Constanteanul, la cheremul RAJA
Constanteanul, la cheremul RAJA
07 Oct, 2004 00:00
ZIUA de Constanta
864
Marime text
Orice cetatean de buna-credinta nu lasa sa treaca nici o luna de zile inainte de a-si fi platit constiincios toate darile la stat. Fie ca este vorba de contributia la Regia Autonoma de Distributie a Energiei Termice, ori la RENEL, Romtelecom sau Regia Autonoma Judeteana de Apa, la sfarsitul fiecarei luni aceste facturi trebuie achitate inainte de a se aplica penalizarile aferente. Daca in urma cu aproximativ o luna reprezentantii RAJA veneau la detinatorii de contracte proprii cu aceasta regie pentru a incasa valoarea facturii pentru o luna in urma, acum acest sistem s-a schimbat. Managerii acestei regii au considerat a nu mai fi justificata prezenta acestora pe teren la usa fiecarui constantean, astfel incat toti posesorii de contracte proprii cu RAJA trebuie sa achite factura respectiva la casieria acestei regii. Ceea ce pare de neinteles este ca, desi factura ajunge in cutia postala a constanteanului X, totusi prin intermediul unui reprezentant al RAJA acesta nu mai are autoritatea sa si incaseze suma respectiva. Astfel, cetateanul, indiferent ca are aceasta posibilitate ori nu, trebuie sa se inarmeze cu multa rabdare si sa isi incerce norocul la casieriile RAJA. In aceasta situatie m-am aflat si eu in aceste zile. Cert este ca am incercat, fara succes, timp de trei zile sa imi achit la casieria centrala din zona Piata Unirii, contravaloarea facturii RAJA pentru luna august. In prima faza m-am prezentat la casierie pregatita sa platesc factura cu pricina si am constatat ca nu am nici o sansa sa fac acest demers deoarece calculatoarele institutiei respective nu functionau. Si de parca eu sau orice alt cetatean era vinovat de aceasta situatie, "doamna" de dincolo de ghiseu a ridicat tonul, vizibil iritata, spunandu-mi ca "daca vreti, veniti maine, ca nu merg calculatoarele de trei zile". Cu toate acestea, am incercat totusi sa vad daca nu este posibil sa achit factura avand in vedere ca eram deja la a doua incercare. Raspunsul a venit prompt: "Hai, doamna, plecati de-aici, ca doar nu sunteti vreo ziarista!". Dincolo de aceste aspecte, m-a surprins nonsalanta cu care "doamna" ma trimitea la plimbare. Automat mi-a venit in minte faptul ca eu nu eram singura in aceasta situatie. Oare de ce marea majoritate a cetatenilor Constantei trebuie sa fie la cheremul unor angajati ai celui mai important distribuitor de apa potabila? Si asta doar din pricina unor chichite tehnice, fara ca nimeni sa se intereseze de remedierea acestei situatii. Bine ca unul dintre managerii RAJA s-a plimbat bine mersi prin sudul Americii, mai exact Mexic, si ignora problemele cu care se confrunta institutia pe care inca o mai reprezinta. Oare in vizita sa de documentare nu a aflat ca pe-acolo cetateanul este pe primul loc si, atata timp cat plateste, este respectat? Ma rog, poate ca nu a fost pasionat de aceste detalii plicticoase, dar nu mi se pare corect faptul ca, desi un cetatean se prezinta la ghiseu plin de bunavointa, sa isi achite facturile astfel incat sa nu inregistreze penalizari, sa il mai si pui pe bietul pensionar pe drumuri, sa plateasca cu varf si indesat factura si cel putin trei-patru bilete de autobuz, iar asta este total anormal. Poate pentru un manager cu un salariu ca cel pe care il are Felix Stroe, sau altii de prin preajma, nu sunt importanti 50.000-60.000 de lei. Auzeam zilele trecute ca RAJA "a pus-o" de fonduri venite de la norvegieni pentru realizarea unui "Studiu pilot asupra sistemului acvifer din Dobrogea de Sud". Asta este similara cu povestea pe care o auzeam de multe ori in copilarie: "Chelului tichie de margaritar ii trebuie". Adica, dupa ce ca noi oricum suntem saraci lipiti pamantului si nu avem de nici unele, si bem cea mai scumpa apa potabila din tara, asta era tot ce ne mai lipsea. Oricum, constanteanul este dependent de apa si conducerea RAJA profita in continuare de neputinta noastra.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii