Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
14:04 23 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Subprogramul national multianual de instruire si consultanta a microintreprinderilor

ro

25 Mar, 2004 00:00 945 Marime text

Finantatorul subprogramului, care a fost demarat inca din anul 2002 si care se desfasoara pana la finele anului 2005, este Guvernul Romaniei, prin intermediul ANIMMC * Beneficiarii eligibili ai acestui subprogram sunt microintreprinderile si intreprinderile mici care sunt organizate in baza Legii 31/1990, integral private si care detin o cifra de afaceri pana la echivalentul a opt milioane de euro anual * Agentia Nationala a Intreprinderilor Mici si Mijlocii a stabilit ca data limita de depunere a proiectelor 15 octombrie 2004, in conditiile neepuizarii fondurilor subprogramului alocate pentru anul in curs * Conform metodologiei subprogramului, microintreprinderile si intreprinderile mici pot beneficia de finantari nerambursabile de maxim 80 de milioane de lei pentru fiecare beneficiar in parte

Guvernul Romaniei, in colaborare cu Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, continua si in acest an subprogramul national multianual, prin intermediul caruia sunt acordate finantari pentru instruire si consultanta in scopul sustinerii accesului microintreprinderilor si intreprinderilor mici la acest gen de servicii. Finantatorul subprogramului, care a fost demarat inca din anul 2002 si care se desfasoara pana la finele anului 2005, este Guvernul Romaniei, prin intermediul ANIMMC. Scopul acestui subprogram il constituie afirmarea si valorificarea potentialului de productie si de servicii al intreprinderilor, prin diminuarea decalajului de instruire a personalului de decizie si de executie din intreprinderile romanesti fata de cele din Uniunea Europeana si facilitarea accesului acestora la servicii de consultanta. In ceea ce priveste tipurile de activitati care pot fi finantate de program, conform listei de prioritati, acestea sunt instruirea personalului din cadrul microintreprinderilor si intreprinderilor mici care indeplineste functii de decizie si/sau de executie, pe diverse teme, cum ar fi managementul, marketingul, strategie si planificare, surse si metode de finantare a investitiilor, consultanta acordata microintreprinderilor si intreprinderilor mici pentru elaborarea planurilor de afaceri si de marketing, accesarea surselor de finantare, consultanta in domeniul sistemelor de standardizare, certificare a calitatii (conform normelor Uniunii Europene). Beneficiarii eligibili ai acestui subprogram sunt microintreprinderile si intreprinderile mici care sunt organizate in baza Legii 31/1990, integral private si care detin o cifra de afaceri pana la echivalentul a opt milioane de euro anual si un numar maxim de angajati de 49 angajati. Totodata, firmele mai au obligatia de a avea o durata de functionare de cel putin un an la data depunerii solicitarii si sa desfasoare activitati de productie si/sau servicii. De asemenea, pot beneficia de aceste fonduri si persoanele fizice si asociatiile familiale autorizate in baza Legii 507/2002. Conform metodologiei subprogramului, fiecare dintre microintreprinderile si intreprinderile mici care indeplinesc conditiile de finantare poate beneficia de credite nerambursabile de maxim 80 de milioane de lei, dar care sa reprezinte un procent de maxim 60% din valoarea fiecarei cheltuieli eligibile efectuate (exclusiv TVA). Un beneficiar poate sa obtina o alocatie financiara nerambursabila maxima totala de 80 de milioane lei, cumulat, din fondurile acestui subprogram, pe parcursul a doi ani consecutivi. Furnizorii de instruire sau consultanta trebuie sa fie firme inregistrate si cu sediul operational in Romania.Pentru potentialii beneficiari ai subprogramului, Agentia Nationala a Intreprinderilor Mici si Mijlocii a stabilit pentru acest an ca termen de predare a proiectelor data de 15 octombrie, in conditiile neepuizarii fondurilor subprogramului alocate pentru anul in curs. Cererile de finantare se transmit/depun zilnic, la sediul ANIMMC, iar dupa o analiza a proiectului agentia va transmite raspunsul intr-un interval de 15 zile calendaristice de la primirea cererii. Cererile de finantare vor fi tratate pe principiul "primul venit - primul servit".
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii