Editorial Învăţământul obligatoriu de 15 clase, aproape de promulgare. Mizăm pe cantitate, în loc de calitate?
Editorial: Învăţământul obligatoriu de 15 clase, aproape de promulgare. Mizăm pe cantitate, în loc de calitate?
29 Mar, 2018 00:00
ZIUA de Constanta
2327
Marime text
Învăţământul obligatoriu de 15 clase a fost votat de Camera Deputaţilor. Dacă va trece de Senat, grupa mijlocie şi grupa mare de la grădiniţă vor deveni obligatorii până în anul 2023.
Proiectul de lege a fost propus de PSD şi UDMR. Potrivit iniţiatorilor, proiectul are ca scop educaţia de calitate în special în mediile defavorizate, pentru învăţământul rural, acolo unde mulţi copii nu au posibilitatea de a beneficia de un sprijin educaţional. Cei doi ani se vor adăuga în etape, grupa mare va deveni obligatorie începând cu 2020, iar grupa mijlocie va deveni obligatorie din 2023.
Deputaţii din partidele adverse s-au declarat împotriva proiectului deoarece acest sistem nu va împiedica abandonul şcolar. Totodată, specialiştii, obişnuiţi cu multitudinea de schimbări, spun că sistemul de învăţământ românesc rămâne ineficient, nerelevant şi inechitabil. Şi asta se vede în rezultatele elevilor români la testele internaţionale PISA, PIRLS sau TIMSS. România este pe ultimele locuri din Europa în ceea ce priveşte promovarea cu brio a acestor teste.
Tot specialiştii admit că un sistem de învăţământ de tip european ne-ar plasa în linia ţărilor dezvoltate şi astfel nu ar mai exista diferenţe în calitatea educaţiei copiilor noştri în raport cu cei din ţări precum Marea Britanie, Germania sau Polonia. Rămâne de văzut dacă acest proiect se va implementa şi va aduce schimbări în bine.
Proiectul de lege a fost propus de PSD şi UDMR. Potrivit iniţiatorilor, proiectul are ca scop educaţia de calitate în special în mediile defavorizate, pentru învăţământul rural, acolo unde mulţi copii nu au posibilitatea de a beneficia de un sprijin educaţional. Cei doi ani se vor adăuga în etape, grupa mare va deveni obligatorie începând cu 2020, iar grupa mijlocie va deveni obligatorie din 2023.
Deputaţii din partidele adverse s-au declarat împotriva proiectului deoarece acest sistem nu va împiedica abandonul şcolar. Totodată, specialiştii, obişnuiţi cu multitudinea de schimbări, spun că sistemul de învăţământ românesc rămâne ineficient, nerelevant şi inechitabil. Şi asta se vede în rezultatele elevilor români la testele internaţionale PISA, PIRLS sau TIMSS. România este pe ultimele locuri din Europa în ceea ce priveşte promovarea cu brio a acestor teste.
Tot specialiştii admit că un sistem de învăţământ de tip european ne-ar plasa în linia ţărilor dezvoltate şi astfel nu ar mai exista diferenţe în calitatea educaţiei copiilor noştri în raport cu cei din ţări precum Marea Britanie, Germania sau Polonia. Rămâne de văzut dacă acest proiect se va implementa şi va aduce schimbări în bine.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
- georgeta 21 May, 2018 22:17 probabil vreti sa dati de lucru unor profesori suplinitori ,pentru ca nu este corect ceea ce propuneti. Si asa programele scolare sunt deosebit de incarcate si ineficiente. Pacat de copii.