Editorial De ce riscă elevii din România să sufere de oboseală cronică
Editorial: De ce riscă elevii din România să sufere de oboseală cronică
24 Nov, 2016 00:00
ZIUA de Constanta
2663
Marime text
Tot mai des aud, în discuţii cu părinţii, cum aceştia se plâng de volumul mare de teme pentru acasă pe care copiii lor îl primesc în fiecare zi şi cum serile în familie se petrec în faţa caietelor de teme şi a culegerilor cu probleme care par că nu se mai termină. Şi mă întreb acum, retoric, cum putem convinge un copil de clasa a VI-a să meargă cu plăcere în fiecare zi la şcoală, când seara stă până la 10 noaptea să facă teme, iar dimineaţa învaţă la disciplinele de studiu. Nu mai spun că unele teme reprezintă adevărate provocări şi pentru părinţi, nu doar pentru elevi. Sau cum mai putem să îi cultivăm plăcerea pentru lectură, pentru un sport sau pentru alte pasiuni când ziua lui este împărţită între şcoală, teme pentru şcoală şi somn, iar weekendul înseamnă alte teme şi poate şi meditaţii la disciplinele la care copilul nu se descurcă foarte bine.
Unii profesori şi învăţători preferă să le dea elevilor multe teme, motivând că în acest fel îi pregătesc pentru performanţă, pentru rezultate bune la examenele naţionale şi pentru admiterea la un liceu considerat bun. Nu neg că probabil mulţi dintre aceşti profesori chiar obţin rezultate cu cea mai mare parte dintre elevii pe care îi formează, că mulţi iau note mari la evaluare şi sunt admişi la licee bune, dar ar trebui să luăm în calcul şi faptul că, uneori, temele pentru acasă devin teme pentru părinţi, că, pentru a reuşi să ţină pasul cu nivelul de predare, unii elevi ajung să facă meditaţii, care la încarcă şi mai mult programul.
Nu spun că doar profesorii sunt de vină pentru această situaţie, deoarece părinţii ar putea lua apărarea copiilor comunicând cadrelor didactice că cei mici primesc prea multe teme pentru acasă. Dar mulţi părinţi intră în această competiţie care se creează între elevi şi îşi doresc să nu ia note mici, să fie printre primii în clasă, să fie premianţi la sfârşit de an. Aleg să îi ajute la teme, să le găsească profesori de meditaţii şi să le ofere accesul la alte activităţi şi cercuri care să le dezvolte personalitatea, aptitudinile şi competenţele.
Din păcate, în goana aceasta, elevii uită să mai fie copii, să se bucure de lucrurile care le plac, să se joace sau să citească din plăcere, aşa că ajung să fie obosiţi şi plictisiţi de sarcinile de la şcoală.
Unii profesori şi învăţători preferă să le dea elevilor multe teme, motivând că în acest fel îi pregătesc pentru performanţă, pentru rezultate bune la examenele naţionale şi pentru admiterea la un liceu considerat bun. Nu neg că probabil mulţi dintre aceşti profesori chiar obţin rezultate cu cea mai mare parte dintre elevii pe care îi formează, că mulţi iau note mari la evaluare şi sunt admişi la licee bune, dar ar trebui să luăm în calcul şi faptul că, uneori, temele pentru acasă devin teme pentru părinţi, că, pentru a reuşi să ţină pasul cu nivelul de predare, unii elevi ajung să facă meditaţii, care la încarcă şi mai mult programul.
Nu spun că doar profesorii sunt de vină pentru această situaţie, deoarece părinţii ar putea lua apărarea copiilor comunicând cadrelor didactice că cei mici primesc prea multe teme pentru acasă. Dar mulţi părinţi intră în această competiţie care se creează între elevi şi îşi doresc să nu ia note mici, să fie printre primii în clasă, să fie premianţi la sfârşit de an. Aleg să îi ajute la teme, să le găsească profesori de meditaţii şi să le ofere accesul la alte activităţi şi cercuri care să le dezvolte personalitatea, aptitudinile şi competenţele.
Din păcate, în goana aceasta, elevii uită să mai fie copii, să se bucure de lucrurile care le plac, să se joace sau să citească din plăcere, aşa că ajung să fie obosiţi şi plictisiţi de sarcinile de la şcoală.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii