Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
11:49 19 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Editorial! Examenul de titularizare, o piatră de încercare pentru tinerii care doresc să îmbrățișeze o carieră în învățământ

ro

28 Jul, 2022 00:00 1928 Marime text
  • Mulți sunt cei înscriși la examen, puțini sunt cei care reușesc să obțină minimum nota 7 pentru a avea șanse să obțină un post de titular
  • Repartizarea candidaţilor pe posturile didactice de predare va fi realizată în ședințele de repartizare organizate de inspectoratele şcolare în zilele de 29 iulie şi 1 august

Examenul de titularizare pe un loc de professor, învățător sau educator este o piatră de încercare pentru tinerii care doresc să îmbrățișeze o carieră de dascăl. Mulți sunt cei înscriși la examen, puțini sunt cei care reușesc să obțină minimum nota 7 pentru a avea șanse să obțină un post de titular.

Nici anul acesta situația nu a stat altfel. Potrivit situației transmise de Ministerul Educației, rata notelormai mari sau egale cu 7 (șapte) a crescut după rezolvarea contestațiilor de la 48,68% la 50,73%. Chiar dacă nu este tocmai un procent îmbucurător, este totuși mai mare decât cel înregistrat în 2021 când rata notelor peste 7 a fost de 46,71%.

La nivel national au fost  146 de candidați care au obținut nota 10, iar în județul Constanța, doar cinci. Numărul a rămas neschimbat după finalizarea contestațiilor.

„Pentru a obţine statutul de titular, un candidat trebuie să obţină minimum nota 7 (şapte) atât la proba scrisă, cât şi la inspecţia specială la clasă/proba practică şi să fie repartizat pe un post didactic vacant publicat pentru angajarea pe perioadă nedeterminată. Nota la proba scrisă are o pondere de 75% din media de repartizare, iar nota la inspecţia specială la clasă sau la proba practică are o pondere de 25% din media de repartizare“ – au precizat reprezentanții ISJ Constanța.

Repartizarea candidaţilor pe posturile didactice de predare vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, va fi realizată în ședințele de repartizare organizate de inspectoratele şcolare în zilele de 29 iulie şi 1 august.

ISJ Constanța a precizat că numărul de posturi/ catedre vacante la nivelul județului Constanța este 228 pentru angajare pe perioadă nedeterminată (163 - mediul urban și 65 - mediul rural). De asemenea, există și 1692 de coduri ce reprezintă posibilități de constituire a unor posturi/catedre vacante în una sau mai multe unități de învățământ, pentru angajare pe perioadă determinată (917 în mediul urban și 775 în mediul rural), la care se adaugă 360 posturi/ catedre rezervate, pentru angajare pe o perioadă determinată (267 în mediul urban și 93 în mediul rural).

În județul Constanța, înainte de contestații din cele 800 de lucrări evaluate, 353 au primit note mai mari de 7,00, iar 297 – mai mari de 5.00. Au fost depuse 160 de contestații. 89 de lucrări au primit note mai mari decât la evaluarea inițială, 15 note fiind mărite cu mai mult de un punct (între 1,60 și 1,00 puncte). Trei note au rămas neschimbate, iar 68 sunt mai mici decât cele inițiale, 8 note fiind scăzute cu mai mult de un punct (între 1,10 și 1,40 puncte).

Astfel, din cele 800 de note primite de candidații din județul Constanța, 368 de note sunt mai mari de 7,00 în urma contestațiilor (față de 353 în urma evaluării inițiale), iar 304 – între 5,00 și 7,00 (față de 297 inițial). Altfel spus, 368 de candidați care au obținut note care să le permit[ titularizarea au la dispoziție doar 228 de locuri pentru angajare pe perioadă nedeterminată. Din acestea 163 sunt în mediul urban, iar 65 în mediul rural.

Experiența anilor trecuți arată că mulți vor rămâne fără un post de titular și cel mai probabil se vor orienta pe un post fie cu norme la diverse școli, fie de suplinitor.


An de an situația se repetă. Sunt mult mai multe posture vacante doar pe o perioadă determinate sau catedre rezervate. Unii dintre candidați se reprofilează pe parcurs, aleg alte cariere și numai revin la concursurile pentru un post în învățământ.

Ajung la catedre astfel candidați care nu au reușit să obțină minimum 7, sau, de multe ori chiar candidați care nu au reușit nici măcar nota 5.

Citește și: 

Titularizare 2022Au fost publicate rezultatele finale după rezolvarea contestațiilor (DOCUMENT)
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii