Editorial Preluarea magistralelor CET trebuie să fie mai mult decât o bifă electorală pentru Decebal Făgădău
Editorial: Preluarea magistralelor CET trebuie să fie mai mult decât o bifă electorală pentru Decebal Făgădău
24 Aug, 2019 00:00
ZIUA de Constanta
2237
Marime text
Fără doar şi poate, mandatul de primar al lui Decebal Făgădău este unul plin de provocări. Procese pe bandă rulantă, hotărâri judecătoreşti care au golit buzunarul municipalităţii, contracte păguboase care nu au putut fi denunţate înainte de termen, decizia în dosarul „Retrocedărilor” prin care, practic, instanţa îl obligă să se mişte şi să recupereze din prejudiciul produs în dauna municipiului, plângeri prealabile din partea unor investitori, dar şi trădări de nepermis de la oamenii pe care i-a considerat parte din echipa sa de la primărie.
Dacă predecesorul lui a propus fără a materializa în vreun fel un CET nou şi o gigacalorie mai ieftină, Decebal Făgădău a venit la început de mandat cu promisiunea că, timp de patru ani, preţul gigacaloriei pentru populaţie nu va depăşi 250 de lei. Matematica primarului a mai fluctuat, dar ca idee, prin aplicarea unitară a subvenţiei, preţul s-a păstrat.
După intrarea în insolvenţă a Electrocentrale Constanţa (CET), al cărei singur client a rămas în ultimii 30 de ani doar municipiul Constanţa, şi după mai multe întâlniri şi discuţii, inclusiv în jurul unui studiu de fezabilitate realizat de CET la propunerea unor colaboratori, Făgădău a anunţat că vrea să cumpere magistralele şi să le modernizeze. Cu fonduri europene şi guvernamentale, dacă s-o putea şi proiectul va fi declarat eligibil până la încheierea actualului exerciţiu financiar european. Nu s-a suflat o vorbă despre ce se întâmplă, dacă proiectul nu va fi declarat eligibil, în condiţiile în care primarul a avansat o sumă enormă pentru retehnologizarea reţelelor de distribuţie termică, aproximativ 65 de milioane de euro.
După ce, timp de două săptămâni, atât PNL, cât şi Făgădău s-au acuzat reciproc de sabotaj, umflându-şi muşchii pe spatele constănţenilor, proiectul a fost în cele din urmă aprobat. Deşi nu pare la prima vedere, acesta a fost cel mai simplu pas. Urmează calvarul pentru Decebal Făgădău, care are la dispoziţie 30 de zile să prezinte Consiliului Local Municipal planul de acţiuni privind modernizarea reţelei de transport agent termic, impactul bugetar şi sursele implicate. Pasul următor va fi înfiinţarea unei societăţi. Întreg procesul de preluare este un subiect extrem de tehnic care urmează să fie prezentat ulterior, în două scenarii, consilierilor locali.
Cu mai puţin de un an înainte de alegerile locale, cumpărarea de către municipalitate a reţelei de transport al energiei termice vine cu responsabilităţi şi obligaţii imense, pe care nu ştiu cât de bine le-a cântărit actualul primar al Constanţei, care îşi mai doreşte cu siguranţă un al doilea mandat.
Dacă predecesorul lui a propus fără a materializa în vreun fel un CET nou şi o gigacalorie mai ieftină, Decebal Făgădău a venit la început de mandat cu promisiunea că, timp de patru ani, preţul gigacaloriei pentru populaţie nu va depăşi 250 de lei. Matematica primarului a mai fluctuat, dar ca idee, prin aplicarea unitară a subvenţiei, preţul s-a păstrat.
După intrarea în insolvenţă a Electrocentrale Constanţa (CET), al cărei singur client a rămas în ultimii 30 de ani doar municipiul Constanţa, şi după mai multe întâlniri şi discuţii, inclusiv în jurul unui studiu de fezabilitate realizat de CET la propunerea unor colaboratori, Făgădău a anunţat că vrea să cumpere magistralele şi să le modernizeze. Cu fonduri europene şi guvernamentale, dacă s-o putea şi proiectul va fi declarat eligibil până la încheierea actualului exerciţiu financiar european. Nu s-a suflat o vorbă despre ce se întâmplă, dacă proiectul nu va fi declarat eligibil, în condiţiile în care primarul a avansat o sumă enormă pentru retehnologizarea reţelelor de distribuţie termică, aproximativ 65 de milioane de euro.
După ce, timp de două săptămâni, atât PNL, cât şi Făgădău s-au acuzat reciproc de sabotaj, umflându-şi muşchii pe spatele constănţenilor, proiectul a fost în cele din urmă aprobat. Deşi nu pare la prima vedere, acesta a fost cel mai simplu pas. Urmează calvarul pentru Decebal Făgădău, care are la dispoziţie 30 de zile să prezinte Consiliului Local Municipal planul de acţiuni privind modernizarea reţelei de transport agent termic, impactul bugetar şi sursele implicate. Pasul următor va fi înfiinţarea unei societăţi. Întreg procesul de preluare este un subiect extrem de tehnic care urmează să fie prezentat ulterior, în două scenarii, consilierilor locali.
Cu mai puţin de un an înainte de alegerile locale, cumpărarea de către municipalitate a reţelei de transport al energiei termice vine cu responsabilităţi şi obligaţii imense, pe care nu ştiu cât de bine le-a cântărit actualul primar al Constanţei, care îşi mai doreşte cu siguranţă un al doilea mandat.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii