Titularii de carduri sunt protejati
Titularii de carduri sunt protejati
23 Jul, 2002 00:00
ZIUA de Constanta
850
Marime text
Bancile emitente de carduri sunt obligate sa anunte titularii asupra modificarii dobanzilor * Obtinerea extrasului de cont pentru luna anterioara este gratuita * Unitatea bancara emitenta raspunde pentru toate operatiunile efectuate dupa data raportarii, in cazul unui furt
Conform unui Regulament al Bancii Nationale, bancile emitente de carduri sunt obligate sa anunte titularii asupra modificarii dobanzilor si, implicit, cifra acestora cu zece zile inainte ca aceasta sa intre in vigoare. Dupa cum ne-a declarat Diana Aurora Radu, ofiter vanzari la sucursala Constanta a Banc Post, "pana in prezent, circularele privind modificarea dobanzilor au venit in teritoriu cu doar cateva zile inainte de data aplicarii", fapt care, in noile conditii, ar face imposibila aplicarea Regulamentului B.N.R. Aceasta prevedere creeaza un avantaj pentru titularul de card, acesta avand posibilitatea de a-l mentine la banca pentru care a optat initial sau se poate retrage. Pentru unitatile bancare este insa o sarcina in plus si dificil de respectat, intrucat indicatorii in functie de care se stabilesc dobanzile sunt variabili pe termen scurt, iar aproximarea acestora poate crea prejudicii bancilor prin modificarea ulterioara a cursului leu-dolar sau datorita inflatiei. O alta prevedere a aceluiasi Regulament este anuntarea nominala a detinatorului de card asupra modificarii dobanzilor, lucru care ar costa enorm bancile, in conditiile in care sunt emise mii de carduri.Titularii trebuie sa anunte pierderea sau furtul cardului
Regulamentul B.N.R. modifica si raportarea operatiunilor facute intr-un anumit cont, extrasul de cont putand fi primit de client oricand solicita acesta. Conform aceleiasi surse citate, titularii de carduri primesc extrasul de cont lunar, la sediul bancii emitente, indiferent de domiciliul sau locul de munca al titularului. Exceptie pot face doar titularii care specifica in contractul semnat cu banca emitenta ca doresc sa primeasca respectivul raport prin posta, taxele postale fiindu-le retinute din cont. La Banc Post, titularii de carduri pot solicita si extrase de cont pe o perioada determinata mai mare de o luna, comisionul pentru aceasta operatiune fiind de 5.000 lei pentru fiecare luna in care se solicita extrasul. In cazul in care clientul se prezinta la ghiseele bancii, obtinerea extrasului de cont pentru luna anterioara este gratuita, intrand in obligatiile contractuale ale bancii emitente. Acelasi Regulament al B.N.R. la care am facut referire anterior motiveaza titularii sa anunte cat mai repede pierderea, furtul sau aflarea codului PIN de catre persoane neautorizate, in vederea blocarii contului pana la emiterea unui nou card. In cazul Banc Post, procedura pe care trebuie sa o urmeze clientii care se afla in situatiile descrise mai sus este: raportarea furtului fie la sucursala Constanta, fie la departamentul carduri de la centrala bancii, departament care functioneaza non-stop. Dupa sesizare, contul respectiv este blocat imediat pana la emiterea unui nou card. Neatentia sau ghinionul il costa pe titularul contului suma de 30.000 lei. In cazul in care nu este raportata situatia, banca nu este responsabila de operatiunile respective efectuate dupa data furtului sau pierderii. In cazul in care titularul a respectat procedura, unitatea bancara emitenta raspunde pentru toate operatiunile efectuate dupa data raportarii, exceptie facand cazurile in care se constata ca titularul a actionat fraudulos.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii