Reguli de comercializare a florilor si a plantelor ornamentale
Reguli de comercializare a florilor si a plantelor ornamentale
04 Mar, 2003 00:00
ZIUA de Constanta
1354
Marime text
Consiliu tehnic in domeniul floriculturii
Vanzatorii de astfel de produse isi vor putea desfasura activitatea numai daca poseda autorizatie de functionare si sunt acreditati
Chiar daca, la prima vedere, nu ar parea o afacere rentabila tocmai datorita slabei puteri de cumparare a constantenilor, comertul cu flori este totusi unul care aduce bani multi. Numai in aceste prime zile de primavara, vanzatorii, ambulanti sau nu, care au impanzit orasul reusesc sa scoata un profit frumusel speculand intentiile bune si gandurile frumoase ale barbatilor Constantei. Pretul unui fir de zambila (20.000 lei) sau al unui buchet de ghiocei este ametitor, acesta schimbandu-se in functie de perioada din zi in care cumparatorul a ajuns fata in fata cu oferta, aparenta fizica a acestuia si alte asemenea criterii "obiective". Si florile pentru care nu se poate defini un anumit sezon, cum sunt garoafele, trandafirii sau gerbera au preturi mult prea mari pentru cei care doresc sa-si arate afectiunea fata de persoanele iubite, ca sa nu mai vorbim despre crini sau alte flori mai "exotice". Iar florile trebuie sa se vanda, indiferent de gradul lor de prospetime si frumusete, facandu-se mici reduceri de pret pentru exemplarele mai vestejite. Practicarea haotica a comertului cu asemenea produse in anumite perioade ale anului (inceputul lunii martie, Pastele, Craciunul) si anumite lacune legislative in domeniu au determinat ca un alt sector in care legislatia romaneasca trebuie sa se alinieze cu cea comunitara sa fie cel al pietei plantelor ornamentale si al produselor din floricultura. La sfarsitul lunii trecute, dupa cum ne-a informat directorul general din cadrul Directiei pentru Agricultura si Industrie Alimentara Constanta, Sorin Bulancea, Executivul a adoptat un proiect de lege care reglementeaza cadrul de organizare a pietei produselor din domeniul floriculturii si plantelor ornamentale. Scopul actului normativ il constituie incurajarea initiativelor organizatiilor profesionale si interprofesionale din domeniu pentru imbunatatirea calitatii serviciilor oferite, precum si asigurarea unor conditii de dezvoltare a acestui sector in concordanta cu exigentele europene. Actul normativ amintit stabileste ca produsele din domeniu se comercializeaza numai in conformitate cu standardele de calitate, calibrare si conditionare. Ofertele de vanzare a produselor mentionate, publicate prin anunturi sau cataloage, trebuie sa prezinte informatii despre pret si mentiuni asupra modului de producere si calibrare. In vederea examinarii problemelor legate de functionarea pietei produselor din domeniul floriculturii si plantelor ornamentale si pentru elaborarea deciziilor privind masurile de adaptare a ofertei la cerere, legea prevede infiintarea Consiliului tehnic al pietei produselor din floricultura si plantelor ornamentale. Acesta urmeaza a fi format din 12 membri, reprezentanti ai autoritatii competente a statului, ai asociatiilor producatorilor si institutelor de cercetare, cadre didactice ale universitatilor de profil. Printr-un ordin al ministrului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor se vor stabili criteriile de recunoastere a organizatiilor profesionale si interprofesionale si de acreditare a operatorilor de proiecte de catre autoritatea competenta a statului, in termen de 90 zile de la data intrarii in vigoare a legii. Comerciantii de plante ornamentale si produse din floricultura isi vor putea desfasura activitatea numai daca poseda autorizatie de functionare si sunt acreditati, in conditiile legii.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii