Proiecte pentru un Centru Judetean de Formare Profesionala in Constanta
Proiecte pentru un Centru Judetean de Formare Profesionala in ConstantaCentrul de Formare Profesionala si Centrul de Consiliere Juridica si Economica, ale Asociatiei Tinerilor Intreprinzatori Particulari, sunt coordonate de Sorin Chirita, un om ale carui merite nu pot fi contestate # Acesta este director executiv ATIP si coordonatorul Centrului de Formare Profesionala inca de la infiintare * Pentru a vedea care sunt obiectivele acestui centru. ne-am adresat chiar lui Sorin Chirita, cel care este principalul artizan al acestor proiecte pentru tineri.
ReporteRep.: Cum v-a venit ideea infiintarii acestui centru de formare profesionala?Sorin Chirita: Ne-am adunat un grup de oameni cu initiativa, care voiam sa realizam ceva concret. Cum problema majora a fiecarui absolvent de liceu sau de facultate, a fiecarui somer, cu studii sau nu, reprezinta gasirea unui loc de munca, ne-am gandit ca un asemenea centru ar fi binevenit pe piata. Astfel, s-a plecat de la ideea ca cererea pe piata locurilor de munca nu corespunde cu oferta. De exemplu, la moda raman in continuare absolventii de drept, stiinte economice, insa numarul acestora nu concorda cu locurile de munca disponibile pe piata, multi dintre ei optand pentru o reconversie profesionala, chiar daca nu pentru o mare perioada de timp. In aceeasi categorie se inscriu cei in varsta care au fost disponibilizati de patronii anteriori si care nu se pot angaja in conditiile date.Rep.: Care a fost primul pas?S.C.: Avem incheiate protocoale de colaborare cu sindicate, in calitate de director executiv ATIP, orientandu-ne initial atentia catre personalul disponibilizat sau in curs de disponibilizare din municipiul Constanta. In timp, am castigat alti parteneri cu care colaboram permanent: Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca Constanta, Asociatia pentru Promovarea Tineretului din Romania si o serie de organizatii sindicale si patronale, dar si cu alte directii descentralizate ale statului. In colaborare cu AJOFM Constanta, ca institutie descentralizata a Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, dezvoltam programe de calificare si reconversie profesionala gratuita a somerilor inregistrati in baza de date a agentiei, cu plasarea acestora in munca. Aceasta este una dintre realizarile de pana acum si, in acelasi timp, unul dintre criteriile care ne diferentiaza de competitorii in domeniu.Rep.: Care este garantia valabilitatii certificatelor de calificare si absolvire eliberate?S.C.: Certificatele sunt eliberate de Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca Constanta, sunt acte de studii cu recunoastere nationala si poarta antetul Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului si al Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, dupa promovarea examenului de absolvire de catre cursanti. Vedeti, noi efectuam doua feluri de servicii de formare profesionala: unul pe masuri active, subventionat de stat pentru somerii inregistrati in bazele de date ale statului si unul pentru persoanele in cautarea unui loc de munca, indiferent de statutul acestora. In ultima categorie intra cei care vin la noi din proprie initiativa, fara intermedierea AJOFM, acestia suportand taxa de scolarizare. La cursurile nesubventionate participa si persoane care lucreaza in meseria respectiva, dar care nu au calificarea necesara practicarii acestei meserii, unii dintre acestia fiind trimisi de catre angajatori, avand in vedere ca de la 1 ianuarie 2004 certificarea competentelor profesionale este obligatorie. In ambele cazuri, certificatele eliberate sunt atestate de Ministerul Muncii, Familiei si Solidaritatii Sociale, precum si de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului.Rep.: Ce proiecte de viitor aveti?S.C.: Avem in derulare un proiect privind colaborarea cu serviciile specializate de asistenta sociala din cadrul primariilor locale. Aceste servicii au fost infiintate de curand, avand drept scop asistarea persoanelor incadrate in categoria "cazuri sociale", persoane cu handicap, batrani cu probleme financiare majore si de sanatate etc. Pentru instrumentarea acestor situatii, potrivit noii legislatii, se cere angajarea de personal calificat, care sa fie apt profesional pentru aceasta meserie. In aceasta idee, am initiat efectuarea unui curs de calificare de asistenti sociali care vor deservi in final aceste servicii specializate de asistenta sociala. Primul protocol care a fost incheiat deja in acest sens este cel cu Primaria Harsova. Speram ca oferta noastra sa prinda si in cazul celorlalte primarii din judet. Mai avem in vedere, pentru inceputul anului viitor, dezvoltarea Centrului de Formare Profesionala la nivel judetean, prin care sa extindem aria de calificare a meseriilor pentru care organizam in prezent cursurile prin centrul nostru. Ne-am propus sa trecem de la cele opt profiluri de pregatire la 24, insumand nu numai calificarea profesionala, ci si recalificarea, perfectionarea si initierea persoanelor interesate. Acest proiect, daca va prinde viata, va fi sprijinit si de societatile cu care noi avem o colaborare temeinica, societati care in prezent beneficiaza de personalul calificat de noi.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp