Proiectul 4042, al patrulea dintre cele contractate cu un partener german, este un portcontainer "op
Proiectul 4042, al patrulea dintre cele contractate cu un partener german, este un portcontainer "opDaewoo Mangalia Heavy Industries a livrat inca o comanda
Capacitatea de transport nominala a navei este 868 containere de 20 picioare (ISO 20 TEU), care pot fi incarcate atat in cele trei magazii de marfa ale navei, cat si pe capacele magaziei numarul 1 * In prezent, Divizia de Marketing Constructii a Daewoo Mangalia Heavy Industries analizeaza proiecte pentru constructia unor corpuri de nave portcontainer de 800, 900 si 1.100 TEU
La inceputul acestei saptamani, a fost livrat proiectul 4042, care reprezinta al patrulea portcontainer de tip "open-hatch" din seria contractata cu Santierul Naval german J.J. Sietas Schiffswerft GmbH din Hamburg pe parcursul ultimilor doi ani si jumatate. Proiectele similare deja finalizate sunt 4025 (livrat in septembrie 2002), 4026 (noiembrie 2002) si 4027 (ianuarie 2003). Un al cincilea proiect din aceasta serie, si anume 4043, va fi finalizat la inceputul anului viitor. Capacitatea de transport nominala a navei este 868 containere de 20 picioare (ISO 20 TEU), care pot fi incarcate atat in cele trei magazii de marfa ale navei, cat si pe capacele magaziei numarul 1. De asemenea, sistemul "open-hatch" (fara capace) folosit pentru magaziile 2 si 3 permite folosirea la maximum a spatiului aferent acestora, cat si pe o mare inaltime deasupra puntii principale. In vederea maximizarii volumului util disponibil pentru incarcatura, modelul navei a fost imbunatatit, obtinandu-se o capacitate de transport optimizata in conditiile in care nava este cu numai un metru mai lata decat un portcontainer de 750 TEU, iar viteza maxima este aceeasi (18,5 noduri). Aceasta optimizare se reflecta insa in complexitatea constructiva ridicata, comparativ cu proiectul 750 TEU. Spre exemplu, lungimea cordoanelor de sudura pentru partea de corp este de aproximativ 93.000 metri, fata de 66.000 metri la portcontainerul de 750 TEU. Ca si constructiile precedente realizate de catre companie pentru acelasi client, corpul numarul 4042 va fi finalizat la santierul Sietaswerft, unde vor avea loc testarea si predarea navei catre armatorul ei final, Pieter Dohle Schiffahrts din Hamburg. Pieter Dohle este una dintre cele mai importante companii de shipping mondiale, cu o flota alcatuita, in principal, din portcontainere intre 500 si 5.500 TEU si vrachiere de pana la 74.000 tdw, fiind totodata o prezenta foarte activa pe piata constructiilor de nave. Pieter Dohle are in prezent comenzi in derulare pentru portcontainere de 4.000 si 5.500 TEU contractate in China, 4.400 TEU comandate la Stocznia Gdynia din Polonia si 4.100 TEU la Hyundai Heavy Industries. Dintre santierele navale din zona Marii Negre cu care acest armator a colaborat in trecutul recent, mentionam Santierul Naval Constanta si santierul Tuzla din Turcia. In ceea ce priveste perspectivele consolidarii colaborarii companiei noastre cu J.J. Sietas, in prezent Divizia de Marketing Constructii analizeaza proiecte pentru constructia unor corpuri de nave portcontainer de 800, 900 si 1.100 TEU. Constituita in ianuarie 1997, compania mixta romano-coreeana Daewoo Mangalia Heavy Industries a reusit in cei sapte ani de activitate sa se impuna ca unul dintre cei mai importanti navalisti pe piata Europei de Est. In octombrie, compania a fost prinsa intr-unul dintre marile evenimente care a constat in semnarea unui acord cu actionarii coreeni ai Daewoo Shipbuilding Marine Engineering, care avea ca obiect intrarea santierului Mangalia pe piata de petroliere prin constructia unor nave specializate.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
- vasile 27 Jun, 2011 12:54 buna ziua cine ma poate ajuta cu o problema ma intereseaza cat costa transportul unui containier din china in romania? sau cum se calculeaza transportul?;dupa valoare ? sau dupa tonaj?multumesc mult.