Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
21:24 12 09 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Tot mai multe fabrici auto din Europa lucrează la jumătate din capacitate. Efectul - concedierile

ro

12 Sep, 2024 19:12 187 Marime text

Sursa foto: Unsplash



 
  • Aproape o treime dintre principalele fabrici ale celor mai mari cinci producători auto din Europa - BMW, Mercedes-Benz, Stellantis, Renault şi VW - au fost utilizate cu mult sub capacitatea de producţie în 2023, conform unei analize Bloomberg a datelor de la Just Auto.

În majoritatea cazurilor gradul de utilizare a capacităţilor de producţie a coborât sub 50%, iar agenţia de ştiri subliniază că în aceste condiţii respectivele unităţi de producţie înregistrează pierderi, potrivit Bursa.ro.

"Tot mai mulţi producători auto se luptă pentru bucăţi dintr-o plăcintă mai mică", a declarat pentru Bloomberg analistul auto Matthias Schmidt, care a subliniat că "unele unităţi de producţie vor trebui cu siguranţă să dispară".


Problema reducerii puternice a capacităţilor de producţie din industria auto este deosebit de gravă în Europa

Problema reducerii puternice a capacităţilor de producţie din industria auto este deosebit de gravă în Europa, după cum subliniază Bloomberg, pe fondul creşterii costurilor cu forţa de muncă şi a costurilor masive ale energiei.

Dacă situaţia nu se remediază în cel mai scurt timp, lovitura ar fi deosebit de puternică pentru economia Uniunii Europene, unde industria autor reprezintă peste 7% din PIB şi asigură circa 13 milioane de locuri de muncă.

Bloomberg subliniază apoi gravitatea situaţiei din Germania, unde Volkswagen a prezentat cele mai dure planuri de restructurare din istoria sa, în timp ce producătorul BMW se confruntă cu reducerea semnificativă a profitabilităţii din cauza unor probleme tehnice, dar şi din cauza reducerii puternice a cererii din China.

Pe de altă parte, scăderea puternică a cererii pentru automobilele electrice a determinat o serie de producători, precum Volvo sau VW, să renunţe la ţintele stabilite pentru 2030, iar efectele se transmit în lanţ către furnizori. Agenţia de ştiri mai arată că au crescut presiunile asupra directorului executiv de la Stellantis, Carlos Tavares, pe fondul scăderii profiturilor Peugeot şi Fiat în primul semestru din acest an, în timp ce "VW şi colegii săi germani se confruntă cu vânturi potrivnice mai puternice în China, unde producătorii autohtoni preiau controlul".

Datele de la o altă mare companie europeană, Renault, arată un grad de utilizare a capacităţii de producţie de circa 90%, în condiţiile în care directorul general Luca di Meo a declarat că se fac angajări.

Relativul optimism generat de astfel de declaraţii nu va dura, din păcate, prea mult. Tot Luca di Meo a avertizat recent că sectorul autor european s-ar putea confrunta cu amenzi de miliarde de euro din cauza încetinirii vânzărilor de vehicule electrice, după cum scrie Reuters.
Reglementările Uniunii Europene privind emisiile de CO2 ale automobilelor noi vor deveni mult mai dure din 2025, printr-o reducere a plafonului până la 94 gCO2/km, de la 116 gCO2/km în acest an.

"Dacă vânzările de vehicule electrice rămân la nivelul de astăzi, industria europeană ar putea fi nevoită să plătească amenzi de 15 miliarde de euro sau să renunţe la producţia a peste 2,5 milioane de vehicule", a subliniat Luca de Meo, care este şi preşedintele Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), într-un interviu acordat postul de radio France Inter.


Estimări pesimiste

Directorul general de la Renault a mai accentuat faptul că rata de creştere a vânzărilor de automobile electrice este doar la jumătate din aceea necesară pentru atingerea ţintelor de vânzări impuse de autorităţile europene, astfel încât să nu fie plătite amenzi.

Avertismentul directorului general de la Renault arată că estimările privind gradul de utilizare al capacităţilor de producţie auto pentru marile companii vor suferi revizuiri semnificative chiar de anul viitor, cu efecte greu de cuantificat pentru ocuparea forţei de muncă, în special la nivelul întregului lanţ de aprovizionare şi desfacere.

În aceste condiţii, menţinerea ţintelor actuale pentru producătorii auto europeni va conduce la subminarea gravă a unui sector economic major şi amplificarea puternică a tendinţei de respingere a politicilor "verzi" promovate agresiv de autorităţile europene, în ciuda opoziţiei tot mai evidente a populaţiei.
 
 
 Citește și
Uzina Dacia intră în grevă. Sindicaliştii pregătesc un miting de amploare
 
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii