându-se deconturi fără documente justificative în spate. Pe parcursul anilor, suma nejustificată a ajuns la peste 500.000 euro, se mai arată în comunicat.
Ministrul Turismului Mircea-Titus Dobre a decis să procedeze la schimbarea în profunzime a modului de organizare a activității de reprezentare a României în domeniul promovării turistice a țării noastre în străinătate. Astfel, pentru a conferi greutate funcției de reprezentare externă în domeniul turismului, actualele birouri de promovare din străinătate vor fi desființate, urmând ca în 90 de zile angajații acestora să fie rechemați de la post.
În această perioadă, Minsiterul Turismului, împreună cu Ministerul Afacerilor Externe și Ministerul Muncii, vor elabora un statut al angajaților din reprezentanțele de promovare turistică externe și un regulament de concurs, în baza căruia să fie ocupate aceste posturi.
Viitorii angajați externi vor avea mandate de patru ani, evitându-se astfel situația de angajați pe perioadă nedeterminată ai acestor birouri (SUA – 23 ani, Austria – 17 ani, Rusia – 16 ani, Germania – 12 ani, Franța și Italia– 10 ani, Polonia – 8 ani, Anglia – 5 ani), fără un control real al activității lor și fără o imagine clară a eficienței la post.
Ministerul Turismului își dorește ca promovarea României pe piețele externe să fie făcută corect, coerent și eficient. Astfel, reprezentanții din cadrul birourilor de promovare turistică a României vor beneficia de autonomie administrativă, dar activitatea lor fi coordonată de șefii misiunilor diplomatice din țările în care se va considera necesară prezența instituțională a Ministerului Turismului.
De asemenea, Ministerul Turismului va decide relocarea unor birouri de promovare turistică în țări care pot fi furnizoare de turiști pentru România (de exemplu, țările scandinave și BENELUX), dar numărul total al reprezentanțelor externe va rămâne de 14. Pentru optimizarea cheltuielilor, Ministerul Turismului va analiza cu MAE oportunitatea găzduirii unor birouri de promovare turistică externă la sediile misiunilor diplomatice.
Actualii reprezentanți de la birourile externe vor fi rechemați în țară și vor avea statutul de angajați ai ministerului Turismului, având posibilitatea de a participa la concursul organizat pe parcursul acestui an.
Sursa foto: ZIUA de Constanţa
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii