Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
02:03 25 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Editorial „Asta înseamnă să fii mafiot“ de litoral

ro

25 Aug, 2015 00:00 3250 Marime text
Poate că românul iniţiază cu dificultate activităţi, dar şi când se prinde, nu se lasă cu una, cu două! Şi mai putem afirma cu tărie că românul este un turist ce are atitudinea aia care găseşte satisfacţie în propria-i suferinţă, decădere sau umilire şi se întoarce la locul faptei, pentru că nu mai contează cum este acolo sau cum este tratat şi priveşte situaţia ca pe o fatalitate.
 
Totuşi, a fost o vară de neuitat. Au fost câteva zeci de „scufundări fără ieşire“, iar sezonul băilor nu s-a încheiat încă. Şi asta deoarece, pentru român, orice restricţie legală este făcută ca să fie ignorată cu ostentaţie. Spune salvamarul că sunt valuri şi că nu ai voie să te duci în larg, în special pentru că nu ştii să înoţi, şi te expui riscului cu salteaua. Normal că nu îl asculţi, pentru că „fraierul“ nu trebuie băgat în seamă, iar scopul tău e să te aventurezi cât mai departe de ţărm, că doar tu nu asculţi de nimeni. Salvamarul e un gen de poliţist care se dă şef pe plajă, iar un „boss“ ca tine nu poate accepta aşa ceva. Tu eşti cel care trebuie să dovedească neînfricarea neaoşă. Pentru că tu trăieşti în democraţie, eşti mândru şi ai libertatea de a face tot ce te duce capul. Trebuie făcută o petiţie online, că nu se mai poate cu ăştia! După ce vor să ne amendeze, acum vor să ne ia şi dreptul înecului pe persoană fizică! Ce urmează, să ne interzică selfie-urile?
 
Am mai observat cu toţii că şoferul-turist român de litoral se simte cel mai bine la mare. Pentru că nu e nimic mai plăcut decât să conduci zece ore dus şi zece ore întors, să treci pe la Feteşti, prin Vamă. Nu au putut trece neobservaţi şoferii cu mănuşi speciale, geamuri fumurii şi cei care doresc să fie primii. Îi observi pe autostradă întâi, dând flash-uri în momentul în care depăşeşti o cisternă cu peste 150 la oră. A doua oară îi găseşti tăind dunga continuă, iar a treia oară îi vezi la ştiri pentru că un amărât de tren nu le-a dat prioritate, cu toate că barierele erau clar coborâte. Mai sunt cei din categoria cu permis de peste 30 de ani, fără niciun accident cu victime, cei care nu ajung repede, dar nici târziu, poate chiar şi fără maşina la care meştereşte în fiecare weekend în faţa blocului, să o strice. Nu are încredere în societate, aşa că porneşte la ora patru dimineaţa la drum, ca să fie sigur că nu-l prinde noaptea sau că dă peste „demenţii“ care se cred la curse şi merg cu 60 la oră. Şi-a îndesat bagaje în maşină, pe maşină şi pe bancheta din spate, pentru că niciodată nu se ştie când ai nevoie de zece kilograme de varză la mare. Am mai văzut şi genul acela de şofer ce conduce în şlapi, la bustul gol, pentru că tricourile îl inhibă, nu poartă centură de siguranţă, pentru că-l inhibă, nu dă drumul la aer condiţionat, pentru că-l inhibă, dar stă cu geamul deschis şi o mână aruncată afară, pentru că are ceasul cât o pizza şi doar aşa pot şi ceilalţi şoferi să vadă cât e ora.
 
Rămânând în zona vacanţelor, putem spune că mulţi patroni de la mare nu au cultură turistică, nu au un plan de afaceri, nu au manageri competenţi, dar pentru ce le-ar trebui? Atâta timp cât produc cu angajaţi plătiţi la negru şi clienţi care acceptă tarife majorate pentru aceleaşi condiţii de la inaugurare, merg înainte! Dacă în alt loc turistic european un review negativ ar provoca accidentarea mortală a business-ului, la noi, cu toate reclamaţiile OPC, în fiecare an, în sezon, litoralul are ocupare 100%, iar preţurile urcă odată cu mercurul din termometre. Cei oneşti, care-şi fac treaba la preţuri decente, sunt puţini.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii