Shippingul romanesc - un potential exploatat partial
Shippingul romanesc - un potential exploatat partial
03 Oct, 2002 00:00
ZIUA de Constanta
1036
Marime text
Este necesara corelarea legislatiei romanesti cu cea europeana
Lipsa facilitatilor acordate de stat nu incurajeaza armatorii si brokerii sa desfasoare activitati in portul Constanta
Manifestarile prilejuite de "Saptamana afacerilor de succes" s-au dovedit a fi un cadru eficient pentru ridicarea unor serii de probleme cu care se confrunta shippingul romanesc. Vazut ca un segment extrem de important si sugestiv pentru dezvoltarea economiei locale in Constanta, shippingul ramane un potential exploatat doar partial, in contextul in care legislatia romaneasca in vigoare nu se aliniaza cerintelor internationale. Desi, potrivit afirmatiei lui Andrian Mihei, presedintele "Mihei Shipping and Trade", "portul Constanta este cel mai mare, ca suprafata, dintre porturile riverane Marii Negre", acesta nu poate fi operat la un maxim de eficienta din cauza unei legislatii greoaie. Afirmatiile sale au fost probate cu exemple din modul de operare portuara al unor tari care si-au construit un renume in shipping datorita eficientei. Modificarea procedurilor de vamuire si control ar asigura o operativitate mai mare, costuri mai mici pentru stat si ar situa portul Constanta printre primele din punctul de vedere al performantelor. O alta problema este lipsa unor demersuri facute de Ministerul Finantelor Publice in sensul acordarii unor facilitati pentru armatori, lucru care ar duce la o crestere a numarului de nave operate si a fondurilor atrase la bugetul de stat. Un sector care ar trebui stimulat corespunzator este cel al brokerajului, care face legatura dintre armatorii navelor si proprietarii de marfa. Desi putinii brokeri existenti in Constanta sunt bine pregatiti si opereaza eficient, este necesara stimularea acestui sector.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii