"Ajutati-ma, sunt escroc!"
"Ajutati-ma, sunt escroc!"
13 Jan, 2003 00:00
ZIUA de Constanta
963
Marime text
Se pare ca, in lumea pe care obisnuim sa o numim contemporana, totul e sa te pricepi sa vinzi o poveste. Sa o ambalezi frumos si sa o asezi pe raftul potrivit. Sa alegi acele "culori" care declanseaza forta de seductie, care emotioneaza cel mai mult si se furiseaza in interiorul tintei, al consumatorului cu alte cuvinte. Se declanseaza astfel o semiotica a obiectelor, care ajung, in cele din urma, sa comunice ele insele, ca si cum ar fi insufletite. Intorcand discutia catre exemplele care ne inconjoara, ar trebui sa ne amintim de excelentul film al lui Nae Caranfil, "Filantropica". Filmul ne arata cum se poate cladi furis, calul troian al compasiunii care apoi va fi strecurat in sufletele oamenilor. Totul depinde de maiestria cuiva care se pricepe sa nareze o istorie care poate nici nu a avut loc. Dar adevarul e oricum o chestiune demodata... Tot asa, ma amuz de cate ori citesc anunturile de mica publicitate din ziare. Chiar si vrajitoarele se pricep sa isi faca promovare. Recentul scandal de la Craiova, cu un anunt publicat intr-un ziar local, in care un om de afaceri ii multumea unei vrajitoare ca il scapase de impotenta, fara ca el sa fi trecut pe la "vindecatoare" a ridicat un serios semn de intrebare asupra unei probleme care era evidenta, dar care nu crease astfel de incurcaturi. Omul pretinde ca nu o cunoaste pe vrajitoare si nu isi explica felul in care a ajuns fotografia lui in ziar. In aproape toate ziarele, la mica publicitate pot fi gasite anunturi de genul "Stimati cititori! In atentia dumneavoastra. In Buzau s-a descoperit o adevarata vizionara. Ma numesc Elena si multumesc Doamnei Camelia care numai dupa o sedinta mi-a salvat firma de la faliment si mi-a alungat farmecele de la casa. Doamna Camelia are leacuri lucrate special pentru sarbatori, au efect si in anul 2003...". Probabil ca Doamna Camelia, impostoarea - pardon, Vizionara! - are cunostinte temeinice de economie, daca a reusit sa scoata o firma din faliment si cunoaste si stie sa isi pastreze sentimentele frumoase si in anul 2003, dupa cum spune acea reclama la telefonie mobila. Tot Doamna Camelia l-a vindecat de betie pe Ion, care ii aduce multe multumiri si vrea neaparat sa ii convinga pe toti cititorii ca femeia rezolva toate cazurile la care preotii si medicii ridica din umeri. Ceva mai jos, un anunt mai subtil: "Marelui avocat roman Adrian Vasiliu, un calduros La multi ani, sanatate intregii familii", dupa care urmeaza un numar de telefon. Probabil chiar al marelui avocat roman. Cel mai ridicol si, de aceea, disperat anunt suna in felul urmator: "Solicit sprijin financiar si logistic pentru Campanie contra coruptiei. Oferte numai de la sponsori cu mainile curate". Uite unde era solutia pentru eliminarea coruptiei din Romania. Sugeram primului-ministru, Parchetului National Anticoruptie si tuturor celor care pot contribui la reusita campaniei acestui brav roman sa nu mai piarda timpul si sa il ajute.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii